Onko minulle tulossa diabetes? :(
Onko minulle tosiaan tulossa diabetes? Muutamia viikkoja jo kärsinyt noista oireista, mitkä täsmäävät täydellisesti diabeteksen oireiden kanssa: heikottaa, tärisyttää, hikoiluttaa, silmissä sumenee, päätä särkee, olo on poissaoleva!, nälättää, mielialat vaihtelevat ja huimaa. En pistäisi näitä kuitenkaan helteiden piikkiin, koska nesteytys ja ravinto on ollut kokoajan kunnossa:/ Pelottaa ihan hirveästi, olen vasta 20v eikä suvussakaan liiemmin taida olla diabetestä. Normaalipainoinen olen myös.
Olisi kiva kuulla kokemuksia? Mistä huomasitte, että diabetes tulossa/tullut? Ei varmaan auta kuin marssia lääkäriin aamulla:(
Kommentit (8)
Onko sinulla jatkuva jano ja kusihätä? Jos on, sulla on diabetes, muuten ei.
Jos ykköstyyppi-epäily niin oireet tulevat nopeasti ja et kestä montaa päivää ilman sairaalaa, itselläni kun puhkesi oireina olivat järkyttävä jano, kuseminen yötä päivää, ruokahaluttomuus, vetämätön olo ja raju laihtuminen.. riippuu tietty oireita on monia, siitä sitten sairaalaan parissa pv:ssä oireiden alettua. Mene varmuuden vuoksi lekuriin!
Jos sinä sinä syöt yleisen käsityksen mukaan ns. terveellisesti eli nykyisten ravitsemussuositusten mukaan, niin sinulle on tulossa diabetes. Todisteena diabeteksen räjähdysmäinen kasvu viime vuosina.
Jossain vaiheessa elämää aika luultavaa....
Miten saan pidettyä verensokerit tasapainossa läpi näiden hellepäivien? Tykkään kuitenkin olla ulkona ja liikkua :/ -ap
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 01:08"]
Miten saan pidettyä verensokerit tasapainossa läpi näiden hellepäivien? Tykkään kuitenkin olla ulkona ja liikkua :/ -ap
[/quote]
Älä syö mitään sellaista, joka nostaa verensokerisi nopeasti ylös ja tunnin-parin päästä romahduttaa ne alas. Eli pannassa on sokeri ja viljatuotteet. Rasva ei nosta veren glukoosipitoisuutta. Muista myös suola, varsinkin näin helteellä sen puutos voi aiheuttaa aloitusviestissä kuvaamiasi oireita. Jos laadukas suola raakana maistuu suussasi hyvälle, sinulla on suolanpuutos.
Mene käymään sokerirasitustestissä. Sillä se selviää. Hoitamattomana diabetes vaarallinen. Mikset mene lääkäriin?
Epäilen hellettä.