mies on mustasukkainen ihan tyhjästä, argh!
Jos perhejuhlassa joku tanssittaa, niin mies menee ja hiiltyy. Puhuttu on, ei auta. Toistuu. Itse en ole ikäpäivänä antanut aihetta moiseen, ihan etiketin mukaan olen vaan tanssiin lähtenyt. Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (27)
Mies täällä.
Hassua kun omassa parisuhteessa minun pitää olla varpailla kokoajan... Vaimoni on tyyppiä " JA katsoit sitten sitä kaupankassaa! MINÄ näin... ja se katse.... Sitten puhuit sille vielä! MENE JA pane sitä!!! " Joo sanoin terve... kiitos.
Tai kävelemme kadulla ja vastaan tulee naisia... alkaa huuto " MENE PANEMAAN ! NIINHÄN SÄ HALUAT!!! " Minä ihmeessä... siis ketä panemaan ja miksi sinä huudat? Vastaus " NO NÄEN MINÄ SINUN KATSEESTA MITEN SINÄ FLIRTTAILET!!! "
Mikä teitä naisia vaivaa? Hieman omituista kulkea katse kohti katua. Tai olla sanomatta mitään kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 23:00"]Mies täällä.
Hassua kun omassa parisuhteessa minun pitää olla varpailla kokoajan... Vaimoni on tyyppiä " JA katsoit sitten sitä kaupankassaa! MINÄ näin... ja se katse.... Sitten puhuit sille vielä! MENE JA pane sitä!!! " Joo sanoin terve... kiitos.
Tai kävelemme kadulla ja vastaan tulee naisia... alkaa huuto " MENE PANEMAAN ! NIINHÄN SÄ HALUAT!!! " Minä ihmeessä... siis ketä panemaan ja miksi sinä huudat? Vastaus " NO NÄEN MINÄ SINUN KATSEESTA MITEN SINÄ FLIRTTAILET!!! "
Mikä teitä naisia vaivaa? Hieman omituista kulkea katse kohti katua. Tai olla sanomatta mitään kaupassa.
[/quote]
Pakko sanoa tähän, että me naiset kyllä nähdään jos mies tuijjottaa jotain naista/naisia, etenkin jollakin tietyllä tavalla tai vähänkään pidempään kuin esimerkiksi vain jotain vastaan tulevaa MIESTÄ.
Jos mies tuijottaa kuola valuen/ihaillen jotakin toista naista, niin tottakai siinä sille omalle naiselle, joka jää tuossa tilanteessa vähemmälle huomiolle, niin tulee olo, että mies ei huomaa häntä vaan jonku toisen ja että se toinen on jollakin tavalla houkutteleva kun sitä pitää tuijottaa...
Miehen käyttäytymisestä aika pitkälti kiinni se miten nainen käyttäytyy.. Tässä sun tilanteessa naisesi on luultavasti epävarma!! Älä anna hänelle syytä siihen missään, pidä kiinni kaupassa, keskustele, katso häntä, ANNA HUOMIOSI HÄNELLE.
Aamen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:32"]
Jos perhejuhlassa joku tanssittaa, niin mies menee ja hiiltyy. Puhuttu on, ei auta. Toistuu. Itse en ole ikäpäivänä antanut aihetta moiseen, ihan etiketin mukaan olen vaan tanssiin lähtenyt. Onko muilla samoja kokemuksia?
[/quote]
Meillä sama meininki.Mun mies vetää herneen nenään jos nauran miespuolisten kavereiden vitseille. Olen ehdottanut että kasvattaisi pallit ja terveen itsetunnon,mutta ei ota kuuleviin korviinsa.
Eli naiset osaa ja miehet ei, miesraukat
[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 00:27"]
Eli naiset osaa ja miehet ei, miesraukat
[/quote]
Siis mitä tarkalleen ottaen naiset osaa ja miehet ei? o.O
Kumpi tahansa sukupuoli voi syyllistyä mustasukkaisuuteen. Tässä nyt vaan satuttiin pohtimaan miehen aiheuttamaa mustisongelmaa. ap
Miks mun mies ei oo ikinä mustis?? Ois ihanaa kun se olis ihan että et saa tehdä tota... Voisi olla sellainentulinen macho. Joskus tuntuu että voisin vaikka nussia vierasta miestä mutta oma mies ei sanoisi mitään.
Aha, että ongelma vois olla noinkin päin. Tätä pitänee ihan pureskella, että miten mä ajattelisin tuon...
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:20"]
Kävitkä tanssimassa oman miehen kanssa? Jäikö vähemmällle?
Meillä ollaan sovittu ihan tanssiasioistakin.
[/quote]Et taida tietää nyt mistä ap kirjoitti. Kyse ei ole vain tanssimisesta, vaan siitä, että tanssi vieraan kanssa. On luultavasti ihan sama vaikka ap tanssisi 99% tansseista omansa kanssa, mutta se yksi ainoa tanssi saattaa olla mustikselle liikaa. Siitä saa tarvittaessa revittyä moneksi vuodeksi rähinää ja epäsopua. Tämä ei ole mikään juttelukysymys, vaan omistushalukysymys, toisen vallassa pitäminen, toisen täydellinen omistaminen kaikilta osin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:20"]
Kävitkä tanssimassa oman miehen kanssa? Jäikö vähemmällle?
Meillä ollaan sovittu ihan tanssiasioistakin.
[/quote]Et taida tietää nyt mistä ap kirjoitti. Kyse ei ole vain tanssimisesta, vaan siitä, että tanssi vieraan kanssa. On luultavasti ihan sama vaikka ap tanssisi 99% tansseista omansa kanssa, mutta se yksi ainoa tanssi saattaa olla mustikselle liikaa. Siitä saa tarvittaessa revittyä moneksi vuodeksi rähinää ja epäsopua. Tämä ei ole mikään juttelukysymys, vaan omistushalukysymys, toisen vallassa pitäminen, toisen täydellinen omistaminen kaikilta osin.
[/quote]
Hyi saatana, ihan sairasta.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 18:14"]
Just! Ehei, ei vois olla mullakaan miespuolista kaveria. Ei! Mies näkis sen suhteena! En tiedä miten joillain voi olla miestuttuja. No ok, en kaipaa sellaisia, mutta turhista harmistumisen voisi lopettaa. MISSÄ ON MIEHEN ITSETUNTO? ap
[/quote]
Tämäpä juuri on syy: sillä ei ole sitä. Eli hän ei usko, että sinä pysyttelet hänen rinnallaan.
Olen kokenut saman, ja olen yhä ko. suhteessa. Alussa mieheni kysyi miltei joka kerta, kun olin ollut jossain ilman häntä, olinko pettänyt häntä. Minun mieheni ei tosin raivoa, hän näyttää avoimesti, että kyse on epävarmuudesta, mutta kysyy silti. Alkuun mustasukkaisuutta oli paljon, ja minua ahdisti usein. Puhuimme asiasta paljon ja mies onneksi myös tietää, mistä se johtuu (häntä on petetty nuorena kahdessa ensimmäisessä rakkaussuhteessaan, mistä jäänyt epävarmuus). Meillä mustasukkaisuus on suhteen aikana koko ajan vähentynyt, kun mies on huomannut, että vaikka olisimme kuukauden erossa, ei minulla ole tarvetta häntä pettää.
Mutta se, miksi kommentoin, on se, että tuo miesten kanssa tanssiminen on yhä ongelma! Eikä mikään rationaalisuus siihen auta. Mies ei onneksi raivoa aiheesta, mutta ei haluaisi minun niin tekevän ja loukkaantuu, jos jossain juuri esim. sukulaisjuhlissa sitten satun noin toimimaan. Tyyliin jokainen mies paitsi oma isäni ja veljeni ovat hänen mielestään uhka.
En osaa juuri antaa neuvoja, sillä oma tilanteeni on hoidettu alussa huonosti. Mutta jotain silti: puhukaa. Koeta rauhallisesti puhua miehen kanssa, mistä mustasukkaisuudessa kiikastaa, onko vain oma epävarmuus vai onko taustalla huonoja kokemuksia? Miehen epävarmuutta voit hälventää ajan myötä olemalla luotettava ja häntä kohtaan hyväntahtoinen ja rakastava. Vedä kuitenkin mustasukkaiselle käytökselle selkeät rajat, äläkä anna sen rajoittaa elämääsi. Onneksi en itsekään ole antanut, vaan mies on joutunut totuttelemaan, etten nyhjää hänen kyljessään 24/7. Paljon tosin meillä on vielä tehtävää.
Kaiken a ja o on kuitenkin, että mies on valmis keskustelemaan rauhallisesti mustasukkaisuuden tunteestaan sekä kuuntelemaan sen aiheuttamia tunteita sinussa. Välttelemällä aihetta tai riitelemällä siitä, se luultavasti vain paisuu ajan myötä.
Ei mustasukkaisuutta tarvitse liikaa ymmärtää. Sille ei myöskään pidä antaa tuumaakaan periksi niin, että rajoittaisi omaa vapauttaan ja normaalia elämäänsä. Mustasukkaisuus on tunne, olotila, joka saa tilanteissa isomman vallan kuin on tarpeen. Vain mustasukkainen voi tilannettaan muuttaa jos niin haluaa. Menneitä epäluottamuksia ei kenenkään pitäisi tuoda uuteen suhteeseen ja jatkaa niitä. Vaikeasti mustasukkaisen tulisi etsiä itselleen apua.
Noi miehet... Niin turhaa pelkoa tommonen niillä.
Entä jos toi on vain alkua? Onko pahenevaa sorttia ollut kellään? Sisaret?
ap
Anteeks nyt vaan, mutten tajua teidän alapeukutuksia. Miten perustelette ne?
Jos puhuminen ei auta ja mies ei näe mitään väärää omassa käytöksessään, niin ei mustasukkaisuus ainakaan ohi mene. Mitä todennäköisimmin miehen hepulit vain jatkuvat ja pahenevat, hän kyttää sinua entistä tarkemmin, tenttii jokaisesta asiasta ja saat olla varpaisillasi aina ja joka paikassa. Miten muuten on sinun historiallesi käynyt - onko sinulla "aikaa ennen miestä" vai joudutko miettimään miten puhut nuoruudestasi ja elämästä ennen miehen mukaan tuloa?
Jos homma alkaa mennä ihan överiksi, ei siinä puheet ja mikään enää auta, mustasukkaisuus on sairautta, jonkunlainen mt-ongelma.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 17:41"]
Anteeks nyt vaan, mutten tajua teidän alapeukutuksia. Miten perustelette ne?
[/quote]Täällä varmaan joku kehitteli tanssistasi jonkun vaakamambon, läähmäisen napa napaa vasten tanssittavan hinkutustanssin.. Muuta en keksi. Eli parin lukijan ikioman pään sisäisten ongelmien likaisia kuvia.
Kiitos, nro 6. Tuota, ei mulla ole "aikaa ennen miestä" koska hän on mun eka ja ainut rakkaus. Se just onkin outoa, koska ei ole ketään jonka vuoksi pitäis jotain luulla tms. Miks mies pilaa itsensä tommosella? Luottais niin kuin ennenkin, niinhän mäkin luotan häneen! Voi vee!
Hyviä tekstejä teiltä, kiitos. Koitan tehdä kaikkeni, ja mietin noita mitä esiin otitte. Ihanaa, että on samaistumiskykyisiä ja fiksuja kirjoittajia täällä. On se kumma tuo tanssiongelma. Kun miettii, niin sehän on käytännössä juhlissa ihan sama kuin se, että istuu ruokapöydässä vastakkain ja juttelee iloisesti. Mä toivon kaikille tsempit mustisongelmien kanssa painiville. Voimia!
ap