Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoriso ja vapaa-ajan ohjaajan perustutkinto?

Vierailija
28.07.2014 |

Onko täällä koulun käyneitä? Tahtoisin opiskella ko. Alaa mutta vähän hämärän peitossa mitä siihe kuuluu jne. Lähimmät paikat opiskella olis Haapavesi ja Tornio.. kokemuksia myös näistä kaupungeista tai jos olet näissä koulus käyny.

Kiitti :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö kuinka hyvin tuon koulun jälkeen esim sosionomi amk koulutukseen? :)kiitos jo tulleista vastauksista!

Vierailija
2/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt haapavedellä koulun ,valmistuin 2011. Opiskelu oli monipuolista ja työharjoitteluita oli paljon,mistä pidin kovasti. Sai tutustua alan eri työpaikkoihin. Myös sai itse valita ns. suuntautumisvaihtoehtoja,esim. Syrjäytymisen ehkäisy, erityisryhmät,kädentaidot.... en tiedä millaista opetuksen taso on nyt,sillä opettajista osa on vaihtuneet mitä itse olin,mutta silloin kun olin opetuksen taso oli hieman vaihtelevaa. Harmitti esim. kun osa opiskelijoista pääsi helpommalla jne.

Haapavesi on pieni paikkakunta (tsekkaa youtubesta justimuksien haapavesi musiikkivideo :D), johon bussilla pääsee, 30km päässä junaraide lähimpänä. Haapavedellä saa ilmaiseksi asua asuntolassa ja koulusta saa 2 lämmintä ruokaa ja aamupalan,luksusta :D asuminen ainaki halpaa.

Saa kysellä lisää jos kiinnostaa :)

Vierailija
5/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä sen verran, että ainakin itse koen että työllistyminen on ollut heikkoa alalla,vaikka itsellä oli jo opiskeluaikana alan työkokemusta. Että kannattaa esim. punnita lähihoitajaopiskelujakin, työllistyminenon sata kertaa parempi hahha. Siksi itseki hain amkiin eri alalle (sote-ala kuitenki)kun töitä ei ole paljoa, ja palkka ei päätä huimaa

Vierailija
6/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jatkan vielä sen verran, että ainakin itse koen että työllistyminen on ollut heikkoa alalla,vaikka itsellä oli jo opiskeluaikana alan työkokemusta. Että kannattaa esim. punnita lähihoitajaopiskelujakin, työllistyminenon sata kertaa parempi hahha. Siksi itseki hain amkiin eri alalle (sote-ala kuitenki)kun töitä ei ole paljoa, ja palkka ei päätä huimaa

Vierailija
7/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyhjä arpa. Pari kaveria opiskeli muutama vuosi sitten. Toinen on nyt kaupan kassalla ja toinen opiskelee uutta ammattia.

Vierailija
8/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva koulutus mutta ei siitä oikeastaan mitään hyötyä ole. :/

Vierailija
9/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valmistunut seurakuntaopistosta vuonna 2010. Nimestään huolimatta opiskeluun ei sen kummemmin jeesus tai uskon asiat kuulu. Koulussa on paljon maahanmuuttajia opiskelemassa omalla linjallaan. Kaveriporukka koostuu lähinnä seurakuntaopistolta valmistuneista. On nuoriso-ohjaajaa ja lastenohjaajaa. Töissä ovat iltapäiväkerhoissa, kunnalla, seurakunnissa, yläkouluissa ja alakouluissa. Nuorisotiloilla. Vammaisten ja terveiden lasten ja nuorten kanssa. Kertakaikkiaan ihana koulu, jossa on mahtava ilmapiiri, opettajat ja luokkatoverit. Opiskelu kasvattaa hurjasti ja kolmen vuoden aikana oppii itsestään kamalasti uusia juttuja, haavat auki, hoidetaan ne kuntoon ja valmistutaan lopulta uutena ihmisenä tärkeään ammattiin! Avartava kokemus.

Vierailija
10/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 jatkaa..Ja meillä koko porukka on kyllä alan töissä. Lastenkoti jäi puuttumaan listasta jossa kavereita työskentelee. Ei ole juuri kukaan tuttu koulusta tainnut uutta ammattia lukea. Ehkä enemmänkin syventänyt tai jatkanut opintojaan samalla alalla.

Vierailija
11/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin alaa vuoden. Koin hauskaksi, joskin aika turhaksi koulussa olon. Opiskelijat oli kaikki näitä "sosiaalisia" eli todella äänekkäitä ja paljon mielipiteitä omaavia todellisuudessa ja jatkuvat riidat oli taattu. Se vuos me lähinnä vedettiin vaan toisillemme leikkejä vuorotellen tai opeteltiin jotain retkeilyn perusteita tai käytiin kehityspsykologiassa omaa perhettä läpi.

Kun lopetin niin tein sen siksi, että katsoessani niitä ihmisiä luokassani totesin, että ne oli suurinosa niin ilkeitä ja tuomitsevia ja muutenkin mielestäni todella epäsopivia nuorisotyöhön (toki olihan se pahinta teini-ikää kaikilla muutenkin) ja ajattelin, etten koskaan tahdo tehdä töitä sen kaltaisten ihmisten kanssa. 

Vierailija
12/12 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aikuispuolella Orimattilassa vuonna 2009. Töitä on riittänyt, etenkin vammaispuolelle tarvetta. Olen myöhemmin valmistunut vielä lähihoitajaksi. Opinnoissa hyvin paljon samaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme