Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Noomi?

Vierailija
28.07.2014 |

Ja mikä sopisi toiseksi nimeksi.

Sukunimi suomalainen ei mikään perus -nen kuitenkaan.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noomit ovat kalpeita viulunsoittoharrastuksen jo varhain aloittavia lapsia, joilla on aina suu hiukan auki.

mielleyhtymäähän sä kysyit?

Vierailija
2/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:22"]Noomit ovat kalpeita viulunsoittoharrastuksen jo varhain aloittavia lapsia, joilla on aina suu hiukan auki.

mielleyhtymäähän sä kysyit?

[/quote]

:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se tarkoittaa aina ja ikuisesti vain Noomi Rapacea. Suomalaisella lapsella aika kummallinen nimi.

Vierailija
4/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielleyhtymä: uskovainen perhe, kun ovat antaneet raamatullisen nimen. Noomi (hepreaa ja tarkoittaa kaunis) oli Raamatussa Ruutin anoppi.

Itse en antaisi ko. nimeä koska emme ole uskovaisia enkä halua sellaista mielleyhtymää antaa.

Vierailija
5/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noomi, perheemme pirtsakka merkonomi.

Vierailija
6/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistymässä. Tunnen yhden nuoren Noomin. Ihan kiva.

Mutta mun ex ihan vakavissaan ehdotti tyttärellemme 15v sitten nimeksi Naimi!!!! Oli vähän liikaa...

Vierailija
7/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:28"]Mielleyhtymä: uskovainen perhe, kun ovat antaneet raamatullisen nimen. Noomi (hepreaa ja tarkoittaa kaunis) oli Raamatussa Ruutin anoppi.

Itse en antaisi ko. nimeä koska emme ole uskovaisia enkä halua sellaista mielleyhtymää antaa.

[/quote]

Hyvin suuri osa suomessa käytössä olevista nimistä juontaa juurensa raamatusta. Esim. kaikki Marian johdannaiset Marista Miaan...

Entä Samuel, Mikael, Juha? Etkö niitäkään voisi antaa koska raamatusta ovat suoraan tai johdettu?

Noomi Rapace on ihana, yksi syy nimivalintaan!

-ap

Vierailija
8/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nimi! Tunnen muutaman alakouluikäisen ja myös aikuisen Noomin.

Vierailija
9/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:28"]Mielleyhtymä: uskovainen perhe, kun ovat antaneet raamatullisen nimen. Noomi (hepreaa ja tarkoittaa kaunis) oli Raamatussa Ruutin anoppi.

[/quote]

Hyvin suuri osa suomessa käytössä olevista nimistä juontaa juurensa raamatusta. Esim. kaikki Marian johdannaiset Marista Miaan...

Entä Samuel, Mikael, Juha? Etkö niitäkään voisi antaa koska raamatusta ovat suoraan tai johdettu?

Noomi Rapace on ihana, yksi syy nimivalintaan!

-ap

[/quote]

Kyllä minulle nuo tavalliset, jo arkistuneet nimet kävisi, vaikka onkin Raamatusta johdettuja. Ei niistä kukaan ensimmäisenä ajattele sitä taustaa. Mutta Noomi, Ruut, Esra, Nooa.. niistä kyllä tulee ekaksi tausta mieleen.

Vierailija
10/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kaunis nimi, itsekin mietin sitä vakavissani.

Vierailija
11/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska ja kiva nimi toisin kuin jere esim.

Vierailija
12/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksei Naomi? Noomi on jotenkin... äh

Vierailija
13/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Noomi on tosi kiva nimi! Voisin jopa omalle lapselleni antaa! Miks joku vertaa Noomia esim. Jereen? Eihän niissä ole mitään samaa ja lisäksi Noomi on tytön nimi.

Vierailija
14/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hampaaton, ei mitään särmää, valju ja kalpea. Kakkosvastaaja kuvaili loistavasti. Samaa sarjaa Eemin kanssa.

Vierailija
15/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noomi on kuin MUUMI :D

Tulee mieleen että puhevikainen lapsi ei oppinut koskaan sanomaan nimeään Naomi, joten kaikki kutsuu edelleen häntä nelikymppisenäkin Noomiksi :DDD

Vierailija
16/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:27"]

Minulle se tarkoittaa aina ja ikuisesti vain Noomi Rapacea. Suomalaisella lapsella aika kummallinen nimi.

[/quote]

Tuokin nimi kuulostaa (valitettavasti) suomeksi että Rapa-Muumi..... yöks.

Vierailija
17/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen lessunimi, mutta ihan jees jos olette lestadiolaisia.

Vierailija
18/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noomi on hyvä nimi, luultavasti vaan parin vuoden päästä tosi suosittu. Noomi Rebekka? On ainakin kokonaan heprealaisperäinen nimi sitten.

Vierailija
19/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:27"]

[/quote]

Tuokin nimi kuulostaa (valitettavasti) suomeksi että Rapa-Muumi..... yöks.

[/quote]

Tai sit sinun pitää vaan putsata korvasi jos kuulet NOOmin MUUmina.

Ja onko muumikaan kamalan paha mielleyhtymä? Symppiksiä kaiffareita ;)

Vierailija
20/52 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvännäkijätuttuni ennusti: Nykyiset WT-nimet alkaa J:llä mutta parin vuoden päästä ne alkaa N:llä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi