Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronakesän yksinäisyys

Vierailija
21.07.2021 |

Olen perheellinen keski-ikäinen nainen, joka on on kuvitellut omaavansa laajan tuttava- ja ystäväpiirin. Mutta nyt kesällä tämä korona-ajan yksinäisyys on oikein korostunut: olen yrittänyt saada seuraa niin ystävistä kuin sukulaisista erilaisiin puuhiin ja tapaamisiin, mutta kovin huonolla menestyksellä. Toki ihmisillä on kesällä paljon omia menoja, mutta koskaan ennen en ole ollut näin yksin kuin nyt. Olen aivan hämmentynyt, miten voin olla nyt keski-iässä aivan uuden edessä, yhtäkkiä vailla entisiä sosiaalisia verkostojani? Varmasti tässä on omaakin syytäni, mutta luulin että nyt olisi tiedossa mukava kesä rajoitusten poistumisen myötä ja voisimme taas viettää aikaa sosiaalisissa ympyröissä. Onko kukaan muu kokenut vastaavaa vaikka juuri tänä kesänä? Mitähän minun pitäisi nyt tehdä, alkaa etsiä jostain uusia ystäviä? Jotenkin alan olla aivan masentunut saatuani jo liian monet "pakit" viimeisten viikkojen aikana...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uup

Vierailija
2/5 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tietoa, miksi olet saanut pakit? Mulla ainakin on tässä ollut puolentoista vuoden sosiaalisten kohtaamisten tauko, joten kun nyt alkaa purkaa sitä sumaa, menoja riittää. Ja ensimmäisenä tapaamiset niiden kanssa, joilla on jo toinenkin koronarokotus saatuna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tietoa, miksi olet saanut pakit? Mulla ainakin on tässä ollut puolentoista vuoden sosiaalisten kohtaamisten tauko, joten kun nyt alkaa purkaa sitä sumaa, menoja riittää. Ja ensimmäisenä tapaamiset niiden kanssa, joilla on jo toinenkin koronarokotus saatuna. 

Jotenkin epämääräisen hankalaa ollut minkään sopiminen! Niinpä olen tässä alkanut luovuttaa. Toki jotkut tapaamiset onnistuneet. Mutta minulla oli suuria odotuksia tätä kesää kohtaan, jotka eivät lainkaan realisoituneet. Tuntuu että ihmissuhteeni eivät kestäneet koronan haasteita, ehkä olemme jotenkin ”heikkoja” keskimäärin omissa kuvioissani. Tai olen ollut se ei-niin-hyvä ystävä lopulta joka on ollut helppo koronan myötä pudottaa pois.

Ap

Vierailija
4/5 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omalla kohdalla en vieläkään tapaa paljoa ihmisiä, koska halua yhä varoa koronaa. Se voi olla yksi syy.

Vierailija
5/5 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin epämääräisen hankalaa ollut minkään sopiminen! Niinpä olen tässä alkanut luovuttaa. Toki jotkut tapaamiset onnistuneet. Mutta minulla oli suuria odotuksia tätä kesää kohtaan, jotka eivät lainkaan realisoituneet. Tuntuu että ihmissuhteeni eivät kestäneet koronan haasteita, ehkä olemme jotenkin ”heikkoja” keskimäärin omissa kuvioissani. Tai olen ollut se ei-niin-hyvä ystävä lopulta joka on ollut helppo koronan myötä pudottaa pois.

Ap

Tuokin on mahdollista. Mulle ainakin on käynyt niin, että lähisukulaisista on tullut pandemian aikana mulle tärkeämpiä kuin joistain kavereistani. Ennen pandemiaa ehkä pidin sukulaisiani niin itsestäänselvyytenä, että ystävät ja kaverit menivät tärkeysjärjestyksessä heidän ohitseen. Tämä kuitenkin muuttui pandemian aikana. 

Osa ihmisistä varmaan edelleenkin seuraa tartuntatilannetta ja sen vuoksi ei haluta sopia tapaamisia ja yhteisiä tekemisiä kovin pitkälle eteenpäin. Odottivat ehkä, että tämä kesä olisi tartuntojen suhteen kuten viime kesäkin, mutta niinhän ei nyt ole. Mun mielestä sun kannattaa keskittyä niihin ihmisiin, joiden kanssa tapaamiset ovat onnistuneet.