Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on koulutuksesi ja kerro mielipiteesi ko. koulutuksesta?

Vierailija
29.07.2014 |

Niin eli mikä on koulutuksesi ja kerro ihan rehellinen mielipiteesi ko koulutuksen hyödyllisyydestä ja tarpeellisuudesta?

Itse olen opiskellut restonomiksi. Turhalta koulutukselta tuntuu, opiskeltiin vähän sieltä sun täältä eikä mitään oikein kunnolla. Esimerkiksi tradenomi opinnoissa pystyi suuntautumaan henkilöstöhallintoon, mutta meillä tuota aihetta opiskeltiin toooodella vähän. Koulussamme ei ollut myöskään minkäänlaista opetuskeittiötä niille, jotka ravintola puolelle suuntautuivat.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylioppilas ja kirjasto- ja tietopalvelujen merkonomi. Koulussa oli ihan hyödyllisiä juttuja. Kaikki sellaiset asiat, jotka oikeasti liittyivät kirjastotyöhön, sekä työharjoittelut olivat aika hyödyllisiä vaikkakin puuduttavan pitkiä, ainakin itse kyllästyin kun ilmasiksi joutui tekemään 8h päiviä esim. 4kk putkeen ja työt olivat todella yksinkertaisia, ja pitkästyin usein.

Ja koulussa oli hyvin paljon kaikkea turhaa opiskeltavaa, ja liikaa samoja asioita (enkku, ruotsi, äikkä, monet asiakaspalvelutehtävät yms.) joita olin jo lukiossa lukenut (vaikka olin yo-linjalla amiksessa)..... Koulu kesti 2 vuotta, mutta mielestäni sen olisi hyvin pystynyt tiivistämään yhteen vuoteen. Olen töissä, mutta metallialalla, johon minulla ei ole koulutusta.

Vierailija
22/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi, myynti ja markkinointilinja.

Turha koulutus. Koulutuksella saa pienipalkkaisia aspa-töitä, jotka voisi saada ilman koulutustakin jos muuten soveltuu alalle. Hyvä ainoastaan jos tähtää tradenomiksi myyntiin ja markkinointiin.

Kannattaa opiskella ehdottomasti ennemmin taloushallinnon linjalla, saa työharjoittelun aikana hyvin jalan oven väliin esim. tilitoimistoon kirjanpitäjäksi tai vastaavankaltaista toimistotyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 17:09"]Merkonomi, myynti ja markkinointilinja.

Turha koulutus. Koulutuksella saa pienipalkkaisia aspa-töitä, jotka voisi saada ilman koulutustakin jos muuten soveltuu alalle. Hyvä ainoastaan jos tähtää tradenomiksi myyntiin ja markkinointiin.

Kannattaa opiskella ehdottomasti ennemmin taloushallinnon linjalla, saa työharjoittelun aikana hyvin jalan oven väliin esim. tilitoimistoon kirjanpitäjäksi tai vastaavankaltaista toimistotyötä.

[/quote]

Jep samaa mieltä. Aivan turha koulutus merkonomeilla. Voisi tiivistää pieneen kurssiin ja työssä oppisi soveltumaan alalle tai sitten ei, ja olisi helppo kokeilla jotain muuta alaa.... Ja sitten jatkaa vaikka tradenomiksi, jos paljon kiinnostaa.

T. Tuo kirjastomerkonomi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi