Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette huolehdi itsestänne?

Vierailija
29.07.2014 |

Etenkin perheenäidit näyttävät ihan kamalilta, ihmettelen jos näillä tantoilla tosiaan löytyy mies. Pyyleviä, ei hoideta kroppaa ollenkaan, roikkuvia löysiä lattaperseitä, lyhyeksi leikatut järkyttävät hiukset. Mikä teitä vaivaa? Miksi ette pidä lainkaan huolta itsestänne? Kuitenkin on olemassa myös äitejä, jotka näyttävät ihan naisilta, harrastavat liikuntaa eivätkä kyni pitkää tukkaansa poikamalliksi. Mikä on teidän tekosyynne sille, että näytätte järkyttäviltä?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaselta tekoripsi pissikseltäkö pitäisi näyttää? Sekö on sitä huoliteltua ulkonäköä? Musta sellaset meikkanaama tekoripsi tytöt on kammottavan näköisiä. Kyllä luonnollisuus on kauniimpaa. Miksi nykyään meikataan niin LIIKAA?

Vierailija
22/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehdin itsestäni: olen hyvässä kunnossa ja terve.

Hiusten laitto, naaman puunaaminen, pukeutuminen jne. ovat harrastuksia, eivät itsestään huolehtimista. Kaikkia ei kiinnosta samat asiat.

Itselläni on hiukset pakaroihin asti ja meikkaan melkein joka päivä. Vaatteetkin kiinnostaa. Silti ei tulisi mieleenkään olettaa, että näin pitäisi olla kaikilla muillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo melko paljon sinun älykkyydestäsi että kiinnität edes huomiota mammojen ulkonäköön, saati että se vaivaa sinua.

Vierailija
24/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä näyttää suomalaiset (etenkin keski-ikäset) äijätkin järjestäänsä kamalalta. On roikkuva puku, laittamattomat hiukset, hiki haisee, ei treenata ja maha sen mukainen. Ei naiselta voi odottaa itsensä huolehtimista vain koska on nainen. Sama homma kuuluu miehille siinä tapauksessa että naiselta vaaditaan.

Vierailija
25/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen ihan sun parastasi, ap. Jos laittautuisin, olisin paljon kauniimpi kuin sinä.

Vierailija
26/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naisen tärkein elämäntehtävä on näyttää kauniilta ja olla hoikka? Miksi sinä esineellistät naiset koriste-esineeksi? Eikö naisella ole muuta arvoa, kun näyttää nätiltä ja hoikalta? Miksi naiseuden määritelmä on pitkä tukka? Miksi en saisi naisena määritellä itse itselleni, mitä naiseus tarkoittaa? Saanko pitää huolta itsestäni omalla tavallani? Omistatko sinä minut naisena, koska olen nainen ja yleistä käyttötavaraa, vai saanko omistaa ihan itse itseni ja muokata elämäni haluamallani tavalla?

Vierailija
27/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se itselläkin hyvä mieli kun pitää itsestään huolta! Enkä tarkota nyt mitään edes tolkutonta puunausta. Sen vaan näkee ihmisestä, kun hänellä on hyvä olla itsensä kanssa ja itsestään huolta pitäminen edesauttaa sitä asiaa. Musta on sääli, että kun on lapset ja naimisissa, annetaan otselle lupa lösähtää oikein toden teolla. Sama pätee miehiin. On puolison kunnioittamista, että pitää itsestään huolta! Parastahan on, jos sitä tehään yhdessä esim. harrastamalla yhdessä liikuntaa yms.

Vierailija
28/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:36"]

Onhan se itselläkin hyvä mieli kun pitää itsestään huolta! Enkä tarkota nyt mitään edes tolkutonta puunausta. Sen vaan näkee ihmisestä, kun hänellä on hyvä olla itsensä kanssa ja itsestään huolta pitäminen edesauttaa sitä asiaa. Musta on sääli, että kun on lapset ja naimisissa, annetaan otselle lupa lösähtää oikein toden teolla. Sama pätee miehiin. On puolison kunnioittamista, että pitää itsestään huolta! Parastahan on, jos sitä tehään yhdessä esim. harrastamalla yhdessä liikuntaa yms.

[/quote]

Itsestään huoltapitäminen on ennenkaikkea sitä, että muistaa nukkua tarpeeksi, juoda tarpeeksi ja syödä tarpeeksi. Sekä löytää elämästään niitä asioita, jotka tekevät onnelliseksi. Eri ihmisten kohdalla ne asiat ovat erilaisia, kaikkia puunaaminen ja jumppaaminen ei tee onnelliseksi, joku kokee ne ahdistavaksi ja typeräksi. Mikä sinä olet määrittelemään toisten puolesta, mihin asioihin pitäisi kiinnittää huomiota?

Vierailija
29/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä rumat miehet ja olette lisääntyneet alle 25-vuotiaina? Osuiko bingoni oikeaan?

Vierailija
30/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:36"]

[/quote]

Itsestään huoltapitäminen on ennenkaikkea sitä, että muistaa nukkua tarpeeksi, juoda tarpeeksi ja syödä tarpeeksi. Sekä löytää elämästään niitä asioita, jotka tekevät onnelliseksi. Eri ihmisten kohdalla ne asiat ovat erilaisia, kaikkia puunaaminen ja jumppaaminen ei tee onnelliseksi, joku kokee ne ahdistavaksi ja typeräksi. Mikä sinä olet määrittelemään toisten puolesta, mihin asioihin pitäisi kiinnittää huomiota?

[/quote]

Enhän edes määritellyt mitään, ihan oman mielipiteeni esitin. Taisi osua ja upota ;) itse pidän juurikin noita asioita, terveellisiä elämäntapoja niitä itsestään huolta pitämiseksi. Ei se, että työntää pakkelia naamaan tai että on viimeisen päälle laitettuna. Lösähtämisellä tarkoitin itsensä laiminlyömistä ja välinpitämättömyyttä.

Vierailija
31/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magicpoksin mammatyylit sarjassa on ihania huoliteltuja äitejä.

Esim. Tämä on huoliteltu look ei ole vieny varmastikkaan kauaa:

http://www.olivialehti.fi/magicpoks/files/2014/07/krista1.jpg

Vierailija
32/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 13:08"][quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:36"]

[/quote]

[/quote]

Enhän edes määritellyt mitään, ihan oman mielipiteeni esitin. Taisi osua ja upota ;) itse pidän juurikin noita asioita, terveellisiä elämäntapoja niitä itsestään huolta pitämiseksi. Ei se, että työntää pakkelia naamaan tai että on viimeisen päälle laitettuna. Lösähtämisellä tarkoitin itsensä laiminlyömistä ja välinpitämättömyyttä.

[/quote]

Ei se aina osu ja uppoa, vaikka kritisoikin toisen näkemyksiä. En ole äiti, en kriteereidesi perusteella lössähtänyt enkä välinpitämätön.  Silloin kun laittaudun, kerään katseita, mutta en silti ymmärrä tätä tajutonta ulkonäön ympärillä paasaamista. Nainen saa olla ihan sellainen, mitä itse haluaa. Ylipainoinen voi syödä hyvinkin terveellisesti ja liikkua, ne kilot ja ulkonäkö ei aina kerro henkilön elintavoista yhtään mitään. Vastaavasti hoikan sisäelimet saattavat olla aivan kaameassa kunnossa. Ei se aina näy ulospäin, miten ihminen elää. Lääkitys voi pitää painoa korkealla, vaikka elintavat olisivat ihanteelliset.

Enkä ole myöskään "läski" bmi on 20 luokkaa. Ihan vain tiedoksi muille osuttajille ja upottajille.

Vierailija
33/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:23"]

Miksi naisen tärkein elämäntehtävä on näyttää kauniilta ja olla hoikka? Miksi sinä esineellistät naiset koriste-esineeksi? Eikö naisella ole muuta arvoa, kun näyttää nätiltä ja hoikalta? Miksi naiseuden määritelmä on pitkä tukka? Miksi en saisi naisena määritellä itse itselleni, mitä naiseus tarkoittaa? Saanko pitää huolta itsestäni omalla tavallani? Omistatko sinä minut naisena, koska olen nainen ja yleistä käyttötavaraa, vai saanko omistaa ihan itse itseni ja muokata elämäni haluamallani tavalla?

[/quote]

mitä odotat mieheltä ?  LOL  =D

Vierailija
34/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:35"]Minua alkaa toden teolla ihmetyttää, miksi naisten pitää käyttää niin paljon aikaa itsensä puunaamiseen. Ja tällaisten aloitusten toistuminen täällä viisi kertaa päivässä. Järkevä ihminen syö terveellisesti ja liikkuu jonkin verran, se riittää itsestään huolehtimiseksi. Meikit ja jatkuva karvahysteria eivät ole itsestään huolehtimista. Naisen velvollisuus ei ole keskittyä koko ajan ulkonäköönsä. Parempi käyttää se aika johonkin järkevään, niin ehkä vielä koittaa aika, jolloin naisia ei enää arvoteta pelkän ulkonäön kautta.

[/quote]

Viisaasti puhuttu, kiitos!

Vierailija
35/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkö tuo kynitty tukka-ämmä on siirtynyt kirjoittamaan tällaisia avauksia. Huokaus. Mitäpä ap, jos SINÄ vihdoinkin pitäisit huolta itsestäsi, ja vaihtaisit aihevalikoimaa? Kuulostat aika ahdistuneelta ja stressaantuneelta inttämisesi kanssa.

Vierailija
36/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 14:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 12:23"]

[/quote]

mitä odotat mieheltä ?  LOL  =D

[/quote]

Kumppanuutta, rakkautta, hellyyttä, tukea, älykkyyttä, rauhallisuutta, sosiaalisia taitoja. Mitäs sinä? Paksua lompakkoa, pyykkilautavatsaa, miehisiä taitoja, sovinistisuutta, väh. 190 pitkä, komea ja sinisilmäinen?

Vierailija
37/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sä ap tiedä, että jos näyttää hyvältä, on automaattisesti huono äiti? Sillonhan keskittyy PELKÄSTÄÄN itsensä puunaamiseen eikä huolehdi lapsista ollenkaan!!

Vierailija
38/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2014 klo 11:55"]

Minä käytän jonkin verran aikaa itseni puunaamisen ja varsinkin liikuntaan, koska se on nelikymppiselle parasta kauneudenhoitoa oikean ravinnon lisäksi. Mutta ylläri, silti ehdin tehdä myös paljon muuta hyödyllistä ja mielenkiintoista - johtuisiko siitä, että hyväkuntoisena ja normaalipainoisena riittää virtaa muuhunkin kuin telkkarin tuijottamiseen. Joten "puunaaminen" ei ole muulta pois missään nimessä :-)

[/quote]Hyvällä kunnolla ei ole mitään tekemistä puunaamisen kanssa.

Vierailija
39/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan huolehdi minusta, eikä välitä. Niin en keksi enää syitä, miksi itsekään huolehtia itsestäni. 

Vierailija
40/47 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että riippuu mitä oma äiti on aikanaan kotona opettanut. Mulle sanottiin aina että tukka kammataan ja vaatteet silitetään, ehjät ja hoidetut kengät jalkaan.

Toinen varmaan on sekin, että jos olet esim asiakaspalvelutyössä, niin kovin seinästä repäistyn näköisenä et voi töihin saapua.

Mulla on muutama entinen luokkakaveri yläasteen ajoilta (olen liki 40v). Heillä on syystä tai toisesta koulut jäänyt käymättä ja jonkin asteisia mielenterveysongelmia. Ulkonäkö kulkee käsikädessä eletyn elämän kanssa.

Mua ei muiden ulkoinen olemus sinänsä kiinnosta, mutta jos näkee henkilön joka ei välitä itsestään tai ulkonäöstään, niin tulee olo että hänellä on varmasti jotenkin huono olla, kun ei edes itsestään pidä eikä välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme