Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Peltikaton vaihtaminen töineen 16 000e

Vierailija
30.07.2014 |

Ihan kauheita hintoja, saimme juuri arvion mitä tulisi maksamaan peltikaton vaihtaminen. Tuohon sisältyy myös piippujen pellittämistä ja tikkaita, lumieste 3m, mutta aluskatteita ei tarvitse vaihtaa. Kattoneliöitä oli muistaakseni 250m2

Onko tuo tosiaan noin kallista :O Oletteko itse teetättäneet vatsaavia remontteja? Talo on 25v vanha.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Meillä vissiin hieman enemmän kattopinta-alaa mutta jos se tosiaan noin kallista on niin ei tarvi ees haaveilla! Kertokaa toki hintoja, mua kiinnostaa kanssa!

Vierailija
2/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 14:29"]

Ihan kauheita hintoja, saimme juuri arvion mitä tulisi maksamaan peltikaton vaihtaminen. Tuohon sisältyy myös piippujen pellittämistä ja tikkaita, lumieste 3m, mutta aluskatteita ei tarvitse vaihtaa. Kattoneliöitä oli muistaakseni 250m2

Onko tuo tosiaan noin kallista :O Oletteko itse teetättäneet vatsaavia remontteja? Talo on 25v vanha.

[/quote]

On se ihan ok hinta.

Paljonkos mielestäsi tämä homma saisi maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaahan se. Työ siis suomessa. Nykyään myös materiaalitkin. Itse tekemällä tulisi maksamaan alle viis tonnia, mutta onko teistä siihen?

-kattoremontin itse tehnyt keväällä.

Vierailija
4/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan maksaa ;-) Terkuin hyvin toimeen tulevan duunarin vaimo

Vierailija
5/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotias katto jo pilalla?

Vierailija
6/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muista huomioida kotitalousvähennys työn osuudesta.

Vierailija
7/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se maksaa. Itse pellit saa muutamalla tonnilla, mutta ne eivät pelkästään riitä. Tarvitaan yleensä puurakenteisiin korjauksia (kosteusvaurioita ym.), rakenteen nostoa jos jäänyt liian pienet tuuletusvälit, pellitykset ja tarvikkeet, kattotarvikkeet (kulkusillat, lumiesteet, tikkaat ym.). Ja työ maksaa. Hyvin siihen se 20 k€ menee.

Vierailija
8/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä vanhassa katossa on vikana? Tuon ikäisen katon pitäisi vielä kestää sen parikymmentä vuotta.

Vierailija
9/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 100e neliö voi laskea, siihen kuuluu kyllä alusruoteitten vaihto. Jos tulee ylimääräistä työtä, niin satasen ottavat tunnilta. Esim homejuttuja tai vaikeita oikaisuja. 

Itsellä meni kaikki kuten sovittiin. Meteli on sitten hirvee, eläimet kannattaa viedä hoitoon.

Vierailija
10/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kuulostaa ihan normaalilta hinnalta. Mut mua kyllä sapettaa toi paljonko valtio vetää veroja siitä(kin) työstä. Enkä tällä tosiaankaan tarkoita ettäkö pitäisi teettää töitä pimeänä vaan sitä,  että paljonko töitä lykätään ja lykätään hintojen takia kunnes työtkin on taas isompaa luokkaa... Verotusta pitäisi saada kohtuullisemmaksi ja kotitalousvähennys entiselleen!!

Vierailija
11/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap paikalla: muistakseni neliöhinnaksi tulee 75e ja arvion tehnyt mies sanoi, että katto on muuten kunnossa ja terve, puisia osia ei tarvitse uusia. Oli yllättynyt, että tämän ikäisessä talossa oli jo aluskatteet suojaamassa kondenssivesivahingoilta. Niitä ruvettiin vasta laittelemaan 80-90 -lukujen taitteessa, enemmänkin 90-luvulla.

Tarvikkeiden osuus on 6000e ja loput on työtä, mutta tosiaankin kotitalousväehnnystä tulee niin, että hinnaksi jää jotain 12 000e.

Katto on ehjä kyllä, mutta rapistumassa. Pinnoite irtoaa ja lumivaurioita on vähän siellä täällä, mm. hormeissa ja peltien reunoissa. Kyllä tuo vielä jokusen vuoden menisi pakon edessä.

Vierailija
12/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä kyllä itse maksaisi tuommoista hintaa. peltiähän se vain on ja se pultataan kiinni... huhhuh! entä jos jättäisit lumiesteen pois ja jättäisit vanhat tikkaat paikoilleen?

Vierailija
13/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ maksaa eniten ja vanhat tikkaat on kiinnitetty huonosti, ovat tulleet kerran alas lumen mukana. Lumiesteen hakuan kyllä, lumikasat tulevat muuten autojen päälle huonolla tuurilla.

Vierailija
14/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt herran tähden lumiesteissä säästäkö! Joka vuosi kuolee ihmisiä kun lumet rojahtaa niskaan. Minä olen lapsiani kieltänyt menemästä tietyille kavereille talviaikaan kun ei ole minkäänlaisia lumiesteitä.

Vierailija
15/35 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tämä on tämä kesän 2014 ovelta-ovelle kattojen kaupittelu. Juuri juttelin tuttujen kanssa, että melkein kaikkien vanhempien ja isovanhempien pihoissa on käynyt näitä katontekijöitä ja postilaatikkoon tullut mainoslappuja. Myös vauvan kanssa kotona olevien äitien. Talot todella eri ikäisiä ja katot eri muotoisia ja eri materiaaleista. Vaan kaikille on tullut "tarjous" uudesta peltikatosta vähän aggressiiviseenkin sävyyn. Eikös näistä kaupoista voisi sopia työikäisten miesten kanssa, mitä tulla aamupäivällä kotiäitiä tai mummoa ahdistelemaan.

Ja ne tarjoukset. 30 000 ylin, 16 000 alin, mikä firma tinkii noin paljon kaupitteluvaiheessa?

Vierailija
16/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehjää peltikatetta ei kannata vaihtaa

Vierailija
17/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt herran tähden lumiesteissä säästäkö! Joka vuosi kuolee ihmisiä kun lumet rojahtaa niskaan. Minä olen lapsiani kieltänyt menemästä tietyille kavereille talviaikaan kun ei ole minkäänlaisia lumiesteitä.

Se on pirun vaarallista seistä katu-alueella ja mennä lähellekkään taloa jossa EI OLE lumiesteitä. Ne lumet voi hyökkiä päälle sieltä 20-30 metrin päästä ! Kannattaa varoa ja kiertää tuollaiset talot kaukaa.

Vierailija
18/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä kestopeitteestä. Tuohon hintaan saa uusia aika monta kymmentä kertaa ja silti tulee halvemmaksi.

Vierailija
19/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap paikalla: muistakseni neliöhinnaksi tulee 75e ja arvion tehnyt mies sanoi, että katto on muuten kunnossa ja terve, puisia osia ei tarvitse uusia. Oli yllättynyt, että tämän ikäisessä talossa oli jo aluskatteet suojaamassa kondenssivesivahingoilta. Niitä ruvettiin vasta laittelemaan 80-90 -lukujen taitteessa, enemmänkin 90-luvulla.

Tarvikkeiden osuus on 6000e ja loput on työtä, mutta tosiaankin kotitalousväehnnystä tulee niin, että hinnaksi jää jotain 12 000e.

Katto on ehjä kyllä, mutta rapistumassa. Pinnoite irtoaa ja lumivaurioita on vähän siellä täällä, mm. hormeissa ja peltien reunoissa. Kyllä tuo vielä jokusen vuoden menisi pakon edessä.

100€/neliö on aika normi hinta perus ok-talossa, silloin kun tehdään pohjatyöt myös. 

Tässä tapauksessa pohjatöiden hinnaksi jäisi karkeasti laskien 6250€/ eli liian vähän.

Vierailija
20/35 |
10.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konesaumattu 200m² katto

pohjat 3500€. Umpilaudoitus ja huopa

Pellit 10000€ 0.8mm alumiinia

Pellitys 3000€

muut tilpehoorit 1000€-2000€

Eli 18000€

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan