Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa yllätys! Ei voida enää vedota riskiryhmiin niin nyt vedotaan long covidii

Vierailija
21.07.2021 |

Olipa yllättävää, että rajoitukset jatkuu ja nyt vedotaan nuorien long covidii kun ei enää riskiryhmiin voi vedota. Heillä kun on täysi rokotussarja. Tämä haisee niin vedätykselle!

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008137825.html

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta koko koronan tiedotus on ollut tosi surkeaa ja se tiedottaminen keskittyy enemmän vain pelotteluun.

Nyt kun iäkkäät on melkolailla rokotettu niin pelottelu on siirtynyt aikuisiin ja nuoriin.

Kuinka monta alle 60 vuotiasta on menehtynyt koronaan suomessa ja kuinka monta alle 60 vuotiasta on joutunut sairaalaan koronan takia suomessa?

Ja kuinka moni näistä on ollu perusterveitä?

Nyt pelotellaan ja painostetaan vain alle 60 vuotiaita ottamaan rokote mikä on minusta väärin.

Kuolleiden ikä ja sukupuoli

Koronavirustautiin kuolleiden mediaani-ikä oli 84 vuotta.

Lähes 90 prosenttia koronavirustautiin kuolleista oli täyttänyt 70 vuotta.

Joka neljäs kuolleista oli täyttänyt 90 vuotta.

Alle 20-vuotiaita ei kuollut virusinfektioon.

20–49-vuotiaita kuoli 8.

50–59-vuotiaita kuoli 17.

60–69-vuotiaita kuoli 35.

Lähde: tilastokeskus

42/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta seitsemänkymppistä pariskuntaa joilta on terveys mennyt tässä vuosien ja vuosikymmenten varrella. Olen enemmänkin yllättynyt niistä, jotka pääsevät kahdeksankymppisiksi saakka täysissä voimissa.

Tässä oli kyse nimenomaan Koronan seurauksena tapahtuneista sairauksista. Ei normaalista vanhenemisesta.

Omat vanhempani ovat iäkkäitä ja toisella syöpähoidot kesken. Siksi en oikein ymmärrä tätä huolettomuutta. En käsitä, miten jotkut ovat niin välinpitämättömiä että reissaavat esim. Venäjälle ja tartuttavat muita.

Mieheni on yrittäjä ja hänelle olisi katastrofi joutua karanteeniin kahdeksi viikoksi ilman tuloja ja työmaa seisoo. Mutta tällaistahan nämä reissaajat eivät mieti, kun ongelma ei koske itseä.

Minä en suostu tapaamaan kavereita, jotka ovat käyneet ulkomailla. Ei tulisi mieleenkään.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monista sairauksista jää pitkäaikaisoireita.... Ei korona ole niin ihmeellinen, että sen takia kannattaisi pysäyttää koko maailma.

Esim mulla oli kilpirauhassyöpä jonka takia joudun loppuelämän syömään tyroksiinia ja hormoonit on välillä sen takia miten sattuu. Mutta poistetaanko sen takia maailmasta kaikki mikä saattaa sotkea ihmisten hormoonitoimintaa tai aiheuttaa syöpää? Ei tietenkään, koska koko maailma ei voi pyöriä yhden pienen ihmisryhmän tarpeiden ympärillä unohtaen muut.

44/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ei tartu.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
45/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedota? Kyllä olet ihan pihalla. Luepa kansainvälisiä tieteellisiä tutkimuksia. Tämä on ollut tiedossa jo jonkin aikaa, mutta ihmiset kuvittelee sen olevan joku pikkujuttu. Joillekin onkin, mutta ei läheskään kaikille.

T: lievän aivovamman koronasta saaneen ystävä

Nimenomaan vedota. Ei stä ole käytetty syynä vielä ollenkaan vaikka tiedossa toki ollut. Tähän saakka vedottu riskiryhmiin, sairaalan tehohoitokapasiteettiin yms. Näitä kun ei voi enää käyttää syynä niin nyt otettu työkalupakista long covid. Miksei se huolettanut aiemmin virallista tahoa tarpeeksi ollakseen syy rajoituksiin?

Ensin pelastetaan ihmishenkiä. Sitten kun akuutti tilanne on parempi aletaan hoitaa tauteja ja estää lisävammautumisia.

Vierailija
46/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen aika monta seitsemänkymppistä pariskuntaa joilta on terveys mennyt tässä vuosien ja vuosikymmenten varrella. Olen enemmänkin yllättynyt niistä, jotka pääsevät kahdeksankymppisiksi saakka täysissä voimissa.

Tässä oli kyse nimenomaan Koronan seurauksena tapahtuneista sairauksista. Ei normaalista vanhenemisesta.

Omat vanhempani ovat iäkkäitä ja toisella syöpähoidot kesken. Siksi en oikein ymmärrä tätä huolettomuutta. En käsitä, miten jotkut ovat niin välinpitämättömiä että reissaavat esim. Venäjälle ja tartuttavat muita.

Mieheni on yrittäjä ja hänelle olisi katastrofi joutua karanteeniin kahdeksi viikoksi ilman tuloja ja työmaa seisoo. Mutta tällaistahan nämä reissaajat eivät mieti, kun ongelma ei koske itseä.

Minä en suostu tapaamaan kavereita, jotka ovat käyneet ulkomailla. Ei tulisi mieleenkään.

Niin, sinä teet juuri oikein. Sinä rajoitat omaa elämääsi koska sinä kuulut siihen riskiryhmäläisen lähipiiriin ja haluat olla hänen kanssaan tekemisissä. Sen sijaan koko maailma ei pysähdy. Olen pahoillani että vanhemmallasi on syöpä, mutta näin tämä menee. Maailma ei pysähdy hänen takiaan.

Vierailija
47/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä tarkempi kuolleisuusotos sukupuolittain.

Koronavirustautiin kuolleet iän ja sukupuolen mukaan vuonna 2020 (ennakkotieto, tilanne 5.5.2021)

Ikä                                                         Yhteensä Miehet Naiset

Alle 70-v.                                                         60       49          11

70–79                                                               113     75          38

80–89                                                               229     108        121

90–                                                                    132    38             94

Yhteensä                                                           534   270          264

Lähde: Tilastokeskus

Vierailija
48/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitkä rajoitukset.

Rajoituksia on tällä hetkellä vain jossain paikoin, kuten Hki ja Päijät-Häme.

Muu Suomi toimii täysillä.   Meillä on kaikki  baarit ja ravintolat ja pubit avoinna, kotikaupngissani.

Kesäteatterit pullistelevat väkeä.   Hotellit ja majoistupaikat ovat täysiä, koska on lomakuukausi menneillään.

Hallituksen taholta ei voi tulla mitään muuta rajoituksia, kuin ravintola rajoituksia.

Kaikista muista rajoituksista päättävät Avit.   Siis aluehallintoviranomaiset.

Juurihan tästä oli artikkeli Hesarissa.

Ai niin mitkä rajoitukset?

No tules tänne pk-seudulle katsomaan niin esittelen. Meitä muuten asuu täällä noin miljoona, että yksin en kärvistele näiden kanssa.

Vierailija
49/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koko suomessa on kuollut koronavirukseen 60kpl  alle 70 vuotiaista vuonna 2020 ja koko maan pitäisi olla hysteerinen tästä määrästä ja sulkeutua koteihinsa?

Vierailija
50/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tähän asti rajoituksilla on turvattu myös muiden sairauksien hoitoa, jotta ennen kaikkea erikoissairaanhoito ei kuormittuisi. Nyt, kun rokotukset ovat sen verran pitkällä, ei kuormittumisen riskiä ole enää samoissa määrin. Jos rajoitustoimenpiteitä haluttaisiin jatkaa, niillä täytyisi olla joitakin muita perusteita. Koronan pitkäaikaisoireet on yksi tällainen mahdollinen peruste."

Ihan kun Asko Järvinen olisi tahallaan valinnut sanansa niin, että ensin päätetään että on rajoituksia, sitten aletaan miettiä niille perusteluja.

51/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä, miksi matkustamista huvin vuoksi ei rajoiteta. Täysin käsittämätöntä, että ihmiset vaarantavat omansa ja toisten terveyden ihan vaan huvittelun vuoksi.

Työmatkat ym. välttämättömän liikenteen ymmärrän toki.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
52/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdotin jo viime syksynä siinä ekassa pitkässä koronaketjussa, että riskiryhmiin kuuluvat saisivat Kelan erityiskorvattavuuden ffp2/ffp3-hengityssuojaimiin. Siis samalla tavalla kuin on lääkkeisiinkin. Näin he pystyisivät suojaamaan itse itsensä. Mulla on ollut varaa ostaa hengityssuojaimet itsekin (kangas- tai kirurginmaskeja en ole edes ostanut), mutta kaikilla ei ole. Olen hankkinut hengityssuojaimia myös iäkkäille vanhemmilleni. Mulla on menossa nyt sytostaattihoito ja vaikka olenkin jo molemmat rokoteannokseni saanut, käytän silti kaupassa, bussissa yms paikoissa hengityssuojainta. Enkä pelkää rokottamattomia tai ulkomailla käyneitä ihmisiä. Jos yhtä elokuussa olevaa keikkaa ei peruta, aion mennä sinnekin. 

Vierailija
53/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta koko koronan tiedotus on ollut tosi surkeaa ja se tiedottaminen keskittyy enemmän vain pelotteluun.

Nyt kun iäkkäät on melkolailla rokotettu niin pelottelu on siirtynyt aikuisiin ja nuoriin.

Kuinka monta alle 60 vuotiasta on menehtynyt koronaan suomessa ja kuinka monta alle 60 vuotiasta on joutunut sairaalaan koronan takia suomessa?

Ja kuinka moni näistä on ollu perusterveitä?

Nyt pelotellaan ja painostetaan vain alle 60 vuotiaita ottamaan rokote mikä on minusta väärin.

Kuolleiden ikä ja sukupuoli

Koronavirustautiin kuolleiden mediaani-ikä oli 84 vuotta.

Lähes 90 prosenttia koronavirustautiin kuolleista oli täyttänyt 70 vuotta.

Joka neljäs kuolleista oli täyttänyt 90 vuotta.

Alle 20-vuotiaita ei kuollut virusinfektioon.

20–49-vuotiaita kuoli 8.

50–59-vuotiaita kuoli 17.

60–69-vuotiaita kuoli 35.

Lähde: tilastokeskus

Niin ja kuinka moni näistä alle 60 vuotiaista oli perusterveitä?

Vierailija
54/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Itse ihmettelen sitä, miksi matkustamista huvin vuoksi ei rajoiteta. Täysin käsittämätöntä, että ihmiset vaarantavat omansa ja toisten terveyden ihan vaan huvittelun vuoksi.

Sinä se pysyt aina samanlaisena Ajatusten Vantaajokena.

Vierailija
55/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koronatautiin liittyy Järvisen mukaan enemmän pitkäaikaista oireilua kuin samantyyppisiin infektiosairauksiin. Tutkimustietoa pitkittyneiden oireiden vaikutuksista kaivattaisiin kuitenkin lisää."

Koronatautiin liittyy myös enemmän pelkoa kuin samantyyppisiin infektiosairauksiin. Olisiko sillä vaikutusta oireiluun? Jos oikein pelkäät olevasi toimintakyvyton niin keho kyllä tottelee, luulen minä.

Kyllä se on ihan tutkimalla ja kuvaamalla nähty, että koronan sairastaneilla on muutoksia aivoissa. Ei ole mitään kuvittelua.

Vierailija
56/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on just tätä mitä olen pelännytkin. Koronaviruksen varjolla ihmisten liikkumista aletaan rajoittamaan pysyvästi ja tulee kaikenlaista kyttäämistä. Esim. Nyt maahan tulevia jo uhkaillaan sakkorangaistuksella jos ei käy testeissä, vaikka saapuisi Suomeen maasta jossa on vähemmän koronaa kuin täällä. Ja henkilötiedot otetaan ylös rajalla tämän tarkkailuun. Alkaa olemaan ihan Pohjois-Korea meininki. Eikä näistä kyttäämisistä ikinä luovuta kun ne saadaan läpi.

Huh huh! Nyt on kyllä hysteeristä.

Miten tämä on hysteeristä, kun kaikki asiantuntijat on yhtä mieltä että tämä virus ei tule täältä ikinä poistumaan. Sen kanssa täytyy vain elää. Ja näin sen kanssa nyt sitten ilmeisesti poliitikkojen mielestä eletään.

Niin kuin kävi Sars ykkösenkin kanssa? Ebolaakin on vielä maailmassa. Kuinka paljon nämä ovat elämääsi vaikuttaneet?

Sars ykköstä ei ole todettu yhtäkään tapausta sitten vuoden 2003.

Vierailija
57/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Miten niin ei rajoiteta? Rajoitetaan ihan helv. Jos johonkin Dubaihin pääsee, niin se ei vielä tarkoita että matkailu toimii normaalisti. Kuka sinne edes haluaisi.

Vierailija
58/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietarissa kiirettä jo aamuvuorossakin?

Et sitten itse pidä tuota yhtään säälittävänä kommenttina? 😄

Vierailija
59/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monista sairauksista jää pitkäaikaisoireita.... Ei korona ole niin ihmeellinen, että sen takia kannattaisi pysäyttää koko maailma.

Esim mulla oli kilpirauhassyöpä jonka takia joudun loppuelämän syömään tyroksiinia ja hormoonit on välillä sen takia miten sattuu. Mutta poistetaanko sen takia maailmasta kaikki mikä saattaa sotkea ihmisten hormoonitoimintaa tai aiheuttaa syöpää? Ei tietenkään, koska koko maailma ei voi pyöriä yhden pienen ihmisryhmän tarpeiden ympärillä unohtaen muut.

Niinno, tartuntatauti on vähän eri asia kuin vaikkapa syöpä. Katsos kun tartuntatautia voidaan torjua ihmiskontakteja vähentämällä.

60/162 |
21.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni. Ja mieti nyt niitä Pietarin futismatkoja. Onko järkeä?

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi