Runsas verinen vuoto rv 10+
Mistä voi johtua runsas kirkas verinen vuoto rv 10+ ? Mulla tuli perjantai iltana muutaman tunnin runsaasti verta, useampi siteellinen. Lauantaina enää vain pyyhkiessä ja tänään vain vähän rusehtavaa vuotoa.
Kipuja ei ole ollut, ja raskausoireet jatkuvat edelleen.. Huomenna pääsen soittamaan vasta neuvolaan.
Kommentit (16)
Mulla tuli myös alussa vähän mutta en mennyt mihinkään. Terve vauva tuli.
Ei sitä kukaan tiedä ennenkuin käyt ultrassa. Siinä näkee sitten oliko keskenmeno vai ei.
Minulla on ollut 2 onnistunutta raskautta ja molemissa oli verenvuotoa ja syy ei ikinä selvinnyt.
On ollut myös yksi alkuraskauden keskenmeno eli aloin vuotaa verta mutta kipuja ei ollut ja ultrassa näkyi että kohtu oli tyhjä.
Tuulimunaraskaudessa ei ollut vuotoa ja se huomattiin kun kävin yksityisellä ultrassa ja kaavinta rv11.
Ja luultavasti neuvolasta saat neuvoksi vain odottaa...keskenmenoa ei voi estää..
Jos tämä on keskeytynyt keskenmeno, niin saako kotiin lääkkeet tyhjennystä varten, vai joutuuko sairaalaan? :/
No joudut ainakin käymään sairaalassa..
Mulla meni ihan kotona kesken...
Voi olla myös alunperin monikkoraskaus, joista yksi sikiö on mennyt kesken. Ultrata täytyy jotta selviää onko kohdussa vielä elämää vai menikö kesken
Mene yksityiselle ultraan niin ei tarvitse odotella ja arpoa mikä on tilanne!
Minulla kaikissa kolmessa raskaudessa tullut juuri noilla viikoilla veristä vuotoa. Syynä verevät kohdun limakalvot, jotka voivat vuotaa. Kaikki kolme raskautta päättyivät onnellisesti täysiaikaisen vauvan syntymään.
Selvittää pitää ultrassa, ei muuten voi tietää. Mulla alkoi rv 11+6 verenvuoto, ekan päivän oli runsaampaa, jatkui niukkana rv 18-19 asti. Syynä istukan hematooma, joka vuoti pois omia aikojaan. Loppuraskaus ongelmitta. Terve poika rv 40+6.
ei vältämättä ole mennyt kesken!
Mulla oli rv10 tooosi voimakasta vuotoa ja kun menin läääriin, sanoi että keskenmeno. Ultrassa sitten näkyi elävä sikiö ja kohdun ulkopuolella oli verenpurkaumia jotka vuosivat. Myös hyytymä näkyi, kohdun ulkopuolella. Kohtu oli visusti kiinni ja nyt rv12 menossa ja ultrassa olen taas käynyt, kaikki ok. Vähän ruskeaa tihkuttaa välillä mutta se on normaalia ainakin minun tapauksessani.
Minulla tuli kertahulauksella todella reippaasti verta ja muuta tavaraa (koko housujen haaroväli veressä, ja pyttyyn "holisten" muutakin. Pahoinvointi helpotti. Olin täysin varma keskenmenosta, mutta tuossa tuo 4 kk vanha poika kääntyilee vieressä. :) Lääkäri sanoi, ettei noista pystytä jälkikäteen sanomaan mitä kävi - tällaisia sattuu. Kerrothan jos selviää mistä kyse.
Ajattelin tulla tänne kertomaan, jos joku on joskus vaikka samassa tilanteessa.
Tänään pääsin ultraan, ja sikiö vastasi viikkoja ja voi oikein hyvin. Ultrassa selvisi, että etinen istukka siellä vuotelee, ja vuoto loppuu toivon mukaan kun istukka siirtyy ylemmäs raskauden edetessä.
Täytyy vaan toivoa, että kaikki menee hyvin :)
T.ap
Hieno juttu! Anteeksi kun pelottelin..olen tuo eka.
Tsemppiä loppu raskauteen. :)
Oukei, hieno juttu! Tsemppiä raskausaikaan! T. tuo vika ennen jälkimmäistä postaustasi