kuinka paljon harrastat liikuntaa viikossa?
Itse aloitin lenkkeilyn eilen.. Eilen kävin 4,6km lenkillä ja tänään illalla reippailin 2km. Tästä se lähtee :)
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 23:39"]
6 kertaa viikossa. Ohjelman mukaan, harkan kesto noin 30-120min yleensä. Siihen päälle vielä muu oheinen eli 20h viikossa kaiken kaikkiaan. Kilpaurheilen kyllä :)
[/quote]
Onko noissa määrissä liikuntaa se kuuluisa hyvä arjessa jaksaminen mahdollista?
Mulla on koira ja käyn joka päivä ohjatussa jumpassa sekä työmatkat pyörällä. Liikun 4h päivässä eli viikossa 28h. Viikonloppuna saattaa tulla enemmänkin.
Liikuntaa tulee ihan luonnostaan kun en omista autoa enkä käytä yleisiä kulkuneuvoja. Pyöräilen lähes päivittäin 25-30km, ja kesäisin vieläkin enemmän. Talvisin hiihtoa muutaman kerran viikossa 10-20km.per.kerta. Lenkkeilyä (lumettomaan aikaan) muutaman kerran viikossa n.10km.per.päivä. Tämän lisäksi treenaan kotona (sisällä) erilaisia liikkeitä: jalkakyykkyjä, punnerruksia, lankutusta, venyttelyä.jne. Osaan toki myös rentoutua: elikkä sohvalla (selällään lukeminen/tämän läppärin käyttäminen, niin pysyy ryhti tallessa, toisin kuin istuma-asennossa!) En sairasta mitään, ei yli-painoa, enkä tarvitse lääkkeitä! T: eläkeläinen
4 krt salilla 1h 3 jakoisella ohjelmalla. Illalla lenkki pari kilsaa. Viikonloppusin käyn pelaamas lätkää ulkojäillä. Ja uin kesäsin
3x2h sulkapalloa, 2x1h juoksulenkki viikossa
osimoilleen
27 jatkaa: olen kokopäivätyössä käyvä 5 lapsen äiti
3-4krt viikossa monipuolisesti aerobista ja anaerobista.
Koiran kanssa lenkkeilyä arkipäivinä vähintään 2h/pv. Viikonloppuna kolmesta viiteen tuntiin. Yleensä kävellään metsässä tai juostaan puistossa. Eli noin 16-20h viikossa.
2-6krt tunti-2. Miten töiltä ja lapsilta ehtii. Olen entinen kilpajudoka(treenasin 21 vuotta), tämä treenimäärä on pieni aktiiviuran, maajoukkuetason 12-14h viikossa treeniin.
Muakin kiinnostaa kysyä teiltä jotka liikutte yli viisikin tuntia viikossa (lapselliset siis), mistä aika? Liikkuuko / harrastaako puoliso? Unentarve? Tiedän et jotkut pärjää 7h unilla mainiosti, tarvitsen itse 8 tai siitä liikkumisestakaan ei kerta kaikkiaan tule mitään.
Mun treenit 3*vko noin 1h (yksi pitkä lenkki voi olla 1,5-2h), lenkkiä ja kotijumppaa. Miehellä myös 3*vko pelitreenit. Kaksi lasta, toinen vauva. Neljättä treenikertaa mangutaan molemmat vuoronperään, joten hyvät aikavinkit otetaan vastaan :)! Vaunuhölkkää oon joskus harrastanut, mutta kieltämättä yksin treenaaminen on vaan paljon tehokkaampaa, ja nollaa paremmin.
Harrastan ristiriipuntaa 2h joka päivä. Joskus fuskaan ja käytän nauloja apuna.
5xvko kuntosali, n. 2h kerralla. Sen lisäksi satunnaisesti lenkkeilyä. 24h kortti kuntosalille ja usein tuleekin käytyä myöhään illalla kun ei päiväsaikaan ennätä.
Mulla tulee likuntaa yleensä 6:na päivänä viikossa 1-2h kerrallaan. Salitreeni 4x vko ja sitten ryhmäliikuntatunteja 3-4 siihen lisäksi (bodycombat, tanssitunteja, corea, joogaa, jne).
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 12:44"]
Mulla tulee likuntaa yleensä 6:na päivänä viikossa 1-2h kerrallaan. Salitreeni 4x vko ja sitten ryhmäliikuntatunteja 3-4 siihen lisäksi (bodycombat, tanssitunteja, corea, joogaa, jne).
[/quote]
Ja lisään että minulla on lapset jo kouluikäisiä (toinen yläasteella ja toinen neljännellä luokalla) joten pääsen ihan hyvin treenaamaan.
Huhtikuun puolivälistä marraskuun lopulle menen fillarilla Hesaan töihin, siitä tulee n. 2-2,5 tuntia päivässä, alussa menee 3 tuntia (julkisilla menee 23 kilometriin 1,5-2 tuntia, joten ihan sama fillaroida). Joulukuulla voi monesti vielä pyöräillä, mutta työmatkoja en enää yritä (kun osaa reitistä ei aurata, jos sattuu että lunta tulee.) Käyn talviviikonloppuisin kelin salliessa 10-25 km fillarilenkeillä ja kävelen rautatientorilta töihin. Tiistaisin ja torstaisin ja joskus perjantaisinkin käyn uimassa. Kävelen melkein joka paikkaan, myös kauppaan ja hissin sijasta aina portaat. Koira on ja päälle lenkit sen kanssa, tosin kaksi vanhinta lasta hoitaa koulun jälkeen pissatukset. Lapset mulla on 9 v, 13 v ja 15 v ja tytärpuoli 10 v.
Hahaa, joku kiukkuinen sohvaperuna on käynyt alapeukuttamassa kaiken! :D
6 kertaa viikossa. Ohjelman mukaan, harkan kesto noin 30-120min yleensä. Siihen päälle vielä muu oheinen eli 20h viikossa kaiken kaikkiaan. Kilpaurheilen kyllä :)