461 tartuntaa - jee, etätyöt jatkuu!
Työnantaja meinasi jo osittain pakottaa toimistolle lomien jälkeen mutta nyt ei voi!
Kommentit (42)
Ei käy kateeksi opettajat, varsinkin kun edes yläkoululaisten rokotuksia ei ole aloitettu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen rokotettuna saanut tartunnan. Ei mitään tarvetta sairaalahoidolle mutta en todellakaan halua toiste kokea samaa. Noin 5 päivän ajan päänsärkyä ja lihasheikkoutta. Parina ekana iltana nousi korkeahko kuume eikä ajatus oikein juossut. Sen jälkeen parina iltana erittäin inhottavaa ylärintakehän kipua, tai ei ehkä niinkään kipu vaan erittäin epämiellyttävä tunne. En saanut juuri ollenkaan nukuttua parina yönä tuon takia.
Joten kokemuksesta voin sanoa että älkää rokotetut olko liian huolettomia, vaikkei sairaalaan joudu niin ei se kivaa ole.
Olitko kerran vai kaksi kertaa rokotettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole etätöitä opettajilla, olen ollut koronan aikana nolla päivää etätöissä. Keski-Suomessa Jyväskylää lukuun ottamatta etäkoulua ei ole ollut toukokuun 2020 jälkeen. Onhan se kiva teillä olla suojassa, kun me menemme ottamaan taudin vastaan.
Kyllä minäkin menisin toimistolle jos saisi 4k€ palkan ja 3kk kesäloman. Mutta 3200e palkalla ja 1kk kesälomalla ei innosta yhtä paljon täysin turha toimistolla oleskelu.
Kataus taitaa olla suurin syy miksi täällä jotkut vastustaa etätöitä, heillä ei itse sitä mahdollisuutta.
Sinäkin voit varmaan ottaa palkatonta kesäksi
t. bruttopalkka 3k€ ja kesä ilman rahaa, eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole etätöitä opettajilla, olen ollut koronan aikana nolla päivää etätöissä. Keski-Suomessa Jyväskylää lukuun ottamatta etäkoulua ei ole ollut toukokuun 2020 jälkeen. Onhan se kiva teillä olla suojassa, kun me menemme ottamaan taudin vastaan.
Kyllä minäkin menisin toimistolle jos saisi 4k€ palkan ja 3kk kesäloman. Mutta 3200e palkalla ja 1kk kesälomalla ei innosta yhtä paljon täysin turha toimistolla oleskelu.
Kataus taitaa olla suurin syy miksi täällä jotkut vastustaa etätöitä, heillä ei itse sitä mahdollisuutta.
Luokanopettajan peruspalkka on n. 2700e. Voit tarkistaa tämän ov-tesista.
Mutta kun opettajat ei saa pelkkää peruspalkkaa. Keskimääräinen kokonaispalkka on yli 3500 euroa/kk.
Vuosien kokemuslisillä, ekstratunneilla ja lisävastuilla voi tuohon päästä. Aineenopettajat (erityisesti lukion) helpommin kuin luokanopet. Suurimmalla osalla se palkka kuitenkin on se peruspalkka ja ikälisät, jotka eivät päätä huimaa. Jännä, kun täällä aina kaikki muut tietää paremmin kuin me opettajat, että paljonko me tienataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen rokotettuna saanut tartunnan. Ei mitään tarvetta sairaalahoidolle mutta en todellakaan halua toiste kokea samaa. Noin 5 päivän ajan päänsärkyä ja lihasheikkoutta. Parina ekana iltana nousi korkeahko kuume eikä ajatus oikein juossut. Sen jälkeen parina iltana erittäin inhottavaa ylärintakehän kipua, tai ei ehkä niinkään kipu vaan erittäin epämiellyttävä tunne. En saanut juuri ollenkaan nukuttua parina yönä tuon takia.
Joten kokemuksesta voin sanoa että älkää rokotetut olko liian huolettomia, vaikkei sairaalaan joudu niin ei se kivaa ole.
Kerran mutta ekasta rokotteesta jo 5-6vko kun sairastuin joten sen ekan rokotteen suoja jo oli. Tuon kokemuksen perusteella en ihan luota siihen että toinenkaan rokote estäisi täysin sairastumasta. Varmasti voi lieventää/lyhentää mutta en ottaisi turhia riskiä saada tartuntaa. Enkä kuulu mihkään riskiryhmään vaan sain ekan rokotteen kun muutkin ikätoverit.
Siksi vastustan jyrkästi toimistolle pakottamista niin kauan kun uusia tartuntoja tulee päivittäin. Rokotteesta huolimatta voi sairastua eikä se kivaa ole vaikkei sairaalaan joutuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä käy kateeksi, sinua odottaa myös jonkinasteinen aivovamma.
Jee! Lähityössä yhdellä rokotteella maskittomien asiakkaiden kanssa vielä viisi viikkoa ennen toista rokotusta.
Kummanko saan ensin: koronan vai rokotteen. Jännää!🤩😡
Vierailija kirjoitti:
Voisihan sitä työnantajatkin pohtia, miten kauan heidän on koronan takia pakko pitää ihmisiä etätöissä, jotka vapaa-ajan haahuilevat kauppakeskuksissa, matkoilla, festareilla...
Eli ihmisillä alkaa parku koronanpelosta kun pitäisi töihin lähteä, mutta vapaa-ajalla ei pelota yhtään mennä buffettiin kauppakeskukseen,
Tämä. Itse teen lähityötä ja vapaa-aikanani en käy missään. Lähikaupassa ja lenkillä. Siinäpä se. Ruuatkin tilaan kotiin. Olisin onnellinen, jos saisin etänä töitäni tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Se on kuule ammatinvalintakysymys, Suomessa on murto-osa ihmisiä jotka pystyvät etätöihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy kateeksi opettajat, varsinkin kun edes yläkoululaisten rokotuksia ei ole aloitettu.
Onneksi kuitenkin suurin osa opettajista alkaa olla rokotettuna ja onhan tätä jo yli vuosi harjoiteltu eli eiköhän se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kuule ammatinvalintakysymys, Suomessa on murto-osa ihmisiä jotka pystyvät etätöihin.
Työpaikoilla työnsä tekevien työturvallisuus on ollut surkeaa. Se miten oppilaitoksissa turvallisuus pitäisi paremmin järjestää, en osaa sanoa. Itse kannatan maskipakkoa kaupoissa, virastoissa ym. Tiedän, että maskit eivät täysin turvaa, mutta silti. Nyt asiakkaat saavat luvan kanssa vaarantaa toisten työn tekemisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kuitenkin suurin osa opettajista alkaa olla rokotettuna ja onhan tätä jo yli vuosi harjoiteltu eli eiköhän se siitä.
Missä? Omassa kaupungissani pieni osa työikäisistä saa toisen rokotuksen ihan elokuun lopulla ja suurin osa syyskuussa. Rokotuksen teho ei ala heti ja koulut alkaa elokuussa, osa jo elokuun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kuin perus räkätauti. Ei sellaisten pelossa ennenkää ole etätöissä käkitty ja tehty yhteiskuntaan rajoituksia.
Ei ne tosiaan ne rokotukset tartuntoja estä, mutta tarkoitus oli pitää yhteiskunta kiinni vain siihen asti, kunnes rokotteiden avulla päästään siihen, ettei sairaalloiden kuormitus kasva liikaa tartunnoista huolimatta. Tämä koronahan ei tule koskaan kokonaan häviämään, saattte loppuikänne kulkea maskit päässä ja istua etätöissä yksinänne jos sitä odotatte.
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn kyllä etätöissäkin, mutta olisin halunnut, että syksyllä pääsisi pari kertaa viikossa lähitöihin. Ja että työkaveritkin siis siellä olisivat.
Teams-kontaktit eivät kuitenkaan ole sama asia, vaikka meillä on järjestetty ihan vapaamuotoista teams höpöttelyäkin.
Tulevaisuudessa työntekijöiden tapaamismiiteissä agendalla on tavata ja tutustua työkavereihin. Siihen täytyy varata aikaa ja puitteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen äärimmäisen kateellinen etätyöläisille, koska itselläni ei ole sitä mahdollisuutta. Mutta en kyllä vastusta etätöitä, päinvastoin kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran mutta ekasta rokotteesta jo 5-6vko kun sairastuin joten sen ekan rokotteen suoja jo oli. Tuon kokemuksen perusteella en ihan luota siihen että toinenkaan rokote estäisi täysin sairastumasta. Varmasti voi lieventää/lyhentää mutta en ottaisi turhia riskiä saada tartuntaa. Enkä kuulu mihkään riskiryhmään vaan sain ekan rokotteen kun muutkin ikätoverit.
Siksi vastustan jyrkästi toimistolle pakottamista niin kauan kun uusia tartuntoja tulee päivittäin. Rokotteesta huolimatta voi sairastua eikä se kivaa ole vaikkei sairaalaan joutuisikaan.
Kyllä mulla ihan perusflunssa vie parilta yöltä unet (yskittää, nenä vuotaa, uni jää vähiin) eli en nyt näkisi sun tautia kovinkaan pahana..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli siis kuin perus räkätauti. Ei sellaisten pelossa ennenkää ole etätöissä käkitty ja tehty yhteiskuntaan rajoituksia.
Ei ne tosiaan ne rokotukset tartuntoja estä, mutta tarkoitus oli pitää yhteiskunta kiinni vain siihen asti, kunnes rokotteiden avulla päästään siihen, ettei sairaalloiden kuormitus kasva liikaa tartunnoista huolimatta. Tämä koronahan ei tule koskaan kokonaan häviämään, saattte loppuikänne kulkea maskit päässä ja istua etätöissä yksinänne jos sitä odotatte.
Korona EI ole perusräkätauti. Moni kuollut, toisin kuin flunssaan!!
Maskin käytön soisi yleistyvän Suomessa.
Voi kun saisi istua etätöissä yksinään! Olis ihanaa.
Korona ei tietenkään katoa.
Vierailija kirjoitti:
JEEES!!!!
Ei aikaisia aamuherätyksiä, ei vittumaisia työmatkoja, ei rasittavia ihmiskontakteja.
JEEESSSS!!!!
Tämä ketjuhan antaa peräti ymmärtää, että ihmiset haluavat tämän koronatilanteen pysyvän.
Mielenkiintoista. Ehkä joku siis tehtailee näitä tartuntoja tarkoituksella tämä agenda mielessä, eli levittää tahallaan että etätyöt pysyisi päällä. ihan mahdollinen skenaario.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista lukea tätä, koska itselläni oli pitkälti samat kokemukset koronasta 2020 keväällä. Luontaisesti aikaa ennen rokotteita.
Eli yhäkö ihmisillä on samat kokemukset tästä viruksesta, rokotteenkin kanssa. Eikä muuten ole mitään jälkioireita ollut tuon jälkeen yli vuoteen.
Mutta kaiken kaikkiaan olin yllättynyt koronasta ja ajattelin että "tässäkö se oli?" Mediassa peloteltiin että se olisi pahempi.
Mutta kun opettajat ei saa pelkkää peruspalkkaa. Keskimääräinen kokonaispalkka on yli 3500 euroa/kk.