PIlasin verhot
Hei verhossa oli joku mielestäni veritahra.....no minä hankasin sappisaippualla ja annoin olla liossa jonku ajan... muistaakseni pesin samana päivänä sen sitten pesukoneessa ja värit on aivan haalistuneet... liki lähteneet kaikki! voi että harmittaa... voiko sappisaippua olla noin kamalaa että lähtee värit... en tiennyt... nyt tuo verho on tuosta reunasta lopullisesti pilalla.. tai ainakin värit ovat haalistuneet.... :((( harmittaa!
Kommentit (31)
Mulla lähti verhoista valtavasti väriä ihan tavallisessa pesussa. Haalistuvat.
Arvelen, että verhoihin käytetään usein halpoja värejä, jotka näyttää muudessä hyviltä, kun niitä ei pestä niin usein kuin vaatteita.
Nuo verhot ovat olleet minulla monta vuotta ja ihan kunnossa ja värit kunnossa. Nyt vasta ne meni pilalle tuon saippuan takia jota en ollut ennen käyttänyt mihinkään verhoihin, yhteen mattoon vain.
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mulla sappisaippua haalistanut yhtään tekstiiliä. Olen käyttänyt sitä ihan laidasta laitaan tahran poistoon. Yhdet verhot, joita en ollut aiemmin pessyt haalistuivat ihan kunnolla ekalla pesukerralla, vaikka pesin ohjeen mukaan. Sappisaippuaa ei ollut siinä koneellisessa tippaakaan, pelkkä pesu haalistutti.
MInäkin luotin tuohon.. olen käyttänyt ennenkin mutta oli kyseessä matto silloin eikä se mennyt pilalle...
Tuon pyykinpesuaineen pitäisi kyllä olla myös kunnossa kun olen pessyt sillä jo paljon muutakin pyykkiä...
en ymmärrä...
niin no tietenkin on pyykinpesuaine kunnossa kun se (verho) on muilta osin kunnossa paitsi tuosta kohdasta jota hankasin sappisaippualla ja liotin... en ymmärrä miksi minulle kävi noin jos sinulla ei ole ollut ongelmaa...
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mulla sappisaippua haalistanut yhtään tekstiiliä. Olen käyttänyt sitä ihan laidasta laitaan tahran poistoon. Yhdet verhot, joita en ollut aiemmin pessyt haalistuivat ihan kunnolla ekalla pesukerralla, vaikka pesin ohjeen mukaan. Sappisaippuaa ei ollut siinä koneellisessa tippaakaan, pelkkä pesu haalistutti.
Oletko pessyt koskaan verhoja sillä... et maininnut.. jos verhot ei vaan kestä tuota saippuaa sitten...
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
No eihän tuollaisella saippualla sitten tee mitään! jos ottaa saman tien väritkin pois tekstiilistä.. millä niitä tahroja sitten pitää poistaa ja miten
Veritahra lähtee yleensä ihan liottamalla kylmässä vedessä, jonka jälkeen pesu tavallisella pyykinpesuaineella alhaisessa lämpötilassa (kuuma vesi polttaa veren proteiinin kiinni kankaaseen).
Kiitos vinkistä.. toimin noin jatkossa sitten..
Onko teillä useinkin verta verhoissa? (Anteeksi, oli pakko kysyä :D).
Vierailija kirjoitti:
Mulla lähti verhoista valtavasti väriä ihan tavallisessa pesussa. Haalistuvat.
Arvelen, että verhoihin käytetään usein halpoja värejä, jotka näyttää muudessä hyviltä, kun niitä ei pestä niin usein kuin vaatteita.
Viimeksi verhokangasta ostaessani myyjä sanoi, että nykyisiä verhoja ei tarvii pestä, imurointi riittää. Jos ei halua suosia kertakäyttökulttuuria, pitääkö olla ilman verhoja?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aloittaja kirjoitti:
No eihän tuollaisella saippualla sitten tee mitään! jos ottaa saman tien väritkin pois tekstiilistä.. millä niitä tahroja sitten pitää poistaa ja miten
Veritahra lähtee yleensä ihan liottamalla kylmässä vedessä, jonka jälkeen pesu tavallisella pyykinpesuaineella alhaisessa lämpötilassa (kuuma vesi polttaa veren proteiinin kiinni kankaaseen).
Kiitos vinkistä.. toimin noin jatkossa sitten..
Onko teillä useinkin verta verhoissa? (Anteeksi, oli pakko kysyä :D).
sinulla ei taida olla parempaa tekemistä kun vittuilla täällä hanki vaikka työ tai jotain
Voi viddu. Ehkä se sossu ostaa sulle uudet verhot. Paljastit typeryytesi.
VOISITKO PAINUA MUUALLE JA JÄTTÄÄ KUNNON IHMISET RAUHAAN!
Ei vika ole sappisaippuassa, silllä ei värejä saa lähtemään - lika kyllä lähtee. Siksi se onkin erittäin hyvä tahranpoistaja ja mm. valkoiset sukat saa taas valkoisiksi. Olen itsekin pilannut yhdet verhot pesemällä ne koneessa kerralla (4 verhot samassa koneellisessa). Haalistuivat oudon läikikkäiksi ja tuli vaaleita taitteita. Syy verhojen väri ja materiaali! :( En siis käyttänyt kuin nestemäistä, tuoksutonta nestemäistä pesuainetta ja hienopesuohjelmaa, aivan ohjeiden mukaan... Olisi pitänyt ehkä pestä yksi kerrallaan, mutta eipä vaan tullut mieleen, että nykykankaat ovat usein niin kehnoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei vika ole sappisaippuassa, silllä ei värejä saa lähtemään - lika kyllä lähtee. Siksi se onkin erittäin hyvä tahranpoistaja ja mm. valkoiset sukat saa taas valkoisiksi. Olen itsekin pilannut yhdet verhot pesemällä ne koneessa kerralla (4 verhot samassa koneellisessa). Haalistuivat oudon läikikkäiksi ja tuli vaaleita taitteita. Syy verhojen väri ja materiaali! :( En siis käyttänyt kuin nestemäistä, tuoksutonta nestemäistä pesuainetta ja hienopesuohjelmaa, aivan ohjeiden mukaan... Olisi pitänyt ehkä pestä yksi kerrallaan, mutta eipä vaan tullut mieleen, että nykykankaat ovat usein niin kehnoja.
Kyllähän se vika siinä saippuassa täytyi olla, kun sitä tahraa hankasin sillä saippualla ja liotin vedessä ja on haalistunut vain siitä kohtaa.. muu osa verhoista on täysin kunnossa.
tarkoitin verhosta ei verhoista.. yksi verho.
eipähän passaa enää käyttää mitään tahroihin kun ei voi mihinkään enää luottaa... jättää ne siihen sitten...