Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Diagnosoitu COVID-19: Kerro täällä oman covid-tartuntasi oireet/oireettomuus ja kesto. Asiallinen keskustelu!

Vierailija
21.07.2021 |

Diagnosoitu COVID-19.

Kerro täällä millaiset oireet oli.

Kauanko oireet kesti? Jatkuiko jotkin oireet pidempään kuin toiset tai jatkuuko edelleen?
Jos olit oireeton, kerro sekin ja miten tiesit saaneesi tartunnan?

Toivomuksena asiallista keskustelua aiheesta!
Mahdollisesti mukaan eksyviin asiattomiin kommentteihin ei ole tarpeellista reagoida.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Mehiläisessä voi teettää vasta-ainetestin verinäytteestä. Itseäkin kiinnostaisi, taitaa vain olla melko kallis.

Vierailija
22/51 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin koronan viime maaliskuussa.  Oireita ei oikeastaan ollut lainkaan, menin testiin, koska olin altistunut koronalle  työpaikalla, työkaveri sairastui myös lievästi, aluksi hänellä oli flunssainen olo, ja sitten lievää lämpöä. Itse en saanut edes kuumetta/lämpöä. Ainoa oire oli makuaistin menetys väliaikaisesti. Nyt sekin on tullut takaisin. Olin poissa töistä kaksi viikkoa. Lähinnä katselin sarjoja kotona, parina yönä kävin ulkona kävelemässä viereisessä puistossa. Tämä ulkona käynti muuten oli ihan ohjeiden mukaista, ulkona saa käydä, kunhan välttelee muita ihmisiä. Siksi kävinkin yöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastin koronan viime maaliskuussa.  Oireita ei oikeastaan ollut lainkaan, menin testiin, koska olin altistunut koronalle  työpaikalla, työkaveri sairastui myös lievästi, aluksi hänellä oli flunssainen olo, ja sitten lievää lämpöä. Itse en saanut edes kuumetta/lämpöä. Ainoa oire oli makuaistin menetys väliaikaisesti. Nyt sekin on tullut takaisin. Olin poissa töistä kaksi viikkoa. Lähinnä katselin sarjoja kotona, parina yönä kävin ulkona kävelemässä viereisessä puistossa. Tämä ulkona käynti muuten oli ihan ohjeiden mukaista, ulkona saa käydä, kunhan välttelee muita ihmisiä. Siksi kävinkin yöllä.

Ei kyllä todellakaan ole ulkoilu eristyksen aikana ohjeiden mukaista, ellet asu omakotitalossa keskellä korpea jossa ei muita ihmisiä ole lähimaillakaan. Eristyksen aikana saa poistua kotoaan ulos vain pakottavasta syystä, esim jos koiraa pitää ulkoiluttaa eikä sitä voi tehdä kukaan muu. Karanteenin aikana (korona-altistus, mutta ei todettu sairastumista, eli eri kuin eristys) taas saa ulkoilla jos välttelee ihmisiä.

Vierailija
24/51 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
25/51 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut oireita enkä ole käynyt testissä.

Vasta-ainetesti olisi hyvä saada kaikkien saataville siksi, että suuri osa tartunnoista on oireettomia tartuntoja. Ja jos on jo vasta-aineita kehossa niin rokotuksellakaan ei ole kiire. Synlab, vasta-ainetesti sisältäen puhelinlähetteen on Kela-korvattuna hinnaltaan 85,80e.

Vierailija
26/51 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso sai positiivisen testituloksen. Minulla kaksi negatiivista testiä ja sitten testattiin vasta-aineet. Niitähän löytyi. Ei mitään tietoa milloin virus on minulla ollut, kun mitään oireita ei missään vaiheessa ollut. Tämä tapahtui ennen rokotuksia, joten vasta-aineita on voinut tulla vain itse viruksesta.

Vierailija
27/51 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliso sai positiivisen testituloksen. Minulla kaksi negatiivista testiä ja sitten testattiin vasta-aineet. Niitähän löytyi. Ei mitään tietoa milloin virus on minulla ollut, kun mitään oireita ei missään vaiheessa ollut. Tämä tapahtui ennen rokotuksia, joten vasta-aineita on voinut tulla vain itse viruksesta.

Lisäyksenä että emme asu Suomessa vaan Keski-Euroopassa. Suomessa ei vasta-aineita taideta samalla tavalla testata ainakaan julkisella.

Vierailija
28/51 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ja oliko puolisolla oireita?

Vierailija
29/51 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet ja oliko puolisolla oireita?

Viisikymppinen (ja ylipainoinen) ja puolisolla lievät oireet.

Vierailija
30/51 |
22.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa myös te joilla oireeton ?

Vierailija
31/51 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up up

Vierailija
32/51 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää lämpöä, lihaskipua, voimaton olo ja hajuaistin menetys. Meni muutamassa päivässä ohi.

Vierailija
33/51 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, Mehiläisessä voi teettää vasta-ainetestin verinäytteestä. Itseäkin kiinnostaisi, taitaa vain olla melko kallis.

200€

Vierailija
34/51 |
23.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittakaa myös te joilla oireeton ?

Vaikea laittaa oireita, jos niitä ei ole…

Vierailija
35/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/51 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume 39-40 astetta noin 5 päivää, kova väsymys, ripuli, yskä, kunto romahti. Kovaa hikoilua öisin. En pystynyt kävelemään kuin noin 100 metriä kerrallaan, rinnan päällä oli kuin painava laatta painamassa. Toipuminen "normaaliin" oloon kesti noin pari kuukautta.

Sairastin maaliskuussa ja toukokuussa alkoi irrota hiuksia tukoittain. Hiustenlähtö jatkuu edelleen ja hiukset ovat ohentuneet selkeästi. Kuukautishäiriöitä.

Vierailija
37/51 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
38/51 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kevään olin aina noin viikon terveenä ja sitten tuli taas lämpöä pariksi päiväksi. Mitään muita oireita ei ollut. Ei ollut kivaa, kun olin koko ajan töistä pois tuon lämpöilyn takia ja liikunta jäi kokonaan, kun ei vaan kroppa jaksanut. Nyt olen ollut terveenä ja mitään pysyvää haittaa ei mielestäni ole jäänyt.

Vierailija
39/51 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vasta-ainetestejä alettaisiin viimein tekemään niin siitä selviäisi.

Yksityisellä saa teetettyä, ainakin Ruotsissa. Maksaa noin 60 euroa.

Kiinnostaisi kyllä ja moni varmasti pohtii rokottautumistakin siltäkin kannalta onko jo sairastanut oireettomana.

Mielenkiintoista kuulla oireistanne, oireettomia ei vielä näy. Kirjoittakaa lisää.

Niin juuri.

Itse ottaisin rokotteen, jos saisin selville, että en ole sairastanut koronaa, mutta epäilen niin vahvasti sen sairastaneeni viime vuoden keväällä, että en halua rokotukseen mennä.

Vierailija
40/51 |
05.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin päivä päänsärkyä ja sitten nousi kuume joka pysytteli noin viikon 39 asteessa. Toisella viikolla kuume laski jonnekin 38 asteen tietämille, haju- ja makuaisti katosivat kokonaan ja muutaman päivän oli todella pahoja kipuja alaselässä. Ehdin jo miettiä mahdollista munuaistulehdusta. Jonkin verran oli yskää ja aivastelua, muttei hengenahdistusta. Kolmannella viikolla aistit palasivat eikä aamuisin ollut enää kuumetta, illalla oli jonkun verran lämpöä. Kolmen viikon jälkeen olin muuten terve, mutta väsymys oli valtaisa. Kun sitten nelisen viikkoa sairastumisestani palasin töihin, olin työpäivän jälkeen niin uupunut että söin vain pikaisesti jotain ja nukahdin kuuden aikaan illalla. Nukuin n. 13 h / yö pari viikkoa arki-iltoina, viikonloppuina saattoi mennä 15 tuntiakin yössä. Väsymys hiljalleen väheni ja noin 2 kk töihin paluun jälkeen alkoi tuntua olo normaalilta väsymyksenkin suhteen. 

Olen 32-vuotias nainen, täysin perusterve, urheilen paljon eli kunto hyvä eikä tippaakaan ylipainoa. En tupakoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi