Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä katkennut välit ystävään tai sukulaiseen erilaisten koronanäkemysten vuoksi?

Vierailija
21.07.2021 |

Suhtautuminen koronaan ja erityisesti koronan takia tehtyihin rajoitustoimiin jakaa kansaa niin voimakkaasti kahtia, että itse en ole ennen tällaista kokenut.

Onko teillä mennyt välit poikki jonkun läheisenne kanssa erilaisten koronanäkemysten vuoksi? Jos on, niin mistä syistä?

Oma kokemukseni on se, että yksi erittäin hysteerinen nainen ystäväpiiristäni on katkaissut välit meihin muihin. Hän ei voi hyväksyä sitä, että me muut emme esim. suostu käyttämään kumihanskoja ja maskeja, kun tapaamme sisätiloissa alle 6 ihmisen porukalla. Kukaan meistä ei ole piittaamaton, käytämme maskeja julkisissa tiloissa, pidämme sisällä etäisyyttä jne, mutta tälle yhdelle hysteeriselle se ei riitä. Nykyään hän ei enää edes vastaa viesteihin eikä muutenkaan pidä meihin muihin yhteyttä.

Toinen tapaus tuttavapiiristä: tuttavaperheen poika muutti pois kotoa kesken lukion heti täytettyään 18, koska piti vanhempiensa koronakuria liian tiukkana. Vanhemmat mm. vaativat pojan kavereita pitämään maskia sisällä tullessaan kylään. Tämä johti siihen, että poikaa alettiin syrjiä kaveripiirissä. Nyt pojalla on hyvin huonot välit vanhempiinsa ja hän on näille melko katkera. Ei kuulemma ole vanhempien luona juuri käynyt muuttonsa jälkeen.

Olisi kiinnostavaa kuulla muiden kokemuksia aiheesta.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen kyllä. Minua ei haittaisi erilaiset näkemykset, mutta tämä yksi alkoi paasata siitä, miten rokotteiden tarkoitus on tapaa ihmisiä. En jaksa kuunnella minkäänlaista paasausta ja hysteriaa. sanoin hänelle, että on ihan ok, että ollaan eri mieltä ja jokainen tekee itse valintansa, mutta paasaaminen jatkui, samoin häiritsevä linkkien pommittaminen ja omalla facebook-seinälläni harjoitettu käännytystyö (esim. kommentoi ihan muihin postauksiin sitä propagandaansa, tyyliin maisemakuvan alle jotain "kohta et enää näitäkään maisemia näe, jos otat rokotteen". Ei tuollaista vaan jaksa. Olen itse aika rauhallinen koronan suhteen ja haluan facebookissa keskittyä muuhun kuin tuollaisiin debatteihin.

Vierailija
2/3 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen kyllä. Minua ei haittaisi erilaiset näkemykset, mutta tämä yksi alkoi paasata siitä, miten rokotteiden tarkoitus on tapaa ihmisiä. En jaksa kuunnella minkäänlaista paasausta ja hysteriaa. sanoin hänelle, että on ihan ok, että ollaan eri mieltä ja jokainen tekee itse valintansa, mutta paasaaminen jatkui, samoin häiritsevä linkkien pommittaminen ja omalla facebook-seinälläni harjoitettu käännytystyö (esim. kommentoi ihan muihin postauksiin sitä propagandaansa, tyyliin maisemakuvan alle jotain "kohta et enää näitäkään maisemia näe, jos otat rokotteen". Ei tuollaista vaan jaksa. Olen itse aika rauhallinen koronan suhteen ja haluan facebookissa keskittyä muuhun kuin tuollaisiin debatteihin.

Typo: tapaa ihmisiä = tappaa ihmisiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä