Ulkonäkö ja paino nykyään ainoat arvot ihmisellä
Jotenkin masentaa, kun tuntuu, että nykyään ainoat asiat, jotka todella merkitsee ihmisessä on ulkonäkö ja paino. Ja paino kaikkein eniten. Ei edes normaalipaino riitä vaan pitää olla laiha/alipainoinen. Miten voi oikeasti olla niin, että paino määrittelee ihmisen arvon? Tuntuu todella yksipuoleiselta. Ilmeisesti some-maailma tehnyt tuon ja ulkonäkökeskeisyys on huipussaan. Kaikkien pitäisi näyttää huippumallilta. Itse olen kauniina pidetty ihminen, mutta masentaa, ettei millään muulla tunnu olevan väliä. Kaipaan humaaniutta ja syvällisempiä arvoja, sekä aitoutta pinnallisuuden tilalle. Oikeasti merkitseviä ja hyviä ihmissuhteita, jotka eivät perustu ulkonäöllä arvottamiseen.
Kommentit (33)
Höpö höpö.. Katso ympärillesi irl. Kaiken kokoisia ja näköisiä ihmisiä ja hyvin harva kiinnittää huomiota toisten olemukseen.
Ap, mistä olet tehnyt tällaiset johtopäätökset? Ei minun todellisuuteni ole kuvaamasi kaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vain voisi olla ihan sama, miltä ihmiset näyttävät. Olisi maailma, jossa kaikki olisivat hyväksyttyjä ja rakastettuja ihmisenä ja vain henkiset arvot olisivat merkitseviä. No, se on kait sitten vasta kuoleman jälkeen taivaassa.-Ap
Tässä kommentissa teit äärijärkyttävän perisynnin. Ensin määrittelet maailman, minkälainen sen kuuluisi mielestäsi olla, eli ei nyt ainakaan kovin toimiva. Haluaisit vain, että kaikki olisivat hyväksyttyjä ja rakastettuja ihmisenä ja vain henkiset arvot olisivat merkitseviä. Minä EN ARVOSTA rosvoja, tappajia, murhaajia, pedofiileja, pyromaaneja ym. näitä pitää jokatapauksessa pitää ihmisinä, heidän tekonsa eivät ole henkisiä arvoja, ne ovat TEKOJA joihin henkisillä arvoilla ei välttämättä ole mitään tekemistä. Joten maailma pysyy tällaisena, halusimme tai emme.
Eihän ap esittänyt lakien kumoamista tai sanonut että vangit vapaaksi. Tosin jos arvot olisivat kohdallaan, rikokset vähenisivät. Pedofiili, tappaja tms syntyy maailmaan ihan viattomana. Tosin en yritä väittää tai sanoa että kotikasvatus lapsen sitten pilaa. Jos tutustuu johonkin ihmiseen jota ei yhteiskunnassa oikein arvosteta, oppii ymmärtämään elämää vähän paremmin, koskaan ei kokonaan. Ehkä sitten onkin valmis kuolemaan. Maailmassa on pahaa. Jumala loi meidät omaksi kuvakseen ja hallitsemaan maailmaa. Hän antoi ihmiselle myös valinnan vapauden.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se ulkonäkö on kovin tärkeää. Päivittäin näen komeita, treenattuja miehiä sairaalloisen ylipainoisten ja jopa rumien vaimojensa kanssa. Jokin siinä kiehtoo niitä. Minä olen hoikka, nätti ja jopa keskimääräistä älykkäämpi mutta ei minulle ole tarjolla edes välttävän näköisiä kumppaniehdokkaita. Nämä on näitä elämän kummallisuuksia.
Voihan olla ettei timmien naisten markkinat olekaan enää Suomessa? Vaikka täällä kuinka pauhataan hoikista naisista niin useimmat haluaa kumminkin pulskan kullan.
Kuulemma Amerikassa haetaan timmejä. Tosin suurella todennäköisyydellä joudut sanomaan ei, ellet viihdy kotona hoitamassa lapsia.
Elämä on välillä vaikeaa 😪
Itse kyllä tunnen uskovia joille tärkeintä on lähimmäisenrakkaus eikä mikään ulkonäkö. Usko antaa sisäisen vapauden.
Oma mieheni on nuori, komea ja treenattu - silti otti tällaisen vanhemman pullukan! Onnellisia olemme vaikka tarakkani ei timmeistä timmein olekaan.
Ongelma taitaa olla se, että somekulttuurin takia kaikki joutuvat kova-arvoisten miesten arvojen piiriin. Naiset törmäävät näihin miehiin väistämättä nettitreffeillä ja nämä miehet syövät muunlaisten miesten ihmisarvon. Vaikka näitä miehiä on vain osa niin heidän vaikutuksensa aiheuttaa paljon ongelmaa pariutumismarkkinoilla. Heidän takia ihmiset jättävät nettitreffit ja aina uudet ihmiset törmäävät näihin ja he ikäänkuin saastuttavat monien vuosien ajan pariutumismarkkinoita.
Jos siirryttäisiin takaisin livenä treffailuun niin näiden miesten menestys laskisi automaattisesti ja ilmapiiri tervehtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vain voisi olla ihan sama, miltä ihmiset näyttävät. Olisi maailma, jossa kaikki olisivat hyväksyttyjä ja rakastettuja ihmisenä ja vain henkiset arvot olisivat merkitseviä. No, se on kait sitten vasta kuoleman jälkeen taivaassa.
-Ap
Ihan siksi ei voi olla noin,koska olemme ihmisiä. Jos noin kuitenkin olisi, valitettaisiin täällä, miksi naisille kelpaa vain älykkäimmät miehet. Meille vähemmän älykkäille ei riitä. Ja minkäs minä sillekään voin, jos olen syntynyt tyhmäksi. Ihan sama, kun on syntynyt lyhyeksi, tai muutoin rumaksi. Kyllä ne henkiset arvotkin merkkaavat. Kauniilla ulkokuorella ei pitkälle pötkitä. Tulenhan minäkin joskus olemaan vanhan naisen kanssa. Eivätkä kaikki todellakaan pidä luuviuluista.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se ulkonäkö on kovin tärkeää. Päivittäin näen komeita, treenattuja miehiä sairaalloisen ylipainoisten ja jopa rumien vaimojensa kanssa. Jokin siinä kiehtoo niitä. Minä olen hoikka, nätti ja jopa keskimääräistä älykkäämpi mutta ei minulle ole tarjolla edes välttävän näköisiä kumppaniehdokkaita. Nämä on näitä elämän kummallisuuksia.
Kaikki on suhteellista. Olen se keski-ikäinen joka kertoi myös saavansa kehuja ulkonäöstä. Mutta tunnistin itseni kuvauksestasi. Mieheni on treenatun näköinen, tosin lihaksensa hankkinut ihan työllä eikä missään salilla. Omasta mielestäni meidän välillä on ulkonäköero ja minä en siinä suhteessa ole voitolla. Mutta meillä ei ole koskaan suhde perustunut ulkonäköön. Toisen kanssa oli vaan mukava kodikas olo.
Kannattaa alkaa elää toisenlaisten arvojen mukaan ja etsiä ihmisiä jotka kannattavat syvällisempiä arvoja. Somessa, varsinkin instassa pinnallisuus oikein kukoistaa. Ehkä tämäkin aika pinnallisine ilmiöineen näyttäytyy joskus tulevaisuudessa sinä mitä se on - naurettavana ja typeränä. Turhana. Uskon että ilmastonmuutos tulee pakottamaan ihmiset miettimään syvällisempiä asioita ja muodostamaan eettisesti kestävämpiä arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.. Katso ympärillesi irl. Kaiken kokoisia ja näköisiä ihmisiä ja hyvin harva kiinnittää huomiota toisten olemukseen.
Eihän se ventovieraitten keskuudessa kadulla niinkään näy. Mutta erilaisissa piireissä kyllä.
Samoin on suvaitsevaisuusjutuissa. Jokainen on avarakatseinen ja suvaitsevainen ainakin siihen saakka kun se vähemmistöryhmäläinen tietämättään tai tieten tahtoen onnistuu tölväisemään jotakin mikä osuu ja uppoaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä tunnen uskovia joille tärkeintä on lähimmäisenrakkaus eikä mikään ulkonäkö. Usko antaa sisäisen vapauden.
Missäpäin? Olen etsiytynyt seurakuntaan ja löysinkin. Mutta vaan toisia uskovaisia haukkuvia. Ja itseään kehuvia. En siitä ollut moksiskaan. Ymmärrän että Jumalalta haetaan apua nimenomaan henkilökohtaiseen elämään ja henkilökohtaisen elämän ongelmat saattavat ilmetä juurikin moittimishaluna. Mutta luovutin siinä vaiheessa kun he järjestivät tapaamisiaan selkäni takana. Ja minussa itsessäni on varmasti vika kun on tilanne minä vs muut.
Hyvesignaloinnin määrästä somessa jos päättelee, arvot ovat narsistinen hurskastelu.