Olen huomannut että monen päihdeongelmaisen somekäyttäytyminen toistaa samaa kaavaa:
Maanantai: hiljaisuus
Tiistai: hiljaisuus tai vaihtoehtoisesti jotain tervehenkistä, esim. eräretki tai juoksulenkki. Jos lapsia, niin niiden kanssa poseerausta
Keskiviikko: ks. tiistai, tosin sävy jo vähän ”ilakoivampi”, onhan jo pikkulauantai
Torstai: lapset saattavat vielä vilahtaa kuvissa. Illalla ollaan jo kaveriporukan kanssa juhlimassa
Perjantai: sokka irti. Kuvia tuopeista, skumppalaseista, kaveriporukasta. Biletystä, biletystä. Monia eri ihmisiä tägätty julkaisuun.
Lauantai: juhlat jatkuu. Aamuyöstä kuvaan tulee kantaaottavuus ja mietelauseet
Sunnuntai: hiljaisuus. Aamuyön stoorit ja pohdinnat poistuvat vaivihkaa
Tämä pätee muidenkin kuin erään kohuliikemiehen kohdalla 😅 Tosi moni tuttuni joilla alkoholiongelma, toistavat tuota kaavaa
Kommentit (9)
Kunnon päihdeongelmaisella ei ole viikonpäiviä. On vain putkia joista välillä vilkaistaan ulos.
Vanhemmilla naisilla tulee paljon näitä mielelauseita ja pohdiskeluja laskuhumalassa.
Nousussa laitetaan runsaasti jtn bonjovia tai kaijakoota , huh helvata kun mua siis hävettää.
Arkena tosiaan hiljaisuus-hiljaisuus-ehkä joku siivous-tai leivoin tänään-juttu.
Perjantaina sitten sokka irti ja korkkarit kattoon!
Joka viikonloppu, kyllä se on onglema vaikka ne sen kiistääkin.
Kunnon käyttäjät ei paljon someen postaile.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon päihdeongelmaisella ei ole viikonpäiviä. On vain putkia joista välillä vilkaistaan ulos.
Väärin! Päihdeongelma on silloin, kun pitää juoda säännöllisesti. Ei tarvitse olla koditon spurgu ollakseen juoppo.
Olen huomannut saman kuin ap. Ilakoinnin jälkeen on masispäiviä, jolloin poistetaan kaikki ja vajotaan maan alle, vit*tuksesta ja häpeästä.
Alkoholistilla on vain yksi tärkeä ihminen elämässään, hän itse. Minä minä minä...
No yksi mun facebook-kaveri, jolla oli pitkä juomaputki, ei kyllä hävennyt mitään: joka päivä oli selfie tai useampi, kuva ruuasta, paljastukset siitä, ettei ole peseytynyt pitkään aikaan ja hiki haisee, alkoi olla todella vaivaantunut olo postausten lukemisesta.
Tässäpä hyvä aihe, jonka asianosaiset toki torppaa täysin.
Ystäväni menestyvä, kiireinen, muotia ja kaikkia ”it”-asioita seuraava.
Ja juoma maistuu. Mutta se on varhoiltu kaikkeen positiiviseen, mukaan harrastuksiin, ystävien taoasmisiin, monimutkaisten illallisten valmistamiseen, kaikkeen hänen elämässään.
Mutta juotavat ovat kalliita (vain aitoa ranskalaista shamppanjaa), erikoisia, niitä ei suinkaan juoda missään piilossa mökkisaunan pukuhuoneessa, vaan näyttävästi keskustan terasseilla ja Hangon vilinässä, muunmuassa.
Minusta se näyttää vaan surulliselta, ja ajan ja elämänsä hukkaamiselta.
Vielä ei ole 40 v täynnä joten jaksaa. Sitten tiedän ettei enää jaksa, tai alkaa haitat näkyä.
Sitä odotellessa.
On sulla harrastus. Mitä jos istuisit miekkaan ja tee siitä vaikka joku video?