Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnustus: Olin lukiossa kiusaaja ja hirveä ihminen mutta en kadu sitä tai tunne syyllisyyttä.

Vierailija
20.07.2021 |

.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kiusasit?

Vierailija
2/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lukiossakin muka vielä kiusaamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TROLLIN TEKEMÄ ALOITUS!!

Vierailija
4/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuntisitkaan? Todennäköisesti olet kuitenkin edelleen samanlainen. Ehkä sosiaaliset normit vaan estävät nykyään toimimasta samoin kuin nuorena, mutta pään sisällä olet sama ihminen.

Vierailija
5/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cluster b häiriöisillä ei noin yleensä ole katumuksen tunnetta, joten on ihan yleinen juttu persoonallisuushäiriössä.

Vierailija
6/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään oikein osaa katua joitain teini-iän juttuja. Ollutta ja mennyttä. En tosin ollut mikään varsinainen kiusaaja, mutta joskus tuli peesattua ja käyttäydyttyä huonosti.

Vierailija
7/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lukiossakin muka vielä kiusaamista?

On mutta ei samanlaista välipalarahojen viemistä tai pään vessanpönttöön tunkemista kuin amiksessa

Vierailija
8/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä me tällä tiedolla tehdään? Ei mitään.

Vierailija
9/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa vielä. Eikös noi touhut kuulu enemmän ala-aateelle tai viimeistään yläasteella pois jääden?

Vierailija
10/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kiusasit?

Oli outo tyyppi ja sain kiusaamisesta mieluhyvää ja vallan tunnetta. ap 

Vierailija
11/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
12/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten on elämä mennyt sen jälkeen?

Vierailija
13/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normipsykopaatin oireita. Tuskan aiheuttaminen muille ei tunnu missään, pääasia, että itsellä on kivaa. Samasta puusta ne sarjamurhaajatkin tulevat.

Vierailija
14/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin, nykyään olen sairaanhoitaja

Vierailija
15/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5/5

Vierailija
16/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa koululaisista osallistuu jollain tapaa kiusaamista ylläpitäviin asetelmiin. Harvassa ovat ne, jotka oikeasti ovat kaikille ystävällisiä, ottavat kaikki mukaan ja vielä puolustavat ja puuttuvat, jos kiusaamista havaitsevat. Joten harvapa meistä on kiusaamisen suhteen mikään pulmunen.

Vierailija
17/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun kiva. Minäkin olen nykyään sairaanhoitaja, aikoinaan olin koulukiusattu. Toivottavasti en ikinä joudu työkaveriksesi 🤢

Vierailija
18/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, nuo ei ole niitä tunteita joita pitää tuntea. Olet ollut ihan helvetin nolo. Sinun kuuluu hävetä itseäsi, kun olet tehnyt itsestäsi muiden silmissä jonkin antisosiaalisen pellen.

Vierailija
19/19 |
20.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa koululaisista osallistuu jollain tapaa kiusaamista ylläpitäviin asetelmiin. Harvassa ovat ne, jotka oikeasti ovat kaikille ystävällisiä, ottavat kaikki mukaan ja vielä puolustavat ja puuttuvat, jos kiusaamista havaitsevat. Joten harvapa meistä on kiusaamisen suhteen mikään pulmunen.

Tähän on pakko puuttua. Paljon on porukkaa jotka eivät ihan oikeasti osallistu, mutta eivät myöskään uskalla avata suutaan tai muutenkaan näyttää minkäänlaista reaktiota. Surullista, mutta ei se varsinaisesti heitä osallisiksi tee. Tästä paasaaminen on ilmeisesti toiveikas yritys aktivoida nuorisoa vastustamaan kiusaamista, jonka menestyksestä en tiedä onko sitä tutkittu. 

Omassa luokassani ihmettelin tätä tahmeutta nuorena. Olin itse ulkopuolinen ja senverran reipas ja pahasuinen, ettei kukaan olisi uskaltanut kokeilla toista kertaa kiusata itseäni. Yritin jatkuvasti saada luokan aapeetä käyttäytymään, mutta lähinnä onnistuin keskeyttämään hänen touhunsa niin ettei kiusaamiselle jäänyt oikein aikaa. Missään vaiheessa kukaan ei tullut auttamaan, mutta tyydyin tuohon, että sain ainakin painostavaa ilmapiiriä hiukan tuuletettua. Ihmettelin kyllä, sillä porukassa oli fiksuja ja kivoja ihmisiä paljon.

Sitten kun kolme vuotta oli jo melkein saatu valmiiksi, sattui tilanne jossa kiusaaja ei ollut paikalla ja kun hän ilmestyi luokkaan koomisen sattumuksen kera, luokka räjähti niin riemastuneeseen nauruun, että tajusin että siinä laukesi vuosien jännite. Kiusaaja tietysti närkästyi kovasti, ja se vain lisäsi yleistä riemua, kun kerran kaikki muut olivat mukana ilonpidossa. 

Täytyy muistaa, että siinäkin luokassa moni oli joutunut katselemaan vaiti sitä riehumista ja rääkkäämistä pienestä pitäen, koska oltiin syrjäkulmien lukiossa. Miten sitä nouset vastustamaan? Minä pystyin sen tekemään helposti, koska olin muukalainen ja ihmettelin viattomasti, mitä ihmettä tässä porukassa oikein tapahtuu.