Mistä johtuu äkillinen pistävä rintakipu?
Tulee aina joskus, ei mitenkään säännöllisesti eikä liity stressiin tai liikuntaan, vaan alkaa ihan satunnaisesti, esim. jos vaikka istun lukemassa. Kuin joku työntäisi äkkiä ja arvaamatta terävän piikin rintaan sydämen alle. Ei pysty hengittämään syvään ja kestää muutamasta sekunnista muutamaan kymmeneen sekuntiin. Tuskin mitään vakavaa ja arvelisin kivun liittyvän johonkin muuhun kuin sydämeen. Olen kärsinyt tästä jo teini-iästä asti, mutta en ole koskaan huomannut mainita lääkärille, kun kipu ei varsinaisesti haittaa elämääni eikä siitä tarvitse kärsiä kuin satunnaisesti. Se on kuitenkin pelottava kokemus, kun ei pysty hengittämään syvään sitten, kun kipu iskee.
Kommentit (10)
Samoja oireita erittäin harvoin onneksi. Hengittäminen todella sattuu !
Olen jotenkin yhdistänyt ne huonoon asentoon, rintakehä lysyssä ym.
Minulla auttaa tai niin kuvittelen kun avaan rintakehää , kädet sivuille ja lapoja yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Samoja oireita erittäin harvoin onneksi. Hengittäminen todella sattuu !
Olen jotenkin yhdistänyt ne huonoon asentoon, rintakehä lysyssä ym.
Minulla auttaa tai niin kuvittelen kun avaan rintakehää , kädet sivuille ja lapoja yhteen.
Minun taas on pakko mennä lievään etukumaraan. Sitten vaan pitää yrittää pysyä rauhallisena ja odottaa, että se menee ohi. 😅
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee noit joskus kans, onneksi aika harvoin. Välillä se kipu on lamaannuttava ja tilanne pelottava. Olen itse laittanut ne lihaskrampeiksi.
Kuulostaa todennäköiseltä. Varmaan juurikin jokin kramppi.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kannattaisi tutkituttaa.
Kuulostaa ehkä pahalta, mutta en usko taustalla olevan mitään vakavaa. Varmaan tosiaan jokin kramppi kyseessä. Olisi silti kiinnostavaa tietää syy.
Pistävät kivut eivät onneksi johdu sydämestä, ne ovat puristavia - näin olen lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Pistävät kivut eivät onneksi johdu sydämestä, ne ovat puristavia - näin olen lukenut.
Tämä on kyllä lohduttava tieto.
Taitaa olla rintarangan fasettilukko. Ensiavuksi voi makoilla tennispallon päällä.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla rintarangan fasettilukko. Ensiavuksi voi makoilla tennispallon päällä.
Täytyypä lukea tästä lisää. Kiitos vinkistä!
Minulla tulee noit joskus kans, onneksi aika harvoin. Välillä se kipu on lamaannuttava ja tilanne pelottava. Olen itse laittanut ne lihaskrampeiksi.