Jos masentunut ostaa vaatteita piristääkseen itseään onko se huono asia?
Kommentit (31)
Vaatteet ei ole tarvike, mitä ostetaan mielen piristykseksi. Vaatebisnes on yksi suurimpia maapallon tuhoajia. Vaatteita ostetaan vain aitoon tarpeeseen harkitusti ja ne käytetään loppuun. Itse. Ei viedä kirppikselle ja toivota, että joku muu tekee sen puolestasi. Kehitysmaissa ei myöskään enää tarvita lisää täällä päähänpistona ostettuja riepuja.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni masentuneet eivät tarvitse yhtään uusia vaatteita koska heillä on kuitenkin vaatekaapit, komerot ja varastot täynnä vanhoja rättejä monen vuoden tarpeiksi ja joita eivät kuitenkaan käytä.
Tottahan tämäkin on.
Mutta millä suht helpolla konstilla saisi itselleen vähän piristystä ankeaan arkeen?
Nettideiteistäkään ei irtoa mitään.
:(
No on se tietysti parempi kuin syöminen tai alkoholi, joihin suomalaiset tapaa hukuttaa murheitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaa, niin kannattaa ostaa hyvää ja laadukasta, ei mitään halpoja rättejä, joita ei pidä kertaakaan ja joita on kaappi pullollaan. Vaatteiden ostaminen voi olla täysin turhaakin ja vain sellainen "olen masentunut, saan tuhlata ja kertoa kaikille, että piristänyt sillä itseäni" -juttu. Kannattaisi mielummin tehdä jotain hyödyllisempää ja säästää rahat fiksumpaa. Masennus ei ole mikään syy olla typerä.
Et tiedä masennuksesta mitään.
Siinä ei kuule järkeily aina auta.
Taas näkee näissä kommenteissa, kuinka helppo terveiden on huudella.
Jos edes hetkeksi saa helpotuksen siihen paskaan, pienikin piristys on oikeutettu (* joo, auttaa vaan hetken mutta menepä itse sairastumaan tahtomattasi niin sittenpä näet ).
Tämä. Kumminkin masentunutta kehotetaan aina menemään ulos ja "nauttimaan" luonnosta, taidenäyttelystä yms. Eihän sekään ole kuin hetken hurma, jos sitäkään. Kun avaat taas kotioven, siellä se musta mörkö viimeistään istuu sängylläsi.
Yrittäisin löytää jonkin muun keinon hemmotella ja piristää itseäni. Joillakin se on liikunta, joillakin luonnossa liikkuminen. Entä vaikka kahvilassa tai leffassa käyminen?
Yritän itse käyttää ylimääräiset rahani ennemmin elämyksiin kuin tavaraan. Äidilläni on kaksikerroksinen talo täynnä vaatteita ja astioita, kun ostaminen on ollut niin ihanaa ainakin viimeiset 40 vuotta. En suosittele.
Kyllä piristyn ostelemisesta. Tietenkin ettei talous kärsi. Koska tulen pienistäkin ostoista iloiseksi. Jopa leikkokukat kukkakaupasta tekee ihmeitä jne
Liikkumisen tuloksena hormonit hyrrää ja nukkumaan meno on sitten kivaa.
Shoppailu on sairasta.
Vierailija kirjoitti:
Liikkumisen tuloksena hormonit hyrrää ja nukkumaan meno on sitten kivaa.
Shoppailu on sairasta.
Ei ole sairasta, varsinkin silloin kun masentaa. Jos rahat riittää niin muulloikin on tosi kivaa. Kerran eletään.. 👍😄👜👠🍾🍓🍓🌹🌹🌹🍬🍬🎁💄👒👗👚🧤🧥👟👟
Kannattaa elää kuin ei olisi masentunut ollenkaan. Käydä shoppailemassa, nähdä kavereita, matkustella...
Ei helvetti näitä nykyajan "masentuneita". Kaikki muu onnistuu paitsi työnteko.
Minulle se olisi vain hyvä asia. Rahaa jää säästöön vaikka olen minimieläkkeellä. En yleensä osta mitään muuta kuin ruokaa, lääkkeitä yms pakollista, koska masentuneena en koe ansainneeni mitään ylimääräistä kivaa.
Mulla se ei ollut hyvä. Ostelin kun yritin täyttää tyhjyyttä. Suinkin liikaa niin ne vaatteet jäivät sitten liian pieninä kaappiin pyörimään.