Mitä mieltä nimestä Noomi?
Ja mikä sopisi toiseksi nimeksi.
Sukunimi suomalainen ei mikään perus -nen kuitenkaan.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:22"]Noomit ovat kalpeita viulunsoittoharrastuksen jo varhain aloittavia lapsia, joilla on aina suu hiukan auki.
mielleyhtymäähän sä kysyit?
[/quote]
:D
Minulle se tarkoittaa aina ja ikuisesti vain Noomi Rapacea. Suomalaisella lapsella aika kummallinen nimi.
Mielleyhtymä: uskovainen perhe, kun ovat antaneet raamatullisen nimen. Noomi (hepreaa ja tarkoittaa kaunis) oli Raamatussa Ruutin anoppi.
Itse en antaisi ko. nimeä koska emme ole uskovaisia enkä halua sellaista mielleyhtymää antaa.
Noomi, perheemme pirtsakka merkonomi.
Yleistymässä. Tunnen yhden nuoren Noomin. Ihan kiva.
Mutta mun ex ihan vakavissaan ehdotti tyttärellemme 15v sitten nimeksi Naimi!!!! Oli vähän liikaa...
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:28"]Mielleyhtymä: uskovainen perhe, kun ovat antaneet raamatullisen nimen. Noomi (hepreaa ja tarkoittaa kaunis) oli Raamatussa Ruutin anoppi.
Itse en antaisi ko. nimeä koska emme ole uskovaisia enkä halua sellaista mielleyhtymää antaa.
[/quote]
Hyvin suuri osa suomessa käytössä olevista nimistä juontaa juurensa raamatusta. Esim. kaikki Marian johdannaiset Marista Miaan...
Entä Samuel, Mikael, Juha? Etkö niitäkään voisi antaa koska raamatusta ovat suoraan tai johdettu?
Noomi Rapace on ihana, yksi syy nimivalintaan!
-ap
Kiva nimi! Tunnen muutaman alakouluikäisen ja myös aikuisen Noomin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:31"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:28"]Mielleyhtymä: uskovainen perhe, kun ovat antaneet raamatullisen nimen. Noomi (hepreaa ja tarkoittaa kaunis) oli Raamatussa Ruutin anoppi.
[/quote]
Hyvin suuri osa suomessa käytössä olevista nimistä juontaa juurensa raamatusta. Esim. kaikki Marian johdannaiset Marista Miaan...
Entä Samuel, Mikael, Juha? Etkö niitäkään voisi antaa koska raamatusta ovat suoraan tai johdettu?
Noomi Rapace on ihana, yksi syy nimivalintaan!
-ap
[/quote]
Kyllä minulle nuo tavalliset, jo arkistuneet nimet kävisi, vaikka onkin Raamatusta johdettuja. Ei niistä kukaan ensimmäisenä ajattele sitä taustaa. Mutta Noomi, Ruut, Esra, Nooa.. niistä kyllä tulee ekaksi tausta mieleen.
Tosi kaunis nimi, itsekin mietin sitä vakavissani.
Ihan hauska ja kiva nimi toisin kuin jere esim.
miksei Naomi? Noomi on jotenkin... äh
Mun mielestä Noomi on tosi kiva nimi! Voisin jopa omalle lapselleni antaa! Miks joku vertaa Noomia esim. Jereen? Eihän niissä ole mitään samaa ja lisäksi Noomi on tytön nimi.
Ihan hampaaton, ei mitään särmää, valju ja kalpea. Kakkosvastaaja kuvaili loistavasti. Samaa sarjaa Eemin kanssa.
Noomi on kuin MUUMI :D
Tulee mieleen että puhevikainen lapsi ei oppinut koskaan sanomaan nimeään Naomi, joten kaikki kutsuu edelleen häntä nelikymppisenäkin Noomiksi :DDD
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:27"]
Minulle se tarkoittaa aina ja ikuisesti vain Noomi Rapacea. Suomalaisella lapsella aika kummallinen nimi.
[/quote]
Tuokin nimi kuulostaa (valitettavasti) suomeksi että Rapa-Muumi..... yöks.
Tyypillinen lessunimi, mutta ihan jees jos olette lestadiolaisia.
Noomi on hyvä nimi, luultavasti vaan parin vuoden päästä tosi suosittu. Noomi Rebekka? On ainakin kokonaan heprealaisperäinen nimi sitten.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 14:05"][quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 11:27"]
[/quote]
Tuokin nimi kuulostaa (valitettavasti) suomeksi että Rapa-Muumi..... yöks.
[/quote]
Tai sit sinun pitää vaan putsata korvasi jos kuulet NOOmin MUUmina.
Ja onko muumikaan kamalan paha mielleyhtymä? Symppiksiä kaiffareita ;)
Selvännäkijätuttuni ennusti: Nykyiset WT-nimet alkaa J:llä mutta parin vuoden päästä ne alkaa N:llä.
Noomit ovat kalpeita viulunsoittoharrastuksen jo varhain aloittavia lapsia, joilla on aina suu hiukan auki.
mielleyhtymäähän sä kysyit?