Imettäessä plussanneet
marrasmammat varmaan katsoo, että nyt se kysyy täälläkin tätä. Onko imettäessä plussanneita? Minun tilanne on, että imetän ja poikani on 9kk ja menkat oli vain kerran hänen ollessa 2kk ja ei ole tullut sen jälkeen. Olemme olleet muutamaan otteeseenilman ehkäisyä nin voin ilmeisesti kuitenkin traskautua? Jos näin on käynyt niin pikkukakkonen on hyvin toivottu. =)
Kommentit (5)
Plussasin täysimetyksellä olleen esikoisen ollessa 5 kk. Parit menkat kerkesi tulla sitä ennen. Kuten Porenn sanoi, ei niitä menkkoja edes plussaamiseen tarvita, ovulaatio riittää.
esikoinen oli 6kk ikäinen ja imetin edelleen öisin ja päivisin, ei kuitenkaan enää täysimetyksellä. Raskauduin sitten kuitenkin, yhdet pienet " tuhrumenkat" oli tulleet pojan ollessa 5kk. Meillä tosin toinen sai tullakin kun on tullakseen, ei käytetty ehkäisyä enää kun esikoinen tuli sen 6kk täyteen. Joten kyllä kai säkin siis voit raskautua:)
äitykkä ja katras
öisinkin 1-2 krt. Oli ollut kahdet menkat. Toki voit olla raskaana.
Imetin (tai lähes täysimetin, allergioiden takia pojalla vain 3 kiinteää) 11kk-ikäistä poitsua ja tulin yhdestä ainoasta kerrasta raskaaksi =) Aikamoista tuuria, kun poitsua yritettiin aikoinaan yli 1½ vuotta.
Kuukautiskierto oli jo käynnistynyt.
Eihän se raskautuminen niitä menkkoja välttämättä tarvitse, siihen riittää se yksi ainoa ovulaatio :)
Itse olen tullut raskaaksi nyt kaksi kertaa, kun edellinen on ollut noin 10½kk ja imetys vielä menossa. Tai no tällä jälkimmäisellä se on menossa edelleenkin :D
Porenn, typykät ja Pimpula rv 39+3