"Olen nuori lääkäri"..joka blogin kommenttiboksissa
Onko lääkärin ammatissa nykyisin jotain ihmeellistä ja erikoista, kun se täytyy mainita erikseen. Olen törmännyt nyt tähän samaan fraasiin "olen nuori lääkäri" useiden suosittujen bloggaajien kommenttibokseissa. Ei voi mitään, mutta kauhea myötähäpeä iskee, auts.
Kommentit (37)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:09"]
Missä blogeissa kommentoinut? Haluun nähdä :D
[/quote] kirjoit Googleen " olen nuori lääkäri" ni näet :D
Kivannäköisiä matkakuvia mutta monta postausta lähes identtisillä kuvilla. Aika halpis/teini tyyli ja liukuvärjäys hiuksissa on jo menossa muodista, bloggaajilta olisi kiva bongailla jotain uusia tuulia. Ja ärsyttävän kuvan antaa tosiaan itsestään tuolla muiden blogeissa koko ajan mainostamisella kun kommenteissa ei ole muuta ajatussisältöä kun se linkki omaan blogiin. Eikä edes oman blogin uusin postaus liity tämän toisen blogin kommentoitavaan aiheeseen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:36"]Blaah, se on se sama lääkärihullu, joka iskee tännekin aina välillä.
...jonka mies on insinööri:)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:09"]
[/quote]
Haaah, en voi uskoa, että oikeasti löysin tyypin tuolla fraasilla! :D
Huvittavaa ihan, miten irrelevantilta tuo maininta lääkäriydestä vaikuttaa blogin perusteella. Lisäksi blogissa on niin päälleliimatun glamöörin henki, höystettynä persoonattomilla teksteillä ja ei-ihan-laadukkailla tekotaiteellisilla kuvilla. No, keino se on saada lukijoita tuokin.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:09"]
[/quote]
Laita lainausmerkit fraasin ympärille kun googlaat. Kymmeniä eri suosittuja blogeja on siis kiertänyt saman tekstin kanssa. Tällä palstalla en muista tavanneeni.
Hitto kun petyin! Toivoin niin löytäväni exän uuden blogin, se kun on nuori lääkäri ja mies on inssi :D. DÄääääääm!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 07:54"]
Onko joku käynyt ko. blogissa? Itse en periaatteesta mene.
[/quote]
Ihan kivan näköinen blogi, huomaa, että ulkoasuun on kyllä panostettu. Kuvat ovat ihan suht hyviä, ei siis mitään kamalia puhelinräpsyjä ja kuvat on selvästi valittu harkiten. Kirjoittaja on ihan sievä ja näyttävä nuori nainen ja hänen naamansa tuntuu olevan pääosassa tossa blogissa. On selvästi opetellut poseerausilmeen ja sitä nuoren lääkärin pärstää toi blogi sitten onkin täynnä. Ehkä juuri tuosta tulee jotenkin omahyväinen ja itserakas vaikutelma, vaikka tavallaan blogi on visuaalisesti kiva, se on jotenkin överi. Bloggaajan ammatti ei kauheasti tunnu liittyvän blogiin, eli "nuori lääkäri" on varmaan mainittu lähinnä lukijoidenkalastelu mielessä. Teksti on myös aika koukeroista, siitäkin paistaa tavaallaan sama yliyrittäminen kuin kuvista ja kommenteista.
Ton blogin suurin ongelma on se, että koko tekele vaikuttaa niin väkinäiseltä, yliyrittäminen paistaa kauas. Tuntuu ettei bloggaajasta saa mitään otetta, kun kaikki on niin teennäistä.
Olen bongannut tuon blogin parin ulkomaisen blogin kommenteista, mutta en klikannut blogiin ennen kuin tästä ketjusta. Ihan hieno blogi, mutta aika agressiivista mainostamista.
Tulee eräs Einola mieleen. Hänkin jätti viime vuonna (?) tyhjänpäiväisiä kommentteja joka ikiseen blogiin.
Kyseinen blogi on hyvällä maulla ja taidolla toteutettu. Yllättävää oli lukea näitä kommentteja täällä, lieneekö suomalaista kateutta ja penseyttä. Hienoahan se on, jos ihminen jaksaa kouluttautua vähän pidemmälle. Bloggaaja on kaunis ja positiivinen. Mukavaa, että hän panostaa laadukkaisiin kuviin jakaen näin kauneutta muillekin. Kommentoijat, älkäähän olko aina niin nokka solmussa! Meitä keskinkertaisia perunaneniä kyllä piisaa täällä, ei anneta sen kuitenkaan nostaa kateuskäyrää!
Näin valokuvausta harrastavana sanoisin, että ekan postauksen kuvat ovat yllättävän huonoja. Lääkäreillä on usein ongelmia tekniikan kanssa..
Onko tää tyyppi vieläkään saanut mitään yhteistyösopimusta blogilleen? :D Siis tasokas blogi kyllä ja kaunis kirjoittaja kieltämättä. Mutta jotenkin tulee tuosta kohtalaisen agressiivisesta markkinoinnista mieleen, että hän on päättänyt ryhtyä lääkärintoimen ohella ammattimaiseksi muotibloggariksi ja klikkauksia ja lukijoita kalastellaan sitten oikein urakalla. Varmaan odottelee yhteydenottoa joltain naisten lehdeltä?
Jotenkin puistattavia nuo naisten blogit, kun niissä ei tunnu olevan muuta sisältöä kuin tekijän ulkonäkö. Jollakin asteellahan sitä tietysti aina tiedostaa oman ulkonäön ja välittömän lähiympäristön miettimisen olevan naisille kiinnostava asia, mutta blogissa se oikein räjähtää vasten kasvoja ja tulee jotenkin liian lähelle.
-Mies 29v + 1v-
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 16:24"]
Jotenkin puistattavia nuo naisten blogit, kun niissä ei tunnu olevan muuta sisältöä kuin tekijän ulkonäkö. Jollakin asteellahan sitä tietysti aina tiedostaa oman ulkonäön ja välittömän lähiympäristön miettimisen olevan naisille kiinnostava asia, mutta blogissa se oikein räjähtää vasten kasvoja ja tulee jotenkin liian lähelle.
-Mies 29v + 1v-
[/quote]
Kyllä naiset kirjoittavat erittäin monenlaisia muitakin blogeja, mm. ulkosuomalaisilla on mielenkiintoisia pohdintoja. Mutta kieltämättä suosituimmiksi niistäkin nousevat ne, joissa esitellään omaisuutta ja omaa pärstää. Omasta mielestä harvinaisen puisevaa, mutta joku niissä näköjään viehättää.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:41"]Mitä se täällä on kirjoittanut? Onko oikeasti edes lääkäri? Tosi kummallinen tapaus, siis en tiedä pitäiskö ottaa todesta vai onko vaan hyvin tehty feikki?
[/quote]
On ilmeisesti ihan oikea lääkäri. Tai en siis häntä tunne mutta tuskin valmistujaisia olisi sepitetty.