Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minulla on riippuvuus joka hävettää enkä tiedä miten päästä eroon

Vierailija
29.07.2014 |

asiasta. Minulla on siis hieman jopa itsestäni nolo riippuvuus, mutta silti todellinen ja haluaisin päästä tästä eroon. Olen siis coca cola addikti, aloin juomaan colaa n. 8 vuotta sitten, nykyään colaa menee ainakin 3L päivässä ja, jos en saa colaa alkaa päähän sattua, tulen ärtyneeksi ja saan muitakin vastaavia selkeitä oireita riippuvudesta. Olen kokeillut olla ilman colaa, mutta oloni on silloin todella kamala, mikään muu juoma ei saa samaa olo minulle eli en ikinä juo mitään muita limsoja,mehuja ja vettä en muista juoneeni moneen vuoteen(tietenkin nyt esim. Lääkettä ottaessa, mutta en janoon tai virkistäytymiseen) myös ruokavalioni on kärsinyt tästä, koska välillä saatan huomata, että en Ole syönyt vuorokauteen tai kahteen, colaa on kyllä mennyt tavallista enemmän. Juon kolaa myös vaikka en olisi janoinen, vähänkuin tavasta. Tarvitsisin apua, mutta en tiedä mitä tälle voisi tehdä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on addiktio sokeriin, ja etenkin karkkeihin. Vieroitusoireet ärtymystä, päänsärkyä, levottomuutta.. Vieroitusoireita helpottaa hetkellisesti purkan syönti ja se kun on tarpeeksi tekemistä, ei ole koko ajan ne sokeriset houkutukset mielessä.

Mutta voi hyvänen aika kun ei ole tekemistä, ja sokerinhimo iskee... Silloin kelpaa hätään vaikka imeskeltävät Strepsils-kurkkupastillit, jos ei tosiaan ole YHTÄÄN mitään makeaa kaapissa.

Olen yrittänyt olla "kuivilla" makeista jutuista, onnistuinkin melkein viikon, kunnes tuntui että pää räjähtää (;

Vierailija
2/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, se mikä kokiksessa addiktoi on kofeiini. Eli sulla on kofeiiniriippuvuus. Voit vaihtaa kokiksen vaikka pariin kuppiin kahvia päivässä, terveellisempää kuin kokiksen litkiminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieroita itsesi kofeiinitableteilla ja vichylla... Kolme päivää muutan menis vieroitusoireissa, jos kerralla jätät cociksen.

Vierailija
4/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi aspartaami E951 , oli mun suosikki, Mihin raidia enään tarvitaan?

Vierailija
5/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske paljonko saastaisit rahaa vuodessa siirtymalla veteen ja sitten saasta tuo raha vaikka kivaan lomaan.

Vierailija
6/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pitkä hyödyt ja haitat -lista ja selvitä addiktiontarpeesi syyt. Tee suunnitelma ja buukkaa elämä täyteen, jolloin et tarvitse kolaa. Pyydä joku kaveriksi tukemaan ja tue vaikka vuorostasi häntä jossain esim. liikunnassa tai laihdutuksessa. Suunnittele kuukauden päähän palkinto, jonka saat onnistumisesta. Ajattele säästettyjä rahoja, hampaita, itsekunnioitusta sekä ennen kaikkea luustoparkaasi! Kokiksen happo vie kalsiumioneja hapertaen rankasti luustoa, suosittelen kalsium- ja d-vitamiinilisiä - sekä sinne hammaslääkärille menoa ja äkkiä! Tsemppiä!:)

Vierailija
7/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää kahvia, pelkkä haju oksettaa ja tämä jäi päälle minulle raskaudesta lisäksi vatsa menee sekaisin eli kahvilla vieroittuminen ei sovi lainkaan. Myöskään rahan säästäminen ei toimi ajatuksena, ennen toimi, mutta nykyään olen töissä paikassa josta voin huoletta kantaa colat kotiin ja oikeastaan tämä on osasyynä pahentanut tilannetta. Niin ja töissä tulee juotua päivän mittaa sen verran, että en ole pitänyt kirjaa meneekö litra vai kaksi ja kotona vielä 1,5 tai 3l. Olen lukenut paljon haitoista,nähnyt niitä omin silmin mm. hampaat ja keskivartalo, olen hyvin hoikka, mutta vyötäröllä on ylinmääräistä joka ei johdu mistään muusta kuin tästä älyttömyydestä. Ap

Vierailija
8/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 21:26"]

Minun riippuvuuteni on nolompi. Imppaan kynsilakanpoistoainetta ja lasinpesunestettä. Olen yrittänyt googlettaa terveysvaikutuksia, mutta löytyy huonosti tietoa, ajattelin että se saisi lopettamaan.

[/quote]

KUOLEMA! just katoin lääkärit ohjelmaa siinä nuori opiskelija kuoli impattuaan sellaista tietokoneen/sähkölaitteiden puhdistusainetta!

Vierailija
9/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuuden hoidossa ei auta rahankulutuksen ajattelu, voin sen tupakoivana ihmisenä kertoa. Saisin n. 2000€ vuodessa säästöön, jos lopettaisin tupakoinnin. Ei motivoi tippakaan.

Mutta sinun riippuvuuteesi, tuolla aiemmin tulikin se, mitä kannattaa todellakin kokeilla. Ota kofeiinitabletteja ja juo vissyä. Kofeiini on koukuttaja kokiksessa, mutta itse ainakin tiedostan varsinkin näin helteellä kaipaavani nimenomaan hiilihappoisia juomia, joten siihen kannattaa ottaa vissyä.

Kofeiinin vieroitusoireet ovat päänsärky, levottomuus, ärtymys, väsymys jne. Jos lopetat ilman kofeiinitabletteja, tulet todennäköisesti kärsimään päänsärystä useamman viikon. Tai näin minulle kävi, kun vähensin todella radikaalisti kahvin juontia.

Tsemppiä sinulle koitokseen!

Vierailija
10/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Tuo nro 10 vastaus aika sama kuin mulla. 13 vuotta light cokista minimissään 1,5 litraa join. Irti pääsin korvaamalla kofeiinia kahvilla ja juomalla 3-4 litraa vettä ja osa tästä vichya. Mun tarkoitus ei ollut luopua kokiksesta vaan tuli kaupan päälle kun jouduin juomaan vettä enemmän erään sairauden hoitoon. Eli mulla oli cokis pullo jääkaapissa, mut tuo vesimäärä sen verran iso että kun sen juo joka päivä - kokista ei tule juotua ainakaan janoon :) Itsellä määrä tippui ensin muutamaan desiin päivä ja jäi lopulta pois kokonaan vain esimerkiksi lauantaille saunaan pienipullo :) ja tuo riittävä määrä vettä muutenkin tekee hyvää kropalle (multa katosi päänsäryt).

Vierailija
11/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kofeiinipäänsärky ja sokerin vieroitusoireet samaan aikaan :D Onneksi olkoon. Juo kahvia ja yritä sinnitellä, menee vähän helpommin. Itse vierottauduin sokerista, kun alkoi olla kamalaa päänsärkyä ja muita ongelmia jos en saanut karkkkia joka päivä. (-20kg :) ) Mielummin viikon kärvistely kuin diabetes.

Vierailija
12/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAaha, luin vasta sitten, ettet voi juoda kahvia. Voit kokeilla vähentää? Juot päivittäin vähemmän kolaa ja korvaat makuvissyllä tms.

Vierailija
13/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en pidä kahvista. Pääsin colariippuvuudesta kun en enää jaksanut kantaa 8 litraa kotiin parin päivän tarpeiksi. ostin limsakoneen ja light-uutetta. Se sekoitus oli karmaisevaa. Juon nykyään vain poretettua vettä. Se minusta toimii aterioilla ja janojuomana pelkän veden sijaan.

Vierailija
14/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sifonilla hiilihappoa? Ja lääke?

Vierailija
15/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli 15-vuotiaana sama. tärisin ja itkin jos en saanut kokista, kävelinkin 10km lähimpään kauppaan maalta että sitä saan.
Olin tosi riippuvainen, kunnes terkkari puuttui asiaan.
Pidin päiväkirjaa ja kävin hammaslääkärissä. Päätös on sinun, siihen pystyy jos haluaa.
Juo 1 tölkki päivään näin aluksi ja sitten alat vähentämään siitäkin kun olet siihen tottunut.

Vierailija
16/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja vissy auttaa. Sain myös kovia päänsärkyjä jos en saanut kokista ja välillä se yltyi niin kovaksi migreeniksi että menin tiputukseen.
-edellinen

Vierailija
17/23 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sanomattakin selvää, ett hampaani on mennyt jo vuosia sitten miutten Ole käynyt hammaslääkärissä suuren pelon vuoksi. Ap

Vierailija
18/23 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuo sama, pepsi maxia meni vähintään 0,5 litraa joka ainoa päivä 11 vuoden ajan. Useampaan otteeseen lopetin, ja onnistuinkin esim. pariksi kuukaudeksi, mutta aina kuitenkin retkahdin, ja sitten sitä taas mentiin. Mutta nyt olen onnistunut olemaan juomatta 1,5 kuukautta, enkä aio enää edes ravintolassa sallia itselleni colajuomia, täysin nollalinjalla mennään, ettei enää tule retkahduksia. Mutta tiedän nuo vieroitusoireet varsin hyvin: karmeaa päänsärkyä, ärtyisyyttä jne. Mutta ensimmäisiksi päiviksi buranaa, sitten helpottaa. Kyllä sä pystyt siihen!

Vierailija
19/23 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/23 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun riippuvuuteni on nolompi. Imppaan kynsilakanpoistoainetta ja lasinpesunestettä. Olen yrittänyt googlettaa terveysvaikutuksia, mutta löytyy huonosti tietoa, ajattelin että se saisi lopettamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme