Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (80)

Vierailija

Moni on tämän jo sanonutkin: hanki oma koti. Miehellä on tottakai oikeus kotonaan kuunnella sitä mitä tahtoo, mutta sinulla on myös oikeus hiljaisuuteen kotonasi. Yhteisessä kodissa molempien toiveita tulee kunnioittaa. Jollei mies suostu käyttämään kuulokkeita, koska "hänellä on oikeus", hän selvästi kokee, että hänen oikeutensa ääneen on isompi kuin sinun oikeutes hiljaisuuteen. Haluatko tosiaan haaskata yhtään enempää aikaa kynnysmattona?

• ylös 28
  • alas 1
Vierailija

Laita omat musat soimaan kajareista ja sanot miehelle että saat omassa kodissani kuunnella mitä huvittaa.
Suosittelen Frederikin tuotantoa.

• ylös 14
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Miehet(ei siis pojat,finninaamat yms leo lastumäki housuja)eivät kuuntele mtn rappia,jokainen osaa puhua mikkiin.JÄTÄ se sika

Vierailija

Kuulokkeilla on paras kuunnella musiikkia, ei häiriinny naapurit ja muut. Inhottaa tuommoiset itsekkäät ihmiset, jotka ei ajattele muita. Naapurissa on samanlainen, räppi kuuluu aina töiden jälkeen, vaikka haluaisin olla hiljaa.

Vierailija

Olet täysin oikeassa. Miehen pitäisi käyttää kuulokkeita tai sitten olette parisuhteeseen liian erilaisia, toinen mekkalatyyppi pysyvästi ja toinen hakee rauhaa pysyvästi. Olisiko mahdollista että asutte erillään, tuo ei voi toimia, sinulla on oikeus rauhaan ja että johonkin kumppaniin voi luottaa. Joudut nyt aina pakenemaan omasta kodistasi, aika epäreilua, mikähän miehen logiikka voi olla. 

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Asuin 10 vuotta itsekkään miehen kanssa yhdessä. Hänellä oli tietokoneella musiikinteko-ohjelma, jolla ränkytettiin biisejä tehdessä samoja kohtia useita kertoja.
Todella ärsyttävää kuunneltavaa, eikä tietysti niitä kuulokkeita missään nimessä voinut käyttää.

Mutta niin, yleensä annoin olla, mutta tasan yhden kerran pyysin, että voisitko nyt ottaa kuulokkeet.
Tästä kuulinkin sitten puoli vuotta mutinaa, että kun ei saa edes musiikkia kotonaan tehdä.

Niin. Minun kotirauhallani ei ollut väliä.

• ylös 18
  • alas 0
Assburger

Minulla oli avokonttorissa työpari, joka kuunteli NRJ Energy- asemaa radiosta.

Toosa oli aina päällä.

Ei uskonut sovittelevia avauksiani aiheesta, että ei kiinnosta minua kuunnella tuota popitusta.

Jos olisin jatkanut työaikassa, olisin varmaan iskenyt radion lattiaan.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asuin 10 vuotta itsekkään miehen kanssa yhdessä. Hänellä oli tietokoneella musiikinteko-ohjelma, jolla ränkytettiin biisejä tehdessä samoja kohtia useita kertoja.
Todella ärsyttävää kuunneltavaa, eikä tietysti niitä kuulokkeita missään nimessä voinut käyttää.

Mutta niin, yleensä annoin olla, mutta tasan yhden kerran pyysin, että voisitko nyt ottaa kuulokkeet.
Tästä kuulinkin sitten puoli vuotta mutinaa, että kun ei saa edes musiikkia kotonaan tehdä.

Katsotko televisiota kuulokkeet päässä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos toinen pyytäisi, niin en itse asiassa edes näkisi mitään ongelmaa katsoa tv:tä kuulokkeet päässä.

• ylös 19
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos toinen pyytäisi, niin en itse asiassa edes näkisi mitään ongelmaa katsoa tv:tä kuulokkeet päässä.

eli et katso

• ylös 0
  • alas 11
Vierailija

Mies on ihan oikeassa siinä että hänellä on oikeus kuunnella kotonaan mitä musiikkia haluaa, kuulokkeilla tai ilman, miten kukin nauttii ja se ei ole kumppanin tai naapureidenkaan häiriköintiä jos sitä ei kuuntele huudattamalla. Mutta niin on oikeus kuunnella sinullakin mitä haluat, pitää ottaa molempien toiveet huomioon ja niin että sovitte että tänään on sinun vuorosi sitten kuunnella musiikkia ja mies ei soita tänään. Miten voi olla niin vaikea hyväksyä erilaisuutta? sama kun kieltäisi jotain ihmistä syömästä kaalilaatikkoa, koska sen haju ällöttää, normaaleja asioita musiikki ja ruuat ei niitä voi kieltää... Taidat vaan itse olla itsekäs ja naapurit jotka ärsyyntyy huonon äänieristyksen takia musiikista vaikka ei olisi huudatettu niin ovat niitä päästään pihalla olevia. Ja siis tämä on taivahan tosi, ei tarvii huudattaa kun muutkin pienet äänet kuuluu läpi mutta sitten nämä ilkeät ihmiset kääntää sen huudattamiseksi koska se sattuu vaan nyt kuulumaan heidän puolelleen huonosta äänieristyksestä johtuen mutta ne pissan lorotukset ei oo sitten huudattamista

Kiusaamiseen en suosittele lähtemään, että tahallaan lähdet ärsyttämään kumppania tai naapuria jollain äänillä, riidan saat vaan aikaiseksi ja jokaisen ihmisen tulisi keskittyä vain omaan elämäänsä. Mitkään normaalin elämisen äänet ei ole häiriköintiä ei tv, musiikki. Koska se on kato ihan normaalia elämää kuunnella niitä, epänormaalimpia ettei nykyään tv:tä omistettaisi tai musiikkia kuunneltaisi. Mun naapuri sekoaa kun pesen pyykkiä päiväsaikaan, kertoo tarpeeksi minkälainen ihminen on kyseessä, nämä samat ihmiset sekoaa musiikista ja milloin mistäkin, koko ajan pitäisi olla mahdollisimman hiljaa, ei vetele semmoinen kiusaaminen mun kanssa

• ylös 0
  • alas 15
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

eli et katso

Silloin kun kotona oli aikaisia vuoroja tekeviä työläisiä ja halusin katsoa telkkaria myöhään niin käytin kuulokkeita. Se oli melkeinpä itsestään selvyys.

Kyllä niitä hyviä monitorikuulokkeitakin löytyy, mutta niillä on vaikeampi kiusata muita jumputtavalla bassolla, oma kuulo kun menee ensiksi jos luukuttaa liian kovalla.

- eri

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kirjassaan My Enemy, My Love (1992) Judith Levine tuo esiin, miten miesv iha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.

Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."

Niin, eipä tässäkään tapauksessa ole mitään muuta ongelmaa kuin naisen asenne. Sehän ei toki ole ongelma ollenkaan, että mies käyttäytyy kuin lapsellinen, itsekäs mammanpoika, ehei. Se on vain se, että nainen huomaa ja kommentoi sitä, että mies on lapsellinen ja itsekäs mammanpoika.

Newsflash: käyttäytykää kunnolla niin ei tarvitse kestää sitä että joku nainen pitää teitä esim. mammanpoikana tai pettäjänä.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Ja teidän niin sanotut iskelmä biisit on jotain taidetta olevinaan kun sanat tulee metafoorien muodossa niin ei tarvii lisätä.mitään aitoo ja henkilökohtasta

En tosin tiiä keitä se kuuntelee et onks se sellasesta kategoriasta et on toivoton tapaus. Nykyaikasempi varsinki alkaa olla lyyrisesti mahtavaa settii. Eipä muiden huonolle musiikkimaulle voi mitään. Iskelmä on mulle se mitä en siedä

Vierailija

Osta itsellesi vastamelukuulokkeet. Parempi tehdä elämä itselleen helpommaksi, jos toista ei kiinnosta.

• ylös 0
  • alas 11
Vierailija

- Iät ja ajat on pärjätty ilman kuulokkeita. Jokaisella on oikeus kuunnella kotonaan musiikkia tai tv niin kuin haluaa.

- Jos alat kieltämään normaalilla tavalla tehdyn musiikin tai tv kuuntelun, silloin kiellät normaaliin elämään kuuluvat asiat ja se on henkistä väkivaltaa.

- Jos kumppanisi tai naapurisi kuuntelee musiikkia tai tv:tä omaksi ilokseen ja sinä alat tietoisesti tekemään jotain ääniä häiritäksesi naapuria, olet silloin kiusaaja ja inhottava persoona!

- Ihmissuhteet perustuu kompromisseihin. Sinulla on oikeus saada hiljaisuutta ja miehellä oikeus kuunnella musiikkia. Jos musiikin kuuntelu ei ole jatkuvaa ja osaatte sopia rajoista, esim mikä päivä ja mihin aikaan mies saa kuunnella musiikkia niin ongelma ratkeaa.

• ylös 0
  • alas 13
Vierailija

Mulle on ehdoton turn-off jos mies on joku räppifani. Nimenomaan kun en kotonani sellaista kuraa halua kuulla.

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mies on ihan oikeassa siinä että hänellä on oikeus kuunnella kotonaan mitä musiikkia haluaa, kuulokkeilla tai ilman, miten kukin nauttii ja se ei ole kumppanin tai naapureidenkaan häiriköintiä jos sitä ei kuuntele huudattamalla. Mutta niin on oikeus kuunnella sinullakin mitä haluat, pitää ottaa molempien toiveet huomioon ja niin että sovitte että tänään on sinun vuorosi sitten kuunnella musiikkia ja mies ei soita tänään. Miten voi olla niin vaikea hyväksyä erilaisuutta? sama kun kieltäisi jotain ihmistä syömästä kaalilaatikkoa, koska sen haju ällöttää, normaaleja asioita musiikki ja ruuat ei niitä voi kieltää... Taidat vaan itse olla itsekäs ja naapurit jotka ärsyyntyy huonon äänieristyksen takia musiikista vaikka ei olisi huudatettu niin ovat niitä päästään pihalla olevia. Ja siis tämä on taivahan tosi, ei tarvii huudattaa kun muutkin pienet äänet kuuluu läpi mutta sitten nämä ilkeät ihmiset kääntää sen huudattamiseksi koska se sattuu vaan nyt kuulumaan heidän puolelleen huonosta äänieristyksestä johtuen mutta ne pissan lorotukset ei oo sitten huudattamista

Kiusaamiseen en suosittele lähtemään, että tahallaan lähdet ärsyttämään kumppania tai naapuria jollain äänillä, riidan saat vaan aikaiseksi ja jokaisen ihmisen tulisi keskittyä vain omaan elämäänsä. Mitkään normaalin elämisen äänet ei ole häiriköintiä ei tv, musiikki. Koska se on kato ihan normaalia elämää kuunnella niitä, epänormaalimpia ettei nykyään tv:tä omistettaisi tai musiikkia kuunneltaisi. Mun naapuri sekoaa kun pesen pyykkiä päiväsaikaan, kertoo tarpeeksi minkälainen ihminen on kyseessä, nämä samat ihmiset sekoaa musiikista ja milloin mistäkin, koko ajan pitäisi olla mahdollisimman hiljaa, ei vetele semmoinen kiusaaminen mun kanssa

...tai sitten selvittää etukäteen liialliset eroavaisuudet ja päättää että en sovikaan parisuhteeseen kanssasi.
Miksi kiduttaisin itseäni vapaaehtoisuuteen perustuvassa parisuhteessa? Itse se toinen siihen vierelle kuitenkin valitaan, että tämän ihmisen kanssa haluan olla...

Sivut