Ulkomaalaiset syrjivät lapsiani
Lasten leikkipaikalla huivipäinen ulkomaalaisperhe komensi, etteivät lapsensa saa leikkiä lasteni kanssa. Tuntui pahalta yrittää keksiä lapsilleni selitystä, mikseivät kelpaa leikkikavereiksi niille lapsille. Suututti kyllä että lapsiani syrjitään, ei tämä käytös kyllä edistä vuoropuhelua kulttuurien välillä. Lapseni ovat rauhallisia eikä tapaus johtunut heidän käytöksestään. Surullista.
Kommentit (14)
Ihanaa etnistä värinää! Tätähän kukkahatut ovat toivoneet tapahtuvan jo vuosia. Tuosta kai pitäisi vain osata nauttia, muuten on ahdasmielinen juntti. Tsemppiä. :)
Ettei vaan kyseessä olisi ollut espoolaiset, jotka syrjivät lapsiasi. Teet nimittäin nyt aika rankan yleistyksen yhden perheen perusteella. Jos sanot, että ulkomaalaiset syrjivät lapsiasia, niin leimaat siinä kaikki ulkomaalaiset, et tuota yhtä perhettä. Syynä saattoi olla se, että lapsesi oli liian nuori tai vanha, perheen lapsilla oli omat erityiset leikit menossa, sinun tai heidän lapset olivat liian villejä yhteisiin leikkeihin tai sitten he vain eivät halunneet eri näköistä tai uskoista lasta leikkimään.
Nämä ihmiset syrjivät lapsiani ja olivat ulkomaalaisia. Sitä otsikkoni tarkoitti...
Miksi joka Jumalan kerta kyseessä on yksittäistapaus silloin, kun väärintekijä on esim muslimitaustainen?
Jos syrjivä osapuoli olisi kantasuomalainen, huudettaisiin isoon ääneen rasismia.[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 13:47"]
Ettei vaan kyseessä olisi ollut espoolaiset, jotka syrjivät lapsiasi. Teet nimittäin nyt aika rankan yleistyksen yhden perheen perusteella. Jos sanot, että ulkomaalaiset syrjivät lapsiasia, niin leimaat siinä kaikki ulkomaalaiset, et tuota yhtä perhettä. Syynä saattoi olla se, että lapsesi oli liian nuori tai vanha, perheen lapsilla oli omat erityiset leikit menossa, sinun tai heidän lapset olivat liian villejä yhteisiin leikkeihin tai sitten he vain eivät halunneet eri näköistä tai uskoista lasta leikkimään.
[/quote]
Yllätys että ulkomaalaiset. Olet rasisti! Mitä ulkomaalaiset täällä tekevät leikkimässä. Tuskin olisivat loma-matkalla sinun hiekkalaatikolla.
Olen törmännyt samaan. Meidän lähiössä asuu huivipäitä tosi paljon ja katsovat myös pitkään ja usein vähän vihaisen näköisenä minua kantasuomalaista ja kantasuomalaisia lapsiani. Tämä pätee huivinaisiin, miehet ok ja tervehtivät. En silti aijo muuttaa ainakaan vielä pois, haluaisivat varmaan koko lähiön puistoineen ja kerrostaloineen heikäläisille.
En antaisikaan lasten leikkiä rättipäiden kanssa. Brrrrr.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 15:01"]Olen törmännyt samaan. Meidän lähiössä asuu huivipäitä tosi paljon ja katsovat myös pitkään ja usein vähän vihaisen näköisenä minua kantasuomalaista ja kantasuomalaisia lapsiani. Tämä pätee huivinaisiin, miehet ok ja tervehtivät. En silti aijo muuttaa ainakaan vielä pois, haluaisivat varmaan koko lähiön puistoineen ja kerrostaloineen heikäläisille.
[/quote]
Eli he ovat oppineet maan tavoille!? Eikos se ole juuri mita haluattekin? Ehka he ovat oppineet juuri sinulta taman peri suomalaisen tavan mulkoilla muita alta kulmien ja varoittaa lapsia jotteivat he vahingossakaan menisi toisten reviirille.
Puhuivatko nuo ulkomaalaiset suomea vai miten ymmärsit mistä oli kysymys? Kyllä minua ja minun puoliksi suomalaista muslimilastanikin syrjitään leikkipuistoissa. Hyvä jos joku mamma vastaa, jos kysyn jotain. Jotkut muslimit ovat niuhoja toisia muslimejakin kohtaan. Jos suomalaisilla on keskimäärin tympeä ilme, niin joillain afrikkalaisilla on tuplasti huulet metrin päässä muusta naamasta. Ja jotkut pitävät afrikkalaisia rentoina ja iloisina. :D
MInulla oli eilen ihana kohtaaminen pienen tumman pojan kanssa lähikaupassa. N. kaksivuotias poika tuli hymyillen luokseni ja tarttui hameeseeni. Aivan kuin olisi tuntenut minut. Moikkailtiin siinä vähän aikaa ennenkuin pojan isä ehti paikalle.
Jotkut puhuvat suomea ja jotkut eivät. Yleensä huivipäät vähän irvistävät jos ihan kohdalle sattuvat. Minä en ole tehnyt muuta "pahaa" kuin että asun samoissa taloissa ja minulla on vaaleita lapsia mukanani.Bussissa jotenkin vahtaavat meitä vaaleita monilapsisia naisia.
Johtui varmaan siitä, että eivät ole muslimeja. Valkoiset eivät ole ainoita rasisteja.