Voiko auton polttoainesuodattimen vaihtaa itse?
Kommentit (23)
Varmaankin mutta katso ohjekirjasta tai googlaa että tarvitseeko erikseen ilmata jotenkin.
Voi vaihtaa. Vaikka auton moottorin voi purkaa ja vaihtaa itse. Mutta jos sinä kysyt tuota täällä, voi olla, että ei riitä osaaminen. Toki tuo joissain autoissa on suhteellisen helppoakin.
Hanki korjauskirja, siitä se selviää onko se miten vaikea urakka.
Vierailija kirjoitti:
Opel Insignia 2.0 cdti
AP
Tuo ei todista että olet mies.
Kyllä voi. bensasuodatin onkin helpompi. mutta dieselkoneeseen vaatii hieman enemmän taitoja. tarttee vain uuteen suodattimeen pistää ensin polttoainetta. sitten vain julmasti starttia. niin ilmoo itsensä. vanhemmmat mallit pitää ilmata perinteisesti. mutta eipä tuo paljon maksa jos teettääjossain pikkupaassa eikä merkkihuollossa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen niin unohda
Saako nainen vaihtaa polttoainesuodattimen
auton merkkihuollossa, jos sattuu olemaan asentaja ja huollossa töissä vai pitääkö käydä miestyökaveri vaihtamaan sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen niin unohda
Saako nainen vaihtaa polttoainesuodattimen
auton merkkihuollossa, jos sattuu olemaan asentaja ja huollossa töissä vai pitääkö käydä miestyökaveri vaihtamaan sen?
En anna lesbojen koskea autooni
Suomessa polttoaine on niin puhdasta että vaihtotarve on lähes olematon. Ihan uudenveroisia ovat aina olleet jos ohjeen mukaan vaihtaa.
Mies voi vaihtaa, nainen ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Opel Insignia 2.0 cdti
AP
Eli vaihda suodatin ja sitten 4-5 kertaa virrat päälle mutta älä käynnistä, silloin moottori ilmaa itsensä (täyttää polttoainejärjestelmän takaisin polttoainetta ja poistaa ilmakuplat)
Ei autoissa ole sellaista osaa mitä ei itse voisi vaihtaa. Jos vain opettelee asiaa ensin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. bensasuodatin onkin helpompi. mutta dieselkoneeseen vaatii hieman enemmän taitoja. tarttee vain uuteen suodattimeen pistää ensin polttoainetta. sitten vain julmasti starttia. niin ilmoo itsensä. vanhemmmat mallit pitää ilmata perinteisesti. mutta eipä tuo paljon maksa jos teettääjossain pikkupaassa eikä merkkihuollossa.
Ei tarvitse kuten edellä videolla esitetään, kun pistää virrat päälle siirtopumppu alkaa ilmata systeemiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa polttoaine on niin puhdasta että vaihtotarve on lähes olematon. Ihan uudenveroisia ovat aina olleet jos ohjeen mukaan vaihtaa.
Varmaan aika puhtaat polttoaineet tosiaan Suomessa, koska ei ole pahemmin syytetty pensan tai dieselin aiheuttavan ongelmia autoissa.
Taitaa olla aika hankala rasti vaihtaa tuo suodatin ellei saa autoa montulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei autoissa ole sellaista osaa mitä ei itse voisi vaihtaa. Jos vain opettelee asiaa ensin.
Nykyautoissa on yhä enemmän osia mitä itse ei voi vaihtaa. Ensinnäkään et välttämättä saa sitä osaa mistään tarvikkeena ja toisekseen jos siinä on elektroniikkaa, mikä tahansa anturi niin osan vaihto pitää kuitata ECUlle.
On kyllä polttoainesuod. ja jarrunesteen vaihdot just niitä hommia mistä kannattaa maksaa muille. Viheliäisiä nesteitä joka paikassa helposti sotkee itsensä. Eikä säästö kovin suuri.
On kyllä vihoviimeisin palsta kysyä tälläistä. Täällä on vaan naisia. Mene kysymään johonkin jossa tiedetään autoista
Vierailija kirjoitti:
On kyllä vihoviimeisin palsta kysyä tälläistä. Täällä on vaan naisia. Mene kysymään johonkin jossa tiedetään autoista
Ei siihen palleja tarvita että kirjoittaa googlen hakukenttään autonsa mallin ja tarvittavan toimenpiteen. Eikä penis ole asennustyökalu.
Dieseleistä en tiedä, mutta bensaan voi hyvinkin.