Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (80)

Vierailija

Kuulostaa joltain teini-ikäiseltä jos luukuttaa täysillä jotain paskaa musiikkia. Itselläni ei ole mitään vaikeuksia pitää volyymia pienellä/käyttää kuulokkeita.

• ylös 12
  • alas 1
Hoitoalalla

Mä olen töissä vanhuspuolella ja siellä on välillä aika kova hälinä, työ fyysisesti ja henkisesti raskasta. Etenkin iltavuoron jälkeen kaipaan rauhaa ja hiljaisuutta, ei jaksa mitään musiikkia kuunnella. Onneksi mies tajuaa tuon ja jos on kuunnellut musiikkia niin laittaa sen pois tai kuuntelee kuulokkeilla. Työ on muutenkin raskasta ja alan vaihtaminen pyörii mielessä, niin ei tulisi mitään jos ei edes kotona saisi hiljaisuutta tai edes musiikkia pois.

• ylös 10
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ihan oikeassa siinä että hänellä on oikeus kuunnella kotonaan mitä musiikkia haluaa, kuulokkeilla tai ilman, miten kukin nauttii ja se ei ole kumppanin tai naapureidenkaan häiriköintiä jos sitä ei kuuntele huudattamalla. Mutta niin on oikeus kuunnella sinullakin mitä haluat, pitää ottaa molempien toiveet huomioon ja niin että sovitte että tänään on sinun vuorosi sitten kuunnella musiikkia ja mies ei soita tänään. Miten voi olla niin vaikea hyväksyä erilaisuutta? sama kun kieltäisi jotain ihmistä syömästä kaalilaatikkoa, koska sen haju ällöttää, normaaleja asioita musiikki ja ruuat ei niitä voi kieltää... Taidat vaan itse olla itsekäs ja naapurit jotka ärsyyntyy huonon äänieristyksen takia musiikista vaikka ei olisi huudatettu niin ovat niitä päästään pihalla olevia. Ja siis tämä on taivahan tosi, ei tarvii huudattaa kun muutkin pienet äänet kuuluu läpi mutta sitten nämä ilkeät ihmiset kääntää sen huudattamiseksi koska se sattuu vaan nyt kuulumaan heidän puolelleen huonosta äänieristyksestä johtuen mutta ne pissan lorotukset ei oo sitten huudattamista

Kiusaamiseen en suosittele lähtemään, että tahallaan lähdet ärsyttämään kumppania tai naapuria jollain äänillä, riidan saat vaan aikaiseksi ja jokaisen ihmisen tulisi keskittyä vain omaan elämäänsä. Mitkään normaalin elämisen äänet ei ole häiriköintiä ei tv, musiikki. Koska se on kato ihan normaalia elämää kuunnella niitä, epänormaalimpia ettei nykyään tv:tä omistettaisi tai musiikkia kuunneltaisi. Mun naapuri sekoaa kun pesen pyykkiä päiväsaikaan, kertoo tarpeeksi minkälainen ihminen on kyseessä, nämä samat ihmiset sekoaa musiikista ja milloin mistäkin, koko ajan pitäisi olla mahdollisimman hiljaa, ei vetele semmoinen kiusaaminen mun kanssa

...tai sitten selvittää etukäteen liialliset eroavaisuudet ja päättää että en sovikaan parisuhteeseen kanssasi.
Miksi kiduttaisin itseäni vapaaehtoisuuteen perustuvassa parisuhteessa? Itse se toinen siihen vierelle kuitenkin valitaan, että tämän ihmisen kanssa haluan olla...
Jos sä et sen verran pysty tulemaan toista ihmistä vastaan, että koet oikein kiduttamisena sen jos toinen kuuntelee jotain musiikkia joskus mistä sinä et pidä, niin kyllä on erilaisuuden hyväksyminen nolla ja ootahan kun tulee ihmissuhteeseen oikeita vaikeuksia! Vaikka sairastuminen, niin voi herranjumala jos noin pieneen asiaan suhde kaatuu kuin että kumppani kuuntelee musiikkia josta en pidä!

• ylös 2
  • alas 11
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin 10 vuotta itsekkään miehen kanssa yhdessä. Hänellä oli tietokoneella musiikinteko-ohjelma, jolla ränkytettiin biisejä tehdessä samoja kohtia useita kertoja.
Todella ärsyttävää kuunneltavaa, eikä tietysti niitä kuulokkeita missään nimessä voinut käyttää.

Mutta niin, yleensä annoin olla, mutta tasan yhden kerran pyysin, että voisitko nyt ottaa kuulokkeet.
Tästä kuulinkin sitten puoli vuotta mutinaa, että kun ei saa edes musiikkia kotonaan tehdä.

Niin. Minun kotirauhallani ei ollut väliä.

Katsotko televisiota kuulokkeet päässä?

Jos toinen pyytäisi, niin en itse asiassa edes näkisi mitään ongelmaa katsoa tv:tä kuulokkeet päässä.

eli et katso

En tiedä kuinka kovalla pidät television ääntä tai millainen kotiteatterisysteemi sinulla on, mutta ainakin kun minä katselen televisiota, ei sen ääni kuulu edes muihin huoneisiin. Musiikin jatkuva kovalla luukuttaminen on vaan aivan helvetin hermoja raastavaa, niin muiden jotka joutuu samassa kämpässä asumaan, kuin naapureidenkin mielestä. Ja se nyt vaan on helvetin itsekästä, että paikassa missä on muitakin ihmisiä, sitä pitää soittaa. Ei ole yhtään mitään syytä, miksei voisi kuunnella kuulokkeilla.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on ihan oikeassa siinä että hänellä on oikeus kuunnella kotonaan mitä musiikkia haluaa, kuulokkeilla tai ilman, miten kukin nauttii ja se ei ole kumppanin tai naapureidenkaan häiriköintiä jos sitä ei kuuntele huudattamalla. Mutta niin on oikeus kuunnella sinullakin mitä haluat, pitää ottaa molempien toiveet huomioon ja niin että sovitte että tänään on sinun vuorosi sitten kuunnella musiikkia ja mies ei soita tänään. Miten voi olla niin vaikea hyväksyä erilaisuutta? sama kun kieltäisi jotain ihmistä syömästä kaalilaatikkoa, koska sen haju ällöttää, normaaleja asioita musiikki ja ruuat ei niitä voi kieltää... Taidat vaan itse olla itsekäs ja naapurit jotka ärsyyntyy huonon äänieristyksen takia musiikista vaikka ei olisi huudatettu niin ovat niitä päästään pihalla olevia. Ja siis tämä on taivahan tosi, ei tarvii huudattaa kun muutkin pienet äänet kuuluu läpi mutta sitten nämä ilkeät ihmiset kääntää sen huudattamiseksi koska se sattuu vaan nyt kuulumaan heidän puolelleen huonosta äänieristyksestä johtuen mutta ne pissan lorotukset ei oo sitten huudattamista

Kiusaamiseen en suosittele lähtemään, että tahallaan lähdet ärsyttämään kumppania tai naapuria jollain äänillä, riidan saat vaan aikaiseksi ja jokaisen ihmisen tulisi keskittyä vain omaan elämäänsä. Mitkään normaalin elämisen äänet ei ole häiriköintiä ei tv, musiikki. Koska se on kato ihan normaalia elämää kuunnella niitä, epänormaalimpia ettei nykyään tv:tä omistettaisi tai musiikkia kuunneltaisi. Mun naapuri sekoaa kun pesen pyykkiä päiväsaikaan, kertoo tarpeeksi minkälainen ihminen on kyseessä, nämä samat ihmiset sekoaa musiikista ja milloin mistäkin, koko ajan pitäisi olla mahdollisimman hiljaa, ei vetele semmoinen kiusaaminen mun kanssa

...tai sitten selvittää etukäteen liialliset eroavaisuudet ja päättää että en sovikaan parisuhteeseen kanssasi.
Miksi kiduttaisin itseäni vapaaehtoisuuteen perustuvassa parisuhteessa? Itse se toinen siihen vierelle kuitenkin valitaan, että tämän ihmisen kanssa haluan olla...
Jos sä et sen verran pysty tulemaan toista ihmistä vastaan, että koet oikein kiduttamisena sen jos toinen kuuntelee jotain musiikkia joskus mistä sinä et pidä, niin kyllä on erilaisuuden hyväksyminen nolla ja ootahan kun tulee ihmissuhteeseen oikeita vaikeuksia! Vaikka sairastuminen, niin voi herranjumala jos noin pieneen asiaan suhde kaatuu kuin että kumppani kuuntelee musiikkia josta en pidä!

Kyllä. Se on yksi asia mikä minulle on tärkeää. Että ei kuuntele räppiä tai ole niin lapsellinen ja itsekäs, että luukuttaa kotona joka päivä musiikkia täysillä. Mietin juuri sitä millaista tuon ihmisen kanssa olisi elää samassa asunnossa. Tykkään hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta. Ei liity mitenkään sairastamiseen tms. Nykyinen mieheni ei kuuntele räppiä eikä huudata musiikkia kotonamme. On helvetin mukavaa.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeilla on paras kuunnella musiikkia, ei häiriinny naapurit ja muut. Inhottaa tuommoiset itsekkäät ihmiset, jotka ei ajattele muita. Naapurissa on samanlainen, räppi kuuluu aina töiden jälkeen, vaikka haluaisin olla hiljaa.

No sehän riippuu siitä missä asuu. Me asumme omakotitalossa eikä musiikki ulkopuolelle kuulu saati naapuriin asti. Rivarissa ja kerrostalossa eri asia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Se on yksi asia mikä minulle on tärkeää. Että ei kuuntele räppiä tai ole niin lapsellinen ja itsekäs, että luukuttaa kotona joka päivä musiikkia täysillä. Mietin juuri sitä millaista tuon ihmisen kanssa olisi elää samassa asunnossa. Tykkään hiljaisuudesta ja rauhallisuudesta. Ei liity mitenkään sairastamiseen tms. Nykyinen mieheni ei kuuntele räppiä eikä huudata musiikkia kotonamme. On helvetin mukavaa.
Ja sinä olet mun mielestä helvetin tyhmä ihminen. Itse hyväksyn kaikki genret, enkä lähde toiselta kieltämään edes räpin kuuntelua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulokkeilla on paras kuunnella musiikkia, ei häiriinny naapurit ja muut. Inhottaa tuommoiset itsekkäät ihmiset, jotka ei ajattele muita. Naapurissa on samanlainen, räppi kuuluu aina töiden jälkeen, vaikka haluaisin olla hiljaa.

No sehän riippuu siitä missä asuu. Me asumme omakotitalossa eikä musiikki ulkopuolelle kuulu saati naapuriin asti. Rivarissa ja kerrostalossa eri asia.
Ei ole eriasia. Jokaisessa asumismuodossa saa elää normaalia elämää oli se omakotitalo, rivitalo tai kerrostalo. Normaalia elämää on se että musiikkia ja tv:tä saa kuunnella myös ilman kuulokkeita. Piste.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet mun mielestä helvetin tyhmä ihminen. Itse hyväksyn kaikki genret, enkä lähde toiselta kieltämään edes räpin kuuntelua.

Samantekevää, kuulostat joltain teiniltä. Ja jos olet aikuinen, otan osaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole eriasia. Jokaisessa asumismuodossa saa elää normaalia elämää oli se omakotitalo, rivitalo tai kerrostalo. Normaalia elämää on se että musiikkia ja tv:tä saa kuunnella myös ilman kuulokkeita. Piste.

PISTE PISTE PISTE.
Entäs vatamelukuulokkeet?

Ai, että Noi piste-ääliö-kirjoittelut on ärsyttävä tapa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jonne kotiin kasvamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
- Iät ja ajat on pärjätty ilman kuulokkeita. Jokaisella on oikeus kuunnella kotonaan musiikkia tai tv niin kuin haluaa.

- Jos alat kieltämään normaalilla tavalla tehdyn musiikin tai tv kuuntelun, silloin kiellät normaaliin elämään kuuluvat asiat ja se on henkistä väkivaltaa.

- Jos kumppanisi tai naapurisi kuuntelee musiikkia tai tv:tä omaksi ilokseen ja sinä alat tietoisesti tekemään jotain ääniä häiritäksesi naapuria, olet silloin kiusaaja ja inhottava persoona!

- Ihmissuhteet perustuu kompromisseihin. Sinulla on oikeus saada hiljaisuutta ja miehellä oikeus kuunnella musiikkia. Jos musiikin kuuntelu ei ole jatkuvaa ja osaatte sopia rajoista, esim mikä päivä ja mihin aikaan mies saa kuunnella musiikkia niin ongelma ratkeaa.

Moi aivasteleva Emmerdale-fani! :D

Vierailija

Mistä te näitä miehiä löydätte? Suomalainen mies joka kuuntelee räppiä, ei saattana. Vai onko edes suomalainen?

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Asun yksin ja kuuntelen kotona musiikkia langattomilla kuulokkeilla, koska en halua häiritä naapureita saksalaisella industrial-teknolla aamusta iltaan. Ei ole vaikeaa ja laadukkaat kuulokkeet maksaa satasen tai kaksi, halpoja Bluetooth-kuulokkeita saa jo kympillä.

Vierailija

Meillä mies katselee telkkarista ns, toimintaelokuvia, joissa aina tosi kovat taustaäänet, räiske ja mäiske. Verenpaineeni nousee, pakenen usein makkariin lukemaan, mutta sinnekin asti kuuluu sarjatuliaseiden rätinä ja autojen takaa-ajon vinkuna. Koen joka kerran ahdistusta, kun pitäisi omassa kodissaan saada olla rauhassa ja rentoutua, mutta pakko kuunnella tuota äänisaastetta. On tästä juteltu. Kyllä on miesten ja naisten psyykessä eroja, että heitä tuollainen jaksaa kiinnostaa.

Mazzi

Mulkun otit xD

Mää käytän kuulokkeita, koska se myös peittää naapurien epämääräisen hölinän samalla.

Kannattaa ostaa vähintään 100€ kuulokkeet jos tykkää päivittäin kuunnella, parinkympin halipksilla tee vattuakaa.

Vierailija

Tätä ketjua lukiessa en voi todeta muuta kun ai että on ihana asua yksin talossa, missä naapurit taitaa olla hiiriä. Eksän kanssa ongelma oli hänen äänekäs pelaaminen iltaisin/öisin, varsinki kun tietokone oli makkarissa ja yritin nukkua 😍🥰

Vierailija

Rap  ensinnäkään ei ole musiikkia.

Älä herran nimessä puhu rapista ja musiikista edes samana päivänä.

Rap  on jonkun ihmisen höpöttämää uutistenlukua jossa raikaa taustalla tietokoneella "sävellettyä" ölinää.

Ja Sinulle, rakas aloittaja, mieti miksi haluat olla kumppanin kanssa, joka kuuntelee äännähtelyä .

Voisitko  vaikka alkuun vuokrata itsellesi pienen kämpän ja sitten pikku hiljaa lipuisit pooooiiiss.

Ja nyt tosiaankaan ei ole kyse "musiikista" tai tv-ohjelmista, tms. mitä toinen kuuntelee niin kovaa ettei mies/vaimo kuka tahansa, vaan ottaa huomioon muutkin saman katon alla eläjät. 

462

Sivut