Kysymys
Mikä näistä on paras lemmikkieläin? Ja perustelkaa kiitos. Kokemuksia saa kertoa.
-marsu
-kani
-hamsteri
-gerbiili
-rotta
-hiiri
Jne
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 13:19"]Jne. Helppohoitoinen ja sopii myös allergiaperheisiin.
[/quote]
?
Mulla on kani. Seurallinen, reipas, iloinen ja hyppelevä pikku pupunen<3 Aivan tajuttoman suloinen persoona! Eikä mikään hirveän vaikea hoitoinen. Tai kai se riippuu mitä pitää vaikeana. Kani saa juoksennella kotona vapaana ja tulee aina syliin mussuttamaan herkkuja :) Sisäsiistikin, ainakin tämä yksilö. On niissä toki huonojakin puolia, mutta hyvät vie voiton! Vastaus on siis pupu!
Rotat on kivoja! Ei tosin ehkä yhtä seurallisia kuin esim nuo kanit :)
Itsellä on jonkinmoista kokemusta hiiristä ja marsuista, ja gerbiilejä mulla on ollukin. Marsut voi tästä kolmikosta olla ehdottomasti seurallisimpia, tosin kyllähän nekin kaikkien jyrsijöiden lailla on aika säikkyjä. Hiiret voi tykätä vipellellä sylissä ja lattiallakin (pitää muistaa turvallisuus!), samoin gerbiilit, mutta omasta kokemuksestani gerbiilit on kyllä tosi epäseurallisia ihmiselle.
Huono puoli gerbiileissä on se, että saavat herkästi hajurauhaskasvaimen, samoin marsut on alttiita kasvaimille. Nyt on ihan mutua, mutta noista vaihtoehdoista väittäisin kaneja terveimmiksi ja muutoinkin pitkäikäisimmiksi kavereiksi.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 13:47"]Koira
[/quote]
Ei ollut vaihtoehtona.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 13:47"]Itsellä on jonkinmoista kokemusta hiiristä ja marsuista, ja gerbiilejä mulla on ollukin. Marsut voi tästä kolmikosta olla ehdottomasti seurallisimpia, tosin kyllähän nekin kaikkien jyrsijöiden lailla on aika säikkyjä. Hiiret voi tykätä vipellellä sylissä ja lattiallakin (pitää muistaa turvallisuus!), samoin gerbiilit, mutta omasta kokemuksestani gerbiilit on kyllä tosi epäseurallisia ihmiselle.
Huono puoli gerbiileissä on se, että saavat herkästi hajurauhaskasvaimen, samoin marsut on alttiita kasvaimille. Nyt on ihan mutua, mutta noista vaihtoehdoista väittäisin kaneja terveimmiksi ja muutoinkin pitkäikäisimmiksi kavereiksi.
[/quote]
Juu samaa mieltä. :) Ja kanit ovat noista eniten "koiramaisia" eli seurallisia ja leikkisiä, ainakin meidän kani.
Ei kai noista mikään ole allergiaystävällinen ja lisäksi heinät, purut jne. kuivikkeet ja ruuat voivat allergisoida.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 14:03"]Ei kai noista mikään ole allergiaystävällinen ja lisäksi heinät, purut jne. kuivikkeet ja ruuat voivat allergisoida.
[/quote]
Vaatimuksena ei ollut aölergiaystävällisyys eikä helppous. Joku muu kirjoitti sen kommentin.
Mulla kaksi hiirtä, arkoja, haisee pahalle, kolistelee öisin jne :D ihan sulosia toki
Jne. Helppohoitoinen ja sopii myös allergiaperheisiin.