Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyky-yhteiskunnan "kerjäläiset"

Vierailija
21.07.2021 |

AIkanaan kerjääjät olivat rehellisiä ja odottivat hattu kourassa, josko joku jeesisi heitä selviämään tunti ja päivä kerrallaan. Nykyään tuollaista toimintaa ei kadun varrella juurikaan näy, vaan kuva on tainnut muuttua:

Nykypäivän "kerjäläinen" taitaa olla mukavaa elämää elävä ns. someinfluensseri, joka kerjää itselleen parempaa elintasoa. Eli ei ole pulaa ruuasta tai vaatteista, vaan oma varallisuus ei riitä elintasoon, jota haluaisi pitää yllä.

Nimiä en tähän avaukseen mainitse, mutta aika moni osaa varmastikin yhdistää tähän joitain henkilöitä.

"Yhteistyötahot", eli siis ne, jotka kerjäiselle hyödykkeitä lahjoittavat, ajattelevat, että heille on tuosta näkyvyydestä kerjäläisen sometililla vastaava hyöty. Tohdin epäillä, että näin ei ole. Ehkä he saavat nimen näkyville hetkeksi, mutta saatu hyöty on tuotteen / yrityksen nimen yhdistäminen kerjäämiseen. Mikä sinänsä ei tunnu ollenkaan järkevältä yhteistyömuodolta. Ainakaan itse en tuohon lähtisi, jos minulta kysyttäisiin.

Ja toisaalta, eikö näitä nykypäivän elintasokerjäläisiä hävetä yhtään, kun yhteiskunnassa on oikeastikin avun tarvitsijoita...

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enne vanhaannkiersi kerjäläisiä pientä työtä pyytelemässä.

Huonokuntoiset sitten vaan keräsivät. Tampereella vielä parikymmentä vuotta sitten köyryselkäinen mies myi harjoja kauppahallin suulla.

Vierailija
2/3 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittikohan aloittaja tässä näitä Rita Mannisen ja Hanna G:n tyyppisiä kerjäilijöitä? Olen itse samaa mieltä tästä asiasta, asiatonta toimintaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs twitch pyllistelijät? Pomppii pallolla tiukoissa housuissa jos saa 5 euron lahjoituksen. Sitten niitä tulee 200/lähetys. Tai lahjoitus uuteen tietokoneeseen 0-2000 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme