Miksi ette huolehdi itsestänne?
Etenkin perheenäidit näyttävät ihan kamalilta, ihmettelen jos näillä tantoilla tosiaan löytyy mies. Pyyleviä, ei hoideta kroppaa ollenkaan, roikkuvia löysiä lattaperseitä, lyhyeksi leikatut järkyttävät hiukset. Mikä teitä vaivaa? Miksi ette pidä lainkaan huolta itsestänne? Kuitenkin on olemassa myös äitejä, jotka näyttävät ihan naisilta, harrastavat liikuntaa eivätkä kyni pitkää tukkaansa poikamalliksi. Mikä on teidän tekosyynne sille, että näytätte järkyttäviltä?
Kommentit (47)
Minua ei kiinnosta erityisemmin se miltä näytän. Ei kiinnosta onneksi miestänikään. Meille on ihan muut asiat tärkeitä kuin ihmisten ulkokuoret. Itsestäni huolehtiminenkin tarkoittaa minulle jotain ihan muuta kuin ulkonäön puunaamista.
Kyllä minä "huolehdin itsestäni". Näytän silti tältä. Onneksi olen ymmärtänyt myös, että "itsestäni huolehtimiseen" kuuluu se, että en altista itseäni aapeen kaltaisille ääliöille.
Minä oon varmaan vähän tollainen.
Ei mulla ole lyhyeksi kynittyä tukkaa, sehän vaatisi jatkuvaa kampaajalla käyntiä. Mulla on omanvärinen tukka, aina ponnarilla. Ylipainoa 10 kiloa, rumat vaatteet, joista harvat istuvat. Sen verran liikun, että terveyden ei pitäisi olla vaarassa, mutta eiväthän ne vähät lihakset läskin alta näy. Meikkiä laitan työaamuina meikkivoidetta ja puuteria = naama tasaisemman värinen.
Tavallaan olisi ihan kiva olla aina nätti ja huoliteltu, mutta ei vaan jaksa kiinnostaa. Tuntuu, että olisi aivan hirvee homma nollasta aloittaa.
Minua alkaa toden teolla ihmetyttää, miksi naisten pitää käyttää niin paljon aikaa itsensä puunaamiseen. Ja tällaisten aloitusten toistuminen täällä viisi kertaa päivässä. Järkevä ihminen syö terveellisesti ja liikkuu jonkin verran, se riittää itsestään huolehtimiseksi. Meikit ja jatkuva karvahysteria eivät ole itsestään huolehtimista. Naisen velvollisuus ei ole keskittyä koko ajan ulkonäköönsä. Parempi käyttää se aika johonkin järkevään, niin ehkä vielä koittaa aika, jolloin naisia ei enää arvoteta pelkän ulkonäön kautta.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:31"]Minä oon varmaan vähän tollainen.
Ei mulla ole lyhyeksi kynittyä tukkaa, sehän vaatisi jatkuvaa kampaajalla käyntiä. Mulla on omanvärinen tukka, aina ponnarilla. Ylipainoa 10 kiloa, rumat vaatteet, joista harvat istuvat. Sen verran liikun, että terveyden ei pitäisi olla vaarassa, mutta eiväthän ne vähät lihakset läskin alta näy. Meikkiä laitan työaamuina meikkivoidetta ja puuteria = naama tasaisemman värinen.
Tavallaan olisi ihan kiva olla aina nätti ja huoliteltu, mutta ei vaan jaksa kiinnostaa. Tuntuu, että olisi aivan hirvee homma nollasta aloittaa.
[/quote]
Mulla on tismalleen samoin. Tai no paino on normaalin rajoissa, mut 10kg on joskus ollut vähemmän. En jaksa välittää tuntemattomien mielipiteistä.
Tyypillisiä lähiövalaita. Suihku kerran päivässä riittää. Yök. Laiskoja läskejä.
No jos pitää selitellä, miksi en näytä missiltä, niin se johtuu siitä, että synnyin tällä naamalla. Ei se pienellä ehostuksella paljon kummemmaksi muutu. Ja mitä vartaloon tulee, minulla on parempaakin tekemistä kuin keskittyä pakaralihasten muokkaamiseen, minulle riittää kohtalainen kunto.
Tässä ketjussa näyttää olevan liikkeellä kaksi vakioalapeukuttajaa jokaiseen eriävään mielipiteeseen.
av-mammat <3 eipähän kukaan raiskaile ku haisee sillitynnyriltä, myös vastatuulessa :)
Koska en ole kiinnostunut siitä miltä näytän vaan siitä millaiseksi oloni tunnen. Liikuntaa harrastan ja syön terveellisesti, joten kroppa on ihan hyvässä kunnossa. Mutta sitäkään en tee ulkonäön takia (enkä esittele sitä julkisesti) vaan hyvän olon. Ymmärrän liikuntaa harrastamattomia, he saavat nautintonsa varmaan jostain muusta. Tukka on helppo (muttei muodikas) ja vaatekaupoille vaivaudun vasta kun tarvitsen jotain. Sinun mielestäsi ehkä näytän järkyttävältä, mutta itsestäni tuntuu hyvältä.
Miksi naiset käyttävät ihan liikaa aikaa ulkonäkönsä puunaamiseen? Siinä on se todellinen kysymys. Miksi naiset eivät käytä sitä aikaa johonkin hyödylliseen tai mielenkiintoiseen?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:23"]
Miksi naisen tärkein elämäntehtävä on näyttää kauniilta ja olla hoikka? Miksi sinä esineellistät naiset koriste-esineeksi? Eikö naisella ole muuta arvoa, kun näyttää nätiltä ja hoikalta? Miksi naiseuden määritelmä on pitkä tukka? Miksi en saisi naisena määritellä itse itselleni, mitä naiseus tarkoittaa? Saanko pitää huolta itsestäni omalla tavallani? Omistatko sinä minut naisena, koska olen nainen ja yleistä käyttötavaraa, vai saanko omistaa ihan itse itseni ja muokata elämäni haluamallani tavalla?
[/quote]
mitä odotat mieheltä ? LOL =D
[/quote]
Kumppanuutta, rakkautta, hellyyttä, tukea, älykkyyttä, rauhallisuutta, sosiaalisia taitoja. Mitäs sinä? Paksua lompakkoa, pyykkilautavatsaa, miehisiä taitoja, sovinistisuutta, väh. 190 pitkä, komea ja sinisilmäinen?
[/quote]
naisen vastaus. ihanaa. paistat pullia ja rakastat ?
[/quote]
Rakastan ja paistan pullaa, jos on aikaa ja tekee mieli, yleensä näin ei ole. Mies ei syö pullaa.
Huolehdin itsestäni mutta ymmärrän jos jollain on esim. Pieni lapsi/lapsia, ettei jaksa tai jää aikaa niin paljon kauneudenhoidolle.
Jokaiselle ihmiselle terveelliset elämäntavat tekee hyvää, mutta en ymmärrä miksi pitäisi meikata ja kasvattaa pitkät hiukset ym.
Miksi sä teet tämän saman avauksen joka päivä? EIkö kyllästytä?
Kyllä itselläkin on ollut aikoja, jolloin ei vaan ole kerennyt laittautumaan, tai en ole nähnyt sitä tarpeelliseksi. Jos on kaksi lasta, joista isompi on lähes 2 vuotta, niin siinä vavotaan vielä yöt, unta sain noin 4-6 tuntia, mutta pätkissä. Vaunuttelin ja kävin salilla (siis onhan urheilu jo itsestään huolehtimista), sitten ruuanlaitto, siivous, pihatyöt, neuvoloissa ramppaamiset jne. Niin ei siinä kerkiä olla puuteria uusia koko ajan. Mikäs siinä sitten, kun lapset vähän irtaantuivat äidistä ja isän seurassa ja hoivassa koko ajan enemmän, niin sitä oikein sai aamsulla vaikka meikattuakin :)
Minä käytän jonkin verran aikaa itseni puunaamisen ja varsinkin liikuntaan, koska se on nelikymppiselle parasta kauneudenhoitoa oikean ravinnon lisäksi. Mutta ylläri, silti ehdin tehdä myös paljon muuta hyödyllistä ja mielenkiintoista - johtuisiko siitä, että hyväkuntoisena ja normaalipainoisena riittää virtaa muuhunkin kuin telkkarin tuijottamiseen. Joten "puunaaminen" ei ole muulta pois missään nimessä :-)
Ei suomalainen nainen jaksa. "Ku mul on yks lapsi ja teen sille ruokaa, en mä ehdi kammata tukkaa tai vaihtaa lököverkkareita kunnon vaatteisiin!"