Tyviväri tummaksi ja vaaleat raidat - saako itse värjättyä?
Oma väri on tummanruskea kera kauniiden harmaiden hapsien ja pitkissä hiuksissa runsaasti vaaleita raitoja. Nyt ajattelin säästää ja tehdä itse eli siirtyä vähitellen omaan tumman väriin, jotta saan jatkossakin itse värjättyä kalliin kampaajalla käynnin sijaan. Minkä värituotteen valitsen ja mitenköhän suuri epäonnistumisen todennäköisyys on, jos haluan värjätä jollain kevytsävyllä tms. tyven omalla ruskean värillä? Latvat saisivat jäädä raidoitetuiksi. Kunhan saisi harmaat piilotettua. Oma väri on kylmä tummanruskea. Mikä tuote, vinkkejä?
Kommentit (7)
Jos olet todella tarkka värien suhteen, niin iso riski.
Kylmiä tummanruskeita hiusvärejä on vähän ja niistäkin iso osa värjättynä taittaa punaiseen tai saat vihreät hiukset, jos väri on liian vaaleanruskea. Monet kotivärit myös vetävät hiukset mustiksi tummanruskean sijaan.
Edes suuri osa kampaajista ei osaa värjätä hiuksia ”omanvärisiksi”.
No voi äh, mitä tässä sitten tekisi kun vaaleat hiukset eivät pue yhtä hyvin kuin tuo oma sävy ja liian tummaksi en todellakaan hiuksia halua. Harmaat on kuitenkin saatava jotenkin peitettyä. Olen vasta 33 ja ne vanhentavalta tosi paljon... Ap
Riippuu hiustenlaadusta miten värit ottavat kiinni. Kevytväreissä käytetään kehitteitä ja ne jättävät ainakin itselleni selvän kasvurajan hiuksiin.
Kevytvärit eivät myöskään anna täydellistä peittoa harmaisiin (tilanteesta riippuen voi toki olla hyväkin asia).
Onko kampaajalle meneminen aivan poissuljettua? Jos yrität värjätä itse pelkän tyven saattaa väristä jäädä raidoitettujen pituuksien päälle hyvinkin selkeä palkki, vaikka yrittäisit liukuvaa lopputulosta.
Ei kyllä vois vähempää kiinnostaa sun tukka jutut😷
En ole siis koskaan värjännyt itse tyveä ja edellisestä diy-hiustenvärjäyksestä on aikaa jo varmaan 10 vuotta eli tuotteen ovat varmaan muuttuneet. Onko olemassa kevytvärejä tai muita, joissa ei näkyisi se mahdollinen tyvikasvu heti?