Onko käytöstavat oikeasti nykyään unohtuneet? Aikuisbloggaajan mies ja lippis ruokapöydässä
Merkitsevätkö perinteiset käytöstavat sinulle enää mitään? Esim. ruokailuun tai pukeutumiseen liittyen? Tuli mieleen kun itse olen esim. pojilleni opettanut, että lakki otetaan päästä sisällä, ja etenkin ruokapöydässä, vaikka sitten Mäkkärissä. Osui silmään suositun aikuisvaikuttajan viittäkymppiä käyvä puoliso, joka istuu ilmeisesti junan ravintolavaunussa lippis päässä. Miten suhtaudut ilmiöön?
Kommentit (15)
perässä vehtaavalla m llä ei ole muuta tarvetta kuin horoomisen tarve,
perässä vehtaavalla pennulla ei ole muuta kuin oma pillittämisen tarve eikä tajua että taloss a on muitakin ihmisiä.
Ei kyllä merkitse tuollaiset yhtään mitään, ja meillä pojat saa pitää hattua päässä siinä missä tytötkin.
Oikeastaan lähinnä nousee vaan ärsytys jos joku alkaa tuollaisesta urputtamaan, ja oikein nautin jos muut viis veisaavat ja syövät lippis päässä. Varmaan joku reaktio siihen kun nuoruudessa on tuollaista nipotusta jossain joutunut kuuntelemaan. Tervetuloa tähän päivään fossiilit.
Vanhat pinttyneet tavat ja käytöksien perustat pitää purkaa!
Missä miesten käytöstavat?
Jollainhan sen kääkän pitää kalju peittää, ettei pilaa blogikuvia.
En ole edes mikään tutiseva kukkahattu-Kaarina, mutta huomaan kyllä ettei porukalla ole enää mitään tapoja. Juuri tuo hattu päässä joka paikassa, samoin se että jossain urheiluvaatteissa mennään joka paikkaan ja tilaisuuteen. Koko ajan tuijotetaan puhelinta, katsotaan videoita ilman kuulokkeita tai kuvataan koko ajan. On jotenkin ristiriidassa sen kanssa, että somessa yritetään antaa siloteltu ja parempi kuva itsestä, kun kuitenkin käyttäydytään kuin barbaarit.
Vierailija kirjoitti:
En ole edes mikään tutiseva kukkahattu-Kaarina, mutta huomaan kyllä ettei porukalla ole enää mitään tapoja. Juuri tuo hattu päässä joka paikassa, samoin se että jossain urheiluvaatteissa mennään joka paikkaan ja tilaisuuteen. Koko ajan tuijotetaan puhelinta, katsotaan videoita ilman kuulokkeita tai kuvataan koko ajan. On jotenkin ristiriidassa sen kanssa, että somessa yritetään antaa siloteltu ja parempi kuva itsestä, kun kuitenkin käyttäydytään kuin barbaarit.
Vai barbaarit :,D Ookoo, Kaarina 74 v.
No joku junan ravintolavaunu nyt on aika hälläväliä paikka etiketin kannalta. Jossain oikeassa ravintolassa onkin sitten eri juttu.
Vaalin sellaisia käytöstapoja, joiden puute on suoraan joltakin toiselta henkilöltä pois ja omiaan aiheuttamaan mielipahaa. Ovea ei paiskata kiinni takaa tulevan nenän edestä, julkisilla paikoilla ei meluta ja häiritä ihmisiä, taloyhtiössä tarjotaan yö- ja aamurauha vaikkei laki suoraan esim. pyykinpesua kieltäisikään ja kenenkään kotiin ei astella kuraisilla lenkkareilla. Sen sijaan lippis ruokailutilanteessa ei aiheuta kenellekään mitään konkreettista harmia tai lisävaivaa. Käyttäkööt ken käyttää.
Itse olen omille pojilleni opettanut että hattu pois ruokaillessa. Jos olisi tyttölapsia niin sama homma heidän kanssaan. Toisaalta jos tarkemmin ajattelee niin mitä haittaa siitä lakista on syödessä.
Musta on vähän eri asia syödä sämpylää lippis päässä junassa, kuin olla lippis päässä vaikka hautajaisissa.
Noin ylipäänsä ihmisillä ei enää ole kovin paljon hyviä tapoja. Käytöksen suhteen. Valitettavasti.
Minä olen käytösnatsi ja sanon myös häiritsevästä käytöksestä muille. Törkeän näköistä olla päähine päässä sisätiloissa, pitää ylimääräistä meteliä, olla pitämättä vanhemmille ihmisille ovea auki, puhua muiden päälle, tukkia kulkureitit, olla pitämättä huolta omasta hygieniasta (tämä varsinkin on yleistynyt). Kyllä muita pitää kunnioittaa.
Terveisin; kukkahattutäti 30 vee.
En nää mitään pahaa, jos junan ravintolavaunussa tai mäkkärillä/hesessä/kebabbilassa istutaan lakki päässä. Tapakulttuuri elää ja muuttuu, varmasti vaikka 50v sitten on ollut paheksuttuja tapoja jotka nykyään normalisoitunu.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käytösnatsi ja sanon myös häiritsevästä käytöksestä muille. Törkeän näköistä olla päähine päässä sisätiloissa, pitää ylimääräistä meteliä, olla pitämättä vanhemmille ihmisille ovea auki, puhua muiden päälle, tukkia kulkureitit, olla pitämättä huolta omasta hygieniasta (tämä varsinkin on yleistynyt). Kyllä muita pitää kunnioittaa.
Terveisin; kukkahattutäti 30 vee.
Se nyt vasta epäkunnioittavaa onkin, jos oikeasti huomauttelet tuntemattomille ihmisille päähineen käytöstä. Mistä sinä tiedät, jos just sillä kyseisellä henkilöllä on vaikka tosi ärhäkkä ihosairaus päänahassa?
Jos on likaiset hiukset, niin parempi vaan pitää se lippis päässä.