Annoin juuri 7,5kk vauvan maistaa jäätelöä.
Pikkurillinpäänkokoisen sulaneen nokareen annoin vauvalleni maistiaiseksi. Oliko tästä haittaa? Olen ollut kokoajan sitä mieltä, ettei vauvalle tule antaa herkkuja ensimmäisinä vuosinaan, nyt kuitenkin hellyin kun itse söin jäätelöannostani, kun hän tarttui minusta tukea ja kurkkasi kulhoon. En aio tehdä tästä tapaa, enkä aio antaa hänelle omaa annosta vielä ainakaan vuoteen. Olenko huono äiti?
Kommentit (14)
Turha kysyä, jos tiedät itse vastauksen. Varmaan annat vauvalle myös siideriä, jos hän hellyyttävästi tarttuu pullosta kiinni.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:23"]No mitä hän tykkäsi?
[/quote]
Hymyili ja huitoi käsillään, taisi tykätä. Avasi suunsakin uudestaan odottawn seuraavaa suupalaa. :)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:25"]Turha kysyä, jos tiedät itse vastauksen. Varmaan annat vauvalle myös siideriä, jos hän hellyyttävästi tarttuu pullosta kiinni.
[/quote]
wau. Jäätelö ja siideri kun ovat niin hyvin rinnastettavissa keskenään.. Perheessämme ei juoda alkoholia tai tupakoida.
Eihän tuosta nyt mitään haittaa ole. Ja kyllä meillä on muksut saaneet jäätelöä ihan pienestä pitäen, eihän tuo nyt ole ollenkaan herkku pahimmasta päästä:)
Itse asiassa esikoinen oppi itse syömäänkin juuri jäätelön avulla. Kun antoi kulhoon jäätelöä ja lusikan käteen, niin johan katosi:)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:27"]
[/quote]
Hymyili ja huitoi käsillään, taisi tykätä. Avasi suunsakin uudestaan odottawn seuraavaa suupalaa. :)
[/quote]
No enpä usko, että raaskit jättää tähän yhteen maistiaiskertaan. Jäätelöhän on siis maitotuote, oletko muuten aloittanut normaalin maidon käytön jo lapsellasi? Mieltymys jätskiin oli selkeä, joten todennäköisesti jatkat jäätelön antamista.
Vauvahan ei tiedä, miltä mikäkin syöminen ja juominen maistuu, ellei häntä maistata. Itse olin aika skarppina ekan vuoden tai puolitoista, parivuotiaana lapsi sai jo herkkujakin. Kuulemma kuopukset aloittaa herkkujen syönnin huomattavasti nuorempina kuin esikoiset, koska sisaruskin saa, niin sitten vanhemmat ei raaski olla vauvalle/ pikkutaaperolle antamatta.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:27"]
[/quote]
[/quote]
No enpä usko, että raaskit jättää tähän yhteen maistiaiskertaan. Jäätelöhän on siis maitotuote, oletko muuten aloittanut normaalin maidon käytön jo lapsellasi? Mieltymys jätskiin oli selkeä, joten todennäköisesti jatkat jäätelön antamista.
Vauvahan ei tiedä, miltä mikäkin syöminen ja juominen maistuu, ellei häntä maistata. Itse olin aika skarppina ekan vuoden tai puolitoista, parivuotiaana lapsi sai jo herkkujakin. Kuulemma kuopukset aloittaa herkkujen syönnin huomattavasti nuorempina kuin esikoiset, koska sisaruskin saa, niin sitten vanhemmat ei raaski olla vauvalle/ pikkutaaperolle antamatta.
[/quote]
Mieltymys hedelmiin on ollut yhtä suuri, joten mieluummin jatkan herkkuhetkiä niillä. Tavallista maitoa en ole vielä antanut. Jäätelö oli laktoositonta vaniljajäätelöä, jos sillä on jotain merkitystä.
Tee vauvalle omaa jäätelöä. Pilttiä vain niihin jäätelömuotteihin pakkaseen... Auttaa kipeisiin ikeniin, viilentää helteellä eikä varmasti ole mitään haittaa.
Meidänpä 1.5v taapero söi eilen iltapalalla puffet jätskin!!! APUA, nyt siitä tulee punkero ja minusta tehdään ls- ilmo.
Hei, ei tosiaankaan ole vauvalle ollut tuosta mitään haittaa! Ei tietenkään, nokare jäätelöä..Miettikääpä, ennen pikkuvauvoille juotettiin tuttipullolla sokerivettä tai esim appelsiinimehua ihan neuvolan määräysten mukaan..
Minulla itselläni on kolme lasta, jotka ovat jo 19-25-vuotiaita. Joskus kun muistelen lasteni vauva/pikkulapsiaikoja minua kaduttaa se, kun nipotin/huolehdin kaikesta pienestäkin ihan turhaan, vähempikin olisi riittänyt! Ota Ap nyt rennosti ja nauti ihanasta vauva-ajasta ilman turhia paineita.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 12:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mieltymys hedelmiin on ollut yhtä suuri, joten mieluummin jatkan herkkuhetkiä niillä. Tavallista maitoa en ole vielä antanut. Jäätelö oli laktoositonta vaniljajäätelöä, jos sillä on jotain merkitystä.
[/quote]
laktoosi ei ole vauvan kannalta ongelmallista vaan proteiini
Itse olen 2kk ikäisen vauvan huulille sipaissut jäätelöä muutaman kerran eikä tästä ole ollut mitään haittaa.