Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

osaatko laittaa ruokaa?

Vierailija
28.07.2014 |

tunnen monta mammaa jotka tarvitsevat ohjeen jopa veden keittoon. osaatko siis tehdä ruokaa?

t.mies, joka osaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 09:40"]

tuolla joku kyseli miten tehdään kaalilaatikkoa =)))))) LOL

[/quote]

TOisaalta, ei se nyt niin huono kysymys ole. Kaalilaatikkojakin on monenlaisia ja ne tehdää eri tavoin. Ja kyllä talvikaalin vaihtaminen varhaiskaaliksi vaikuttaa reseptiin sen verran, että koska varhaiskaalissa on enemmän nestettä ja se menee hauduttaessa vielä enemmän kasaan kuin talvilaatu, tarvitaan muuta nestettä tietysti vähemmän ja kaalia taas enemmän...

2/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa yhtään laittaa ruokaa, luulen että pystyisin polttamaan vedenkin pohjaan.
En kyllä ole mammakaan vaan ihan pelkkä mies. Haluaisin osata, mutta en vain saa ruokaa maistumaan hyvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 09:47"]

Olen sitä ikäluokkaa, joka on käynyt emäntäkoulun eli osaan. Se on sitten eri juttu, että en välttämättä ole olevinani mikään varsinainen loistokokki, kuten en myöskään siivooja, pyykkäri ja yleisesti ammattitaitoinen kodinhoitaja, mutta perusasiat ovat hallinnassa.

Reseptejä tarvitsen silloin, kun teen jotain harvemmin valmistettavaa ruokaa (esim. jouluherkkuja) ja kun käytän jotain uutta raaka-ainetta (esim. varhaiskaalta kaalilaatikkoon - en ole se, joka sitä kysyi mutta ymmärrän ongelman).

[/quote]

eli et osaa.

Vierailija
4/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

horot

Vierailija
5/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa turvat umpeen!

Vierailija
6/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. :) Tykkään laittaa ruokaa ihmisille. Ei sitä aina tietenkään jaksa mutta välillä on kiva ilahduttaa toisia kunnon aterialla. Tosin mä väittäisin että oon parempi leipuri kun kokki. Oon leiponut aika paljon elämäni aikana. Oon vieläkin vähän hukassa sokerimassan ym koristelun kanssa mutta kyllä siinäkin kehittyy :)

Vierailija
7/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen erinomainen ruuanlaittaja. Samoin 4 lastani (12-33v) osaavat laittaa hyvää ruokaa, osalla jopa ammatti ruuan parissa. Aina on ruuat tehty itse, eineksiä käytetään (ehkä hamppari tai valmispizza) keerran kuukaudessa. Koskaan ei ole niin kiire etteei voisi laittaa oikeaa ruokaa alusta saakka!

Vierailija
8/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Kyllähän mä teen paljon, mutta ilmeisesti en ole kovin hyvä, ei ainakaan perhe koskaan kehu. Itse pidän kyllä useimmiten tekemistäni. Joudun kyllä leipoessa tsekkaileen ohjeet jotten unohtaisi jotain, ja unohdan myös aina paistolämpötilatkin.

Ja leipoessa varsinkin usein metsästän sitä täydellistä ohjetta, eli osaanhan mä jonkilaisen leipä- tai piirakkataikinan tehdä ihan noin vain vaikka ilman mittoja, mutta googlailen ja katselen ja mietin mitä ohjetta seuraavaksi kokeilen jotta tulos olisi Se Paras jonka sitten osaisin tarvittaessa myös toistaa.

Kaalilaatikonkin ohjeen varmaan katsoisin jos tekisin, en ole sitä edes maistellut sitten kouluaikojen, eli kolmeenkymmeneen vuoteen. Saattaisin kysellä vinkkejä miten saatte siitä erityisen hyvää, siis saatan hyvin kokeilla tuollaisia joista itse en ikinä ole tykännyt, kun eihän sitä tiedä vaikka jo osaisi syödä tai itse saisi siitä aikaan parempaa kuin laitoskeittiössä vuosikymmeniä sitten. 

Enhän edes tiedä mitä lihaa siihen tulee, vai tuleeko siihen lihaa...

Aika monesti muuten miehet kuvittelevat osaavansa tehdä ruokaa kun osaavat juuri ja juuri keittää makaronit ja paistaa jauhelihan siihen, tai laittaa pakasteranskalaisia ja nakkeja, tai korkeintaan valmiiksi marinoituja koipireisiä riisipedillä maustettuna liemikuutiolla. Meillä mies osaa kaksi ensinmainittua.

Vierailija
9/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs se ap mahtoi sitten osata?

Vierailija
10/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Teen ulkomuistista, haen reseptejä, muuntelen niitä ja keksin itse.

Mielestäni olen loistava ruoanlaittaja, vaikken nyt kuitenkaan mikään gourmetkokki olekaan.

Vierailija
11/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaanhan minä jauhelihaa paistaa, purkkihernekeittokin menee. Perunoitakin pesen mutta en aina jaksa niin jää potut yleensä ostamatta. Hyvin olen näillä taidoilla pärjännyt jo kohta 15 vuotta. Ja rahaakin säästyy mukavasti ihan huomaamatta :)

Vierailija
12/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2014 klo 09:47"]

Olen sitä ikäluokkaa, joka on käynyt emäntäkoulun eli osaan. Se on sitten eri juttu, että en välttämättä ole olevinani mikään varsinainen loistokokki, kuten en myöskään siivooja, pyykkäri ja yleisesti ammattitaitoinen kodinhoitaja, mutta perusasiat ovat hallinnassa.

Reseptejä tarvitsen silloin, kun teen jotain harvemmin valmistettavaa ruokaa (esim. jouluherkkuja) ja kun käytän jotain uutta raaka-ainetta (esim. varhaiskaalta kaalilaatikkoon - en ole se, joka sitä kysyi mutta ymmärrän ongelman).

[/quote]

eli et osaa.

[/quote]

Etkö sinä osaa lukea vai mitä  ymmärsit väärin? Vai onko sinun käsityksesi "osaamisesta" erilainen kuin meillä muilla?

Vierailija
13/24 |
29.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan, mutta en kuitenkaan laita ruokaa juuri koskaan, koska en tykkää kokkaamisesta. Hui miten epätrendikästä! Olen mies.

Vierailija
14/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe pysyy ruoassa ilman reseptejäkin. Joskus kokeilen jotakin ihan uutta, ja silloin katson esim. mauste-ohjeita suuntaa-antavasti. Noudatan, tai sitten teen oman maun mukaan kuitenkin.

Vierailija
15/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan laittaa ruokaa sekä resepteillä että ilman. Joidenkin ruokien kohdalla sitä ohjetta on hyvä käyttää, muuten ruoka ei enää ole sama.

Vierailija
16/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla joku kyseli miten tehdään kaalilaatikkoa =)))))) LOL

Vierailija
17/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurin osa menee ulkomuistista, jos jotain uutta niin resepti, jota ei kuitenkaan orjallisesti noudateta,esim mausteet.

Vierailija
18/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseltäni on kysytty , kuinka ranskanperunat suolataaan  =)

Vierailija
19/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvää (kuulemani mukaan) ruokaa teen ja ilman reseptejä, leivonta sitten erikseen ohjeilla. Nämä gourmettisapuskat, joita joskus kokeilee, tarttee sitten ne tarkat ohjeet, ettei unohdu joku tärkeä pois.

Vierailija
20/24 |
28.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Valtaosa tulee tehtyä ihan omia kokeiluja. Osa reseptin mukaan tai muokaten. Meidän perheessä kaikki osaa laittaa ruokaa.