Muuten rauhallinen ja tasapainoinen miesystävä muuttuu ratissa hermokimpuksi
Miehestä tulee ihan eri ihminen. Kaahaa ja tööttäilee, kiroaa jokaisia punaisia valoja otsasuoni pullollaan. Pahimmillaan huutelee "hitaille" kuskeille (eli niille jotka ajavat rajoitusten mukaan) ikkunasta ja näyttää keskisormea. Kerran sai turpaansa jo tämän takia. Yhden kerran autokoulun auto sammui liikennevaloihin, ja mies ajoi torvi pohjassa tämän perässä ainakin kilometrin.
Mikä ihme saa rauhallisen ihmisen sekoamaan noin?
Kommentit (9)
Mulla oli tällainen miesystävä. Raskasta oli olla kyydissä. Ja jos ajoin itse, niin neuvoja tuli jatkuvasti. Lopulta menimme junalla joka paikkaan, kun lyhyellä automatkallakin sai raivarin milloin mistäkin syystä. Hän itse ajoi aina oikein ja siitä syystä meinasi tulla monta kolariakin ja sakot tulikin kerran.
Ei tule näin äkkiseltään mielikuvaa rauhallisesta ihmisestä.
Jos sillä on bmw tai audi niin vaihtakaa auto niin helpottaa, mutta jos tarttee p-jatketta niin ei mahda mitään.
Sitä pelottaa. Kaahaaminen, raivoaminen, kiroilu yms. kertoo stressistä. Se voi syntyä esim. epävarmuudesta, liikenteen ja muiden liikkujien käytöksen vaikeasta ennakoinnista. Nämä taas synnyttävät pelkoa.
Tuo tilanne, missä hermostui ajoharjoittelijasta kertoo paljon. Mies säikähti yllättävää tilannetta ja reagoi siihen kiukulla.
Ostakaa Tesla. Eikös se aja ilman kuskia jo?
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa Tesla. Eikös se aja ilman kuskia jo?
Teslakuskit ovat ihan raivohulluja. Aina tulevat naamapunaisena parkkipaikalla huutamaan. Kertaakaan en ole jaksanut jäädä kuuntelemaan raivoamista.
Ennen kaikkea hän antaa itse itselleen luvan purkaa paineita ratissa, ja ajaessa on helppo löytää syntipukkeja. Lisäksi ajaminen stressaa ja vaatii huomiota, jolloin normaalisti toimiva itsekontrollointi ei ehkä kaikilla toimi niinkuin pitäisi? Ehkä hän kokee auton turvallisena suojapaikkana raivoamiselle, egon jatkeena ja itsetunnon kohottajana, jolloin uskaltaa paremmin.
Onko hän mahdollisesti saanut rattiraivoamismallin kotoaan tai kavereiltaan ja kokee sen normaaliksi tavaksi reagoida? Ala ottaa videota hänestä ja tilanteesta salaa ja näytä kun on kokonaan rauhoittunut, jos vaan suinkin voit niin mieluiten niin että olet itse kauempana.
En usko.