Onko 14km työmatka liian pitkä pyöräiltäväksi joka päivä?
Kommentit (39)
Jos on hyvä pyörä niin ehkä siinä rajoilla jaksaisinko. 10km pyöräilen kouluun. Kuljen pyörällä ympäri vuoden..
Kesällä, valoisan aikaan, hyvällä kelillä ja hyvällä tiellä ei mikään ongelma. Talvella en ajaisi.
Ap, ei todellakaan ole, kun ei 20 km/suunta mielestäni ole liian pitkä matka pyöräiltäväksi. Näillä helteillä kannattaa tosin tankata vettä puolivälin paikkeilla.
Hyvälllä kelillä ok mutta talvella lumipyryssä tai syksyllä tuulessa ja jäätävässä sateessa ihan helvettiä.
Mulle on, kunto on nyt niin huono ja toisaalta reitillä on kolme isoa mäkeä. Kuormittaisi mua liikaa. Mulla on just tuo 14km työmatkaa ja asennoidun niin, että fillaroin hyvällä säällä kesäisin 3-4 kertaa viikossa jos huvittaa eikä oo illalle tiedossa mitään fyysistä.
Ei. Olen monesti pyöräilly 10-12 km suunta ja hyvin sujuu. Olen tosin sen lisäksi käynyt myös lenkeillä joskus eli riippuu ihan omasta kunnosta. Pyöräily vain kesäisin.
Vie vain enemmän aikaa kuin julkisilla. Joudut käymään suihkussa molemmissa päissä. Joskus ehkä venytellä.
No ei herranen aika ole. Hyvällä pyörällä ei mene edes kauaa jos on hyvä tie. Jotain soratietä mäkineen voi sanoa jo ehkä raskaaksi. Mutta itsellä on 28km ja tuo joskus tympii. En aja sitä joka päivä, mutta nyt kesän on ollut toinen auto rikki ja olen kaksi kuukautta sitä ajanyt. Autolla menen viikonloppuna, kun mies on vapaalla. Lukkopolkimet helpottavat ajamista todella paljon. Suosittelen niiden hankkimista ja kunnon pyörää. Jos olisi 14km, ajaisin varmaan vakituisesti työmatkan pyörällä, läpi talvenkin. Se olisi juuri sopiva matka.
Minulla 10 km suuntaansa ja raskas työ. Ajaisin muuten pyörällä, mutta joudun ajamaan ison maantien laitaa rekkojen seassa yli puolet matkasta, loput soratietä. Isoja mäkiäkin on. Kesällä tuo vielä jotenkin menee, mutta pimeänä aikana hengenvaarallista.
Jos olisi pyörätie asfaltteineen kävisin pyörällä töissä.
Minulle on 13km liikaa. Aamulla pitää olla töissä klo 7.30 ja koska ajoaikaan menee 45min (ei ole kovin hyvä reitti tulla) ja ajon jälkeen pitäisi käydä suihkussa ja kuitata, meikata ym. pitäisi lapset viedä päiväkotiin klo 6.15 eli herätys ennen kuutta, jotta ehtisin. En viitsi niitä näin rasittaa.
Kun kuljen autolla herätän lapset juuri ennen lähtöä klo 6.55.
Olisi kyllä tosi hyvää hyötyliikuntaa, joten kannattaa kokeilla, jos sinulle sopisi.
14km yhteen suuntaan vai eestaas?
Kesällä ei, talvella ja sateessa voi vähän kirpaista. Voisin itsekin ehkä kuvitella ajavani tuon matkan, mulla on sen verran kevyt pyörä polkea.
Vuodenajasta ja kelistä riippumatta 21 km/suunta. Yllättäen olen "hieman" työkavereitani paremmassa kunnossa ja vähemmän saikulla.
Anna mennä. 14 km just sopiva.
Mulla on 6 km ja sekin on epätasaista maastoa. Ei kiitos ja ostan bussilipun.
Mulla matkaa 13 km yhteen suuntaan, aikaa menee ovelta ovelle alle 35 min eli nopeammin kuin julkisilla liikkuessa. Kuljen matkan kesäisin joka päivä, kovalla sateella en aja. Just sopiva matka eikä rasita yhtään tällaista 4-kymppistäkään :)
Mulle on liian pitkä, koska pitäisi viedä lapset erikseen hoitoon ja sitten tulla kotiin hakemaan pyörä. Voisin fillaroida jos matka olisi alle 10.
No kesäaikaan eli huhtikuusta syys-lokakuuhun saattaisin 2-3 kertaa viikossa viitsiä ajaa tuon matkan. Kunnon kohentuessa saattais ehkä mennä päivittäinkin jossain vaiheessa.
Itse pyöräilen tunnin töihin. Liikuntamielessä se on hyvä, mutta työmatkana aika pitkä. Tuo 2 tuntia päivässä menee helposti salilla tms. Siksi käytän 2 tuntia työmatkaan, säävarauksella.
Ei minustakaan. Asiaa voi vielä helpottaa sillä, että ostaa harjoituskilpapyörän, jos on mahdollista ja tiet on hyvät.