Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätöissä ja liian vähän työtehtäviä

Vierailija
21.07.2021 |

Päivittäin jää lupoaikaa muutama tunti. En kehtaa vaihtaa vapaalle ja merkitä täysiä tunteja. Vajaita tunteja en halua merkitä, olenhan tenhyt kaikki työnantajan vaatimat tehtävät valmiiksi. En halua miinukselle koska olen siis työni hoitanut. Sähköpostin ja puhelimen päivystäminen on tylsää. Miten te muut etätöissä olevat olette tällaisen ongelman ratkaisseet?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Pyytänyt lisää töitä ja vastauksena että tee jotain koulutuksia netissä jos huvittaa. Olen alkanut katselemaan muita työpaikkoja sillä 8h päivä kuluu todella hitaasti.

Vierailija
2/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koko päivä puuhaa täynnä. T terveyskeskuksen sis el.

Soittelen potilas puhelut, uusin rec, ohjelmoin lab ja rtg yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on siinä ongelmat. Itsekin olen etätöissä ja sehän on vaan ihanaa, kun jää luppoaikaa. Kerkeän olemaan ruokatunnilla n. puolisen tuntia koirien kanssa ulkona, voin tehdä vähän kotitöitä, mm. pestä pyykkiä jne. Onhan se vähän ärsyttävää, että aika kuluu hitaasti, mutta mieluummin näin, kuin että olisin toimistolla peukaloita pyörittelemässä tai tekisin töitä ihan hiki hatussa.

Vierailija
4/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista ongelmaa. En nimittäin ihan niin sekaisin ole, että jättäisin ottamatta rahaa vastaan, jos sitä tarjotaan. Eli ei ole mikään ongelma vaikka palstailla työajalla, jos parempaa tekemistä ei ole. 

Vierailija
5/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut asian keksimällä parempia provoja. Suosittelen samaa sinulle. Tämä oli ihan liian läpinäkyvä, jotta olisi mennyt läpi :D

Vierailija
6/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne sähköpostin ja puhelimen päivystäminen kuuluu kuitenkin sun työnkuvaan? Et sä silloin voi jättää niitä tekemättä vain siksi, että ne on tylsiä…

Vierailija
7/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro esimiehellesi ongelmastasi. Veikkaan, että löytyy ratkaisu helposti. Älä kuitenkaan hämmästy, jos ratkaisu on leikata tuntejasi ja samalla palkkaasi. Tsemppiä "haastavaan" "ongelmaasi" :D

Vierailija
8/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpä enemmän aikaa syömiselle.

Vierailija
9/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut ongelman käymällä päivällä baarissa parilla kolmella.

Vierailija
10/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinta ja sähköpostia päivystäessä voi pestä pyykkiä, tehdä ruokaa, lukea, tehdä ristisanoja, jumpata, palstailla tai mitä ikinä nyt kotonaan haluaakaan tehdä. Ei päivystäminen tarkoita sitä, että pitää istua koneen ääressä tuijottamassa ruutua ja odottamassa kilahdusta. En tee niin edes toimistolla. 

Vierailija
11/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista lorvailuahan tämä on. Mutta nyt lipsahti ylitöiksi, perskules. Täytyy laittaa tunnit ylös!

Vierailija
12/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ne sähköpostin ja puhelimen päivystäminen kuuluu kuitenkin sun työnkuvaan? Et sä silloin voi jättää niitä tekemättä vain siksi, että ne on tylsiä…

Jos puhelin soi tai tulee sähköposti niin yleensä ne on muilta tiimiläisiltä, ei siis asiakaspalvelua tms. Yleensä puhelin soi vain n. klo 13 asti ja sähköpostia tippuu harvakseltaan. Jos siis vaikka laittaisin koneen ja puhelimen kiinni klo 13 niin voisin ihan hyvin vastata niihin sen jälkeen tulleisiin vähiin sähköposteihin seuraavana aamuna.

Vierailija
13/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro esimiehellesi ongelmastasi. Veikkaan, että löytyy ratkaisu helposti. Älä kuitenkaan hämmästy, jos ratkaisu on leikata tuntejasi ja samalla palkkaasi. Tsemppiä "haastavaan" "ongelmaasi" :D

Ei tämä ole haastavaa vaan tylsää. Huomaa, ettet itse ole ollut samassa tilanteessa.

Vierailija
14/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esimiehellä ei ole mitään hajua miten vähän sinulla on töitä?

Itse varmaan tekisin kotitöitä, olisin netissä ja katsoisin sarjoja. 

Vierailija
15/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään tekemistä tai joudun odottamaan vaikka jotain, laitan Netflixin päälle tai otan läppärin mukaan ja menen terassille lepäilemään tai siivoan talon. Joskus voi käydä niin, että laitan tehtävänannon eteenpäin ja saan vastaukseksi, että valmis versio tulee huomenna ennen puoltapäivää. Niinpä lorvailen ja käyn tunnin välein katsomassa linjoilla, että onko tullut mitään kiireellistä.

Vierailija
16/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma. Pyytänyt lisää töitä ja vastauksena että tee jotain koulutuksia netissä jos huvittaa. Olen alkanut katselemaan muita työpaikkoja sillä 8h päivä kuluu todella hitaasti.

Onko työ siis muuten ikävää? Ei kai voi olla ongelma jos saa tehtävät tehtyä nopeammin ja voi katsoa vaikka Netflixiä loppuajan ;) Tai sitten teet jotain kiinnostavia nettikoulutuksia kuten pomo ehdotti?

Vierailija
17/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajat. Olisin iloinen jos pääsisin etätöihin

Vierailija
18/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suomalaiset on tyhmiä, ruinataan lisää töitä vaikka palkka juoksee?! Lopettakaa nyt ihan oikeasti se vouhkaaminen ja nauttikaa niistä pienistä vapaahetkistä, joita päivässä saatte. Saatte kyllä lopun elämäänne olla töissä, koska eläkkeelle ette ehdi jäämään ennenkuin kuolema korjaa. Tsiisus..

Vierailija
19/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automatisoin työni jo vuosia sitten.

2 ohjelmaa hoitaa hommat.

Keskityn auringonottoon ja kaljan juontiin. Sit tuun iloisena toimistolle hetkeksi pomottaan, mut kiire on . Kalja lämpenee ja sikari sammuu.

Vierailija
20/26 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen käsitöitä. Mm kudon sukkia.

Käsityö on pöydälläni ja kun sähköpostit loppuu, otan kutimen käteen.

Joskus luppoaikaa jää tunti, joskus minuutti. Tällä ja ensi vkolla jää n 5 h per päivä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan