Kirjoitan työhakemusta - En osaa kehua itsenäni
Olisi paljon helpompi kertoa, miksi minua ei kannata palkata...
tv. perus-pessimisti
Kommentit (6)
Tee joku nettitesti ja poimi sieltä adjektiiveja :)
Mä kirjoitan hyviä hakemuksia. Kirjoitan sulle sellaisen kympillä! :)
Ei kukaan työnantaja jaksa lukea turhaa liirumlaarumia tyyliin "olen huumorintajuinen, tulen toimeen kaikkien kanssa, olen ahkera, tunnollinen, vastuuntuntoinen, positiivinen, ahkera, iloinen, hauska, rehti ja rehellinen, ystävällinen ja kaikki haluavat tukeutua minuun tilanteessa kuin tilanteessa." Paljon parempi on vaikka sellainen että luettelet pari-kolme hyvää piirrettä ja pidät tekstin asiallisen vaatimattomana. Ei ne nettikirppareidenkaan rumat tavarat muutu sen hienommiksi, vaikka otsikossa komeilee liuta ylistäviä adjektiiveja tuotteesta.
Tää on ehkä vähän hölmö vinkki, mutta mua ovat erilaiset persoonallisuustestit auttaneet hahmottamaan omat vahvuudet ja heikkoudet - ja sitä kautta helpottaneet kirjoittamaan työhakemuksia. Esim. Myer-Briggsistä ja enneagrammista on ollut hyötyä. Toki ei kannata mitään adjektiivilistoja työhakemukseen kirjoittaa.
Pyydä jotain ystävää tai perheenjäsentä kertomaan, mitä voit kirjoittaa.
Ei sun tarvitse niinkään kehua, kunhan vaan kerrot realistisesti mitä osaat ja miten sitä osaamistasi voidaan hyödyntää hakemassasi työpaikassa. Jos et tiedä mitä osaat, älä hae ollenkaan.