Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ovat niin hölmöjä että ostavat kaupasta roskapusseja kun voisivat käyttää ilmaisia hedelmäpusseja roskapusseina?

Vierailija
22.07.2021 |

Kun ostatte hedelmiä ja perunoita niin saatte niistä ilmaisia roskapusseja, miksi ihmiset silti ostaa erikseen roskapusseja? Ovatko ihmiset noin hölmöjä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

roskaan enemmän

Vierailija
2/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kankaisia hedelmä- ja kauppakasseja :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäpussit on bioroskikseen.

Vierailija
4/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan elämäni aikana ostanut roskapusseja kun käytän ilmaisia hedelmäpusseja siihen.

-ap

Vierailija
5/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on niin pieniä pusseja, että ei oikein järkevää olisi sellaisia käyttää. Varmaan viis kertaa päivässä saisi roskiksen tyhjentää.

Autossa sen sijaan käytön nuita pikku pusseja roskia varten.

Vierailija
6/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai vois vaikka viedä roskat ulos yksi kerrallaan niin ei tarvis pusseja ollenkaan?

Vierailija
7/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Hä? Tottakai sekajätteeseen voi laittaa mitä roskapusseja vain.

Vierailija
8/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ne on niin pieniä pusseja, että ei oikein järkevää olisi sellaisia käyttää. Varmaan viis kertaa päivässä saisi roskiksen tyhjentää.

Kovasti näytät tekevän jätettä, mulle riittää yleensä kaksi sellaista pussia viikossa.

-ap

Vierailija
9/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäpussit ovat sen verran pieniä, että käyvät vain vessanroskikseen. Siellä käytän toki kyllä. Muuten käytän roskapussina ihan oikeita roskapusseja tai kaupan muovikasseja (näitä lähinnä muovijätteelle) tai biojätepusseja.

10/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Hä? Tottakai sekajätteeseen voi laittaa mitä roskapusseja vain.

Jjoo, mutta bioroskis on pienempi ku tavallinen, joten hedelmäpussit sopii siihen, ja ostospussi tavalliseen roskikseen.

Vierailija
11/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskikset on sen verran isoja, ettei niihin saisi hedelmäpussia mitenkään järkevästi viriteltyä. Ja ne pussit on muutenkin niin ohuita, että menee liian helposti rikki.

Vierailija
12/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas aloitus jota olisi kannattanut vähän enemmän miettiä.

Vierailija
13/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti näytät tekevän jätettä, mulle riittää yleensä kaksi sellaista pussia viikossa.

-ap

Mihin sä sun roskat oikein tunget? Riittää kun valmistaa lounaan niin jo on perunapussia, lihapakkausta, kermapurkkia, liha/kasvis/kala/kanaliemipakkausta, kasvispussia yms roskaa, riippuen mitä valmistaa.

Jos asuu yksin ja harvoin on kotona niin voi tuo kaks pussia viikossa riittääkin.

Vierailija
14/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulle niin paljoa kerry hedelmäpusseja että ne yksistään riittäisi, en viitsi roskata lisää sillä että pakkaisin jokaisen yksittäisen omenankin kaupassa pussiin. Yleensä käytän niitä pienemmille jakeille kuten metalleille ja muoville, sekaroskiksessa on sitten isompi roskapussi.

Vierailija
15/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmäpusseja ei muuten saa laittaa bioroskikseen! Ne eivät maadu (vaikka olisivat kuinka niitä vihreitä).

Minulla on kankaiset hedelmäpussit, niitä en roskikseen laita ennen kuin menevät rikki. Roskapussit olen ostanut ihan kaupasta, parin viikon roskat niihin menevät. Eli jos rullassa on 25 pussia, niin pärjään niillä vuoden. Hedelmäpussit on todella heikkoa materiaalia ja menevät usein rikki. Välillä näkee sellaisen nätin roskavanan matkalla roskiksille, kaikki eivät vissiin tsekkaa mitä taakseen jättävät.

Vierailija
16/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla on fiksumpaa kerätä roskat isoon pussiin, koska ne joutuu viemään aluejätepisteelle autolla.

Vierailija
17/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siihen mahdu yhtään mitään ja minä en juokse joka välissä roskapöntölle. Haloo taas. 

Vierailija
18/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hedelmäpusseja ei muuten saa laittaa bioroskikseen! Ne eivät maadu (vaikka olisivat kuinka niitä vihreitä).

Minulla on kankaiset hedelmäpussit, niitä en roskikseen laita ennen kuin menevät rikki. Roskapussit olen ostanut ihan kaupasta, parin viikon roskat niihin menevät. Eli jos rullassa on 25 pussia, niin pärjään niillä vuoden. Hedelmäpussit on todella heikkoa materiaalia ja menevät usein rikki. Välillä näkee sellaisen nätin roskavanan matkalla roskiksille, kaikki eivät vissiin tsekkaa mitä taakseen jättävät.

Riippuu siitä mitä sille biojätteelle tehdään. Omalla paikkakunnalla siitä tehdään polttoainetta ja hedelmäpussit saa laittaa biojätteeseen. Sen sijaan niitä hajoavia muovisia biojätepusseja ei saa laittaa, tukkivat laitteet.

Vierailija
19/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mihin sä sun roskat oikein tunget? Riittää kun valmistaa lounaan niin jo on perunapussia, lihapakkausta, kermapurkkia, liha/kasvis/kala/kanaliemipakkausta, kasvispussia yms roskaa, riippuen mitä valmistaa.

Jos asuu yksin ja harvoin on kotona niin voi tuo kaks pussia viikossa riittääkin.

Tiiviisti kun laittaa ja isommat purkit taittaa pieneksi niin kyllä mahtuvat. Yksin asun ja olen kotona päivittäin.

Vierailija
20/38 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertokapulan alueella saa biojätteet laittaa muovipussiin.