Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIlasin verhot

Verho pilalla
21.07.2021 |

Hei verhossa oli joku mielestäni veritahra.....no minä hankasin sappisaippualla ja annoin olla liossa jonku ajan... muistaakseni pesin samana päivänä sen sitten pesukoneessa ja värit on aivan haalistuneet... liki lähteneet kaikki! voi että harmittaa... voiko sappisaippua olla noin kamalaa että lähtee värit... en tiennyt... nyt tuo verho on tuosta reunasta lopullisesti pilalla.. tai ainakin värit ovat haalistuneet.... :((( harmittaa!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ketjua....

Vierailija
2/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu, mutta ei kai täällä kukaan voi sinun verhoillesi enää mitään. Voisitko ommella niistä tyynynpäällisiä? Eivät menisi ihan haaskuuseen näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan voikaan mutta aattelin että onko joillain muulla kokemusta tuosta saippuasta.. Minä niin luotin siihen.. en tiennyt että olisi tuollainen...

Vierailija
4/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verta verhoissa. Iiks 💀

Vierailija
5/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt sappisaippuaa, mutta tarkistitko verhon pesuohjeen? Itse pilasin paksuhkosta kankaasta ommellut verhot, kun en pessyt niitä varovasti koneessa yksi verho kerrallaan. Verhoista lähti väri mm. kankaan taitoskohdista ja muutenkin ne haalistuivat.

Vierailija
6/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kanssa miettinyt, että monetkohan mimmin verhot ovat menneet pilalle. Olen aina pyyhkässyt verhoon vehkeen ennen suihkuun menoa, ettei lattialle tipahtele.

Niin siis silloin, kun oot äitisi luona käymässä ja laitat ranttaliksi Nyrkki-Kyllikin kanssa? Ne on aina sun äidin verhot, eikä "monen mimmin".

Vierailija
7/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pidät verhoja?

Vierailija
8/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä pesin siinä lämpötilassa kuin pitääkin.

Vierailija
9/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käyttänyt sappisaippuaa, mutta tarkistitko verhon pesuohjeen? Itse pilasin paksuhkosta kankaasta ommellut verhot, kun en pessyt niitä varovasti koneessa yksi verho kerrallaan. Verhoista lähti väri mm. kankaan taitoskohdista ja muutenkin ne haalistuivat.

Kyllä minä pesin siinä lämpötilassa kuin pitikin...

Vierailija
10/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä se saippua tietää, mikä on tahraa ja mikä verhoihin kuuluvaa väriä?Yleensähän tuollaisissa aineissa lukee, että pitäisi testata ensin huomaamattomaan kohtaan.

Vierailija
11/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä sellaista lukenut että pitää testata mihinkään... luotin tuohon saippuaan...

Vierailija
12/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuollaisella saippualla sitten tee mitään! jos ottaa saman tien väritkin pois tekstiilistä.. millä niitä tahroja sitten pitää poistaa ja miten

Vierailija
13/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mulla sappisaippua haalistanut yhtään tekstiiliä. Olen käyttänyt sitä ihan laidasta laitaan tahran poistoon. Yhdet verhot, joita en ollut aiemmin pessyt haalistuivat ihan kunnolla ekalla pesukerralla, vaikka pesin ohjeen mukaan. Sappisaippuaa ei ollut siinä koneellisessa tippaakaan, pelkkä pesu haalistutti.

Vierailija
14/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

No eihän tuollaisella saippualla sitten tee mitään! jos ottaa saman tien väritkin pois tekstiilistä.. millä niitä tahroja sitten pitää poistaa ja miten

Veritahra lähtee yleensä ihan liottamalla kylmässä vedessä, jonka jälkeen pesu tavallisella pyykinpesuaineella alhaisessa lämpötilassa (kuuma vesi polttaa veren proteiinin kiinni kankaaseen).

Vierailija
15/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aloittaja kirjoitti:

Veritahra lähtee yleensä ihan liottamalla kylmässä vedessä, jonka jälkeen pesu tavallisella pyykinpesuaineella alhaisessa lämpötilassa (kuuma vesi polttaa veren proteiinin kiinni kankaaseen).

Kiitos  vinkistä.. toimin noin jatkossa sitten..

Vierailija
16/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko selkeästi haalistunut alue miten iso? Jos leikkaisit verhoista reunaa pois siitä haalistuman kohdalta, myös toisesta verhosta ja teet niistä kapeammat verhot? Jos verhot kapenee liikaa, hommaa sopivanväriset pitsi tai sifonkiverhot keskelle ja nämä leikellyt verhot reunoille. Jos haalistumia on molemmissa verhoissa, ne ei välttämättä häiritsevätsi edes näy kun verhot kuitenkin laskostuu jonkun verran kun ne riippuu tangossa.

Vierailija
17/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kovin iso mtta huomaa sen.... se on verhon vasemmassa reunassa.... oikean puoleinen verho ikkunassa... no siirrän sen vasemmalle puolelle ikkunassa niin se ei niin pahasti näy.... kun on sivureunassa sitten eikä etureunassa kuin nyt...

Vierailija
18/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittaja kirjoitti:

ei se kovin iso mtta huomaa sen.... se on verhon vasemmassa reunassa.... oikean puoleinen verho ikkunassa... no siirrän sen vasemmalle puolelle ikkunassa niin se ei niin pahasti näy.... kun on sivureunassa sitten eikä etureunassa kuin nyt...

Hyvä jos saat pelastettua :)

Vierailija
19/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää summamutikassa luota mihin sattuu. 

Vierailija
20/31 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mulla sappisaippua haalistanut yhtään tekstiiliä. Olen käyttänyt sitä ihan laidasta laitaan tahran poistoon. Yhdet verhot, joita en ollut aiemmin pessyt haalistuivat ihan kunnolla ekalla pesukerralla, vaikka pesin ohjeen mukaan. Sappisaippuaa ei ollut siinä koneellisessa tippaakaan, pelkkä pesu haalistutti.

MInäkin luotin tuohon.. olen käyttänyt ennenkin mutta oli kyseessä matto silloin eikä se mennyt pilalle...

Tuon pyykinpesuaineen pitäisi kyllä olla myös kunnossa kun olen pessyt sillä jo paljon muutakin pyykkiä...

en ymmärrä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi