Miksi suomessa joutuu maksamaan 4-5 euroa kahvista siitä hyvästä että saa juoda sen paskasen pöydän ääressä?
Sitten joutuu vielä lopuksi siivoamaan jälkensä viemällä itse kupin telineeseen.
Heset ja mäkkärit ovat myös surkeita tuossa suhteessa. Perus hamppariateria nykyisin 8-10e ja noilla hinnoilla ne eivät edes saa pöytiä pyyhkityksi.
Ja auta armias jos joku tuote hesessä ei ole jo valmiina kun sen tilaa. Sitten alkaa 30min+ odotus. Ja puolet tuosta ajasta sillä on tapana vaan istua tiskillä kun kukaan ei viitsi tuoda sitä asiakkaalle.
Miten vaikeata olisi vaikka varata yhden työntekijän aikaa 5min kerran tunnissa pelkästään pöytien pyyhkimiseen?? Ei vie montaa sekuntia per pöytä.
Kommentit (58)
Mä katson yleensä aina valoa vasten onko pöydän pinta kuinka paskainen. Usein on hyvinkin paljon tuhrua jopa ns. "pyyhityn" pöydän pinnassa. Oksettavaa. Puhtaus on kaikissa ruokailupaikoissa ihan ehdoton ja ensisijainen edellytys. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Pöytien pyyhkimiseen ei riitä ap:n väittämät "muutama sekuntia", jos ne ovat kunnolla soosissa.
Kotiin voi ostaa kahvipaketin 3€ josta keittää monta kymmentä kupillista kahvia. Ei tulisi kyllä mieleenikään Suomessa käydä ostamassa ravontolasta kahvia. Nekin rahat kerätään matkakassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin kaikki kahvilassa käynnit ja hamppariravintolat jo 2008. Hyvin oon pärjännyt ilmankin.
Vaihdoitko ne k-18-ravintoloihin?
En, en oo käyny ravintolassakaan kuin kerran tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Markka-ajalla normaali kupillinen kahvia maksoi reippaasti alle viisi markkaa. Huoltoasemilla taisi olla vakiotarjouksena kahvi + munkki 2,50 markkaa?
Markan aika meni jo. Miksi mennä paikaan,johon on tyytmätön? Miksi et anna netin kautta heille palutetta? Palauteesi antaminen täällä ei vaikuta millään lailla mihinkään .
Mitä ihmettä? Luit jotain ihan omiasi.
Aloituksessa kauhistellaan kahvikupillisen nykyisiä korkeita kahvilahintoja, niin minä kommentoin sitä muistelemalla markka-ajan alhaisia hintoja. Ei ole tullut äkkiseltään mieleen osoittaa tyytymättömyyttä kellekään kahvilanpitäjälle 20 v. takaisten hintojen perusteella näin vauva-palstan kautta. :D -sama
Jos lapsiperheet ja -seurueet suljettaisiin pois kahviloista, helpottuisi pöytien pyyhkiminen ja siisteyden ylläpitäminen ratkaisevasti. Samoin viihtyvyys nousisi raketin lailla. Heti, kun alkaa tulla "adults only" (ja nyt ei pervomielessä) -kahviloita, niin minäkin alan tukea suomalaista kahvilakulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
sosialismi
Nyt on kirjoittajalla ismit pahasti hukassa. Eiköhän tuo nimenomaan ole kapitalismia, eli voitot pyritään maksimoimaan.
Vierailija kirjoitti:
Markka-ajalla normaali kupillinen kahvia maksoi reippaasti alle viisi markkaa. Huoltoasemilla taisi olla vakiotarjouksena kahvi + munkki 2,50 markkaa?
Riippuu ajasta. 1995-96 armeijassa kahvi+munkki oli 5 mk ja sotkussa on subventoidut hinnat. Luostolla sama setti oli 15 mk.
1968 mjalboroaski maksoi 1,80mk (mainos Valituissa paloissa).
1991 Lee Cooper farkut 150 mk
1999 bensiini be95 4,99 mk
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat itsekin voisivat katsoa mihin kuntoon pöytä jää kun ruokailu ohi. Ei ole iso homma pyyhkäistä paperilla läikkyneet juomat tai muut sotkut.
Itse pitäisi vielä siivota sen 5e kahvin jälkeen? Joo ei ollu tapahtumassa.
Vierailija kirjoitti:
Kotiin voi ostaa kahvipaketin 3€ josta keittää monta kymmentä kupillista kahvia. Ei tulisi kyllä mieleenikään Suomessa käydä ostamassa ravontolasta kahvia. Nekin rahat kerätään matkakassaan.
Itse maksan kahvipaketistan 1,49 euroa ja toimii ihan yhtä hyvin, kuin se ainainen juhlamokkakin.
Valitse parempi kahvila. Tai lopeta niissä käyminen. Ärrältä saa halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Juu niin oli, 50 vuotta sitten. Silloin sai myös pennin nallekarkkeja. Miksi ei enää saa?
Totta puhut, usein joutuu vielä siirtelemään muiden likaisia astioita, jotta saa pöytäpaikan, ällöttävää koskea toisten sotkuihin kun henkilökuntaa ei ole tarpeeksi edes putsaamaan pöytiä. Sitten jonotat ja odotat kauan tiskillä, jossa yksi ja sama henkilö ottaa tilaukset, valmistaa ylihintaiset erikoiskahvit ja rahastaa kassalla. Ankeeta on tämä meidän itsepalvelusysteemi.
Kaipaan tosi paljon kunnon kahvikakulttuuria, pöytiin tarjoilua ja kaunista kattausta muuallakin kuin jossain Kämpissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse maksan kahvipaketistan 1,49 euroa ja toimii ihan yhtä hyvin, kuin se ainainen juhlamokkakin.
Noita halvimpiakin x-tra kahveja on toki tullut testailtua. Meneehän nekin, mutta laatu alkaa jo vähän liikaa laskea. Tämän hetken suosikki on Lidlin juhlamokka-kopio, tummapaahtona toki. Nimeä en nyt tarkkaan muista, mutta hinta taitaa olla jotain 2,89€.
Noita perinteisiä 1. paahtoasteen juhlamokkia ja kultakatriina-itkuja en tietenkään osta ikinä
Vierailija kirjoitti:
Ankeeta on tämä meidän itsepalvelusysteemi.
Kaipaan tosi paljon kunnon kahvikakulttuuria, pöytiin tarjoilua ja kaunista kattausta muuallakin kuin jossain Kämpissä.
Oletko myös valmis maksamaan siitä? Kämpissäkään ei vitosella kahvikupillista saa.
Entä vessojen kunto?! Paperi loppu ja roskikset tursuavat jo keskellä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat itsekin voisivat katsoa mihin kuntoon pöytä jää kun ruokailu ohi. Ei ole iso homma pyyhkäistä paperilla läikkyneet juomat tai muut sotkut.
Itse pitäisi vielä siivota sen 5e kahvin jälkeen? Joo ei ollu tapahtumassa.
Missä maksaa kahvi 5e? Edes erikoiskahvit eivät maksa 5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ankeeta on tämä meidän itsepalvelusysteemi.
Kaipaan tosi paljon kunnon kahvikakulttuuria, pöytiin tarjoilua ja kaunista kattausta muuallakin kuin jossain Kämpissä.Oletko myös valmis maksamaan siitä? Kämpissäkään ei vitosella kahvikupillista saa.
On se kumma kun muualla maailmassa saa pöytääntarjoilun hienoista astiosta 1-3€ / kuppi oikeaa paikan päällä jauhettua kahvia, mutta Suomessa maksaa enemmän se että hakee itse tiskiltä pahvimukissa kämäistä suodatinkahvia.
Vierailija kirjoitti:
minä helvetin "markka-aikana". Markka-aikaa oli 140 vuotta...
Nämä ovat ihan nuijia mukanokkelia kommentteja, joilla mitätöidään alkuperäistä kysyjää.
Ap olen niin samaa mieltä, että ravintoloissa ja kahviloissa pitäisi olla puhtaat pöydät. Aina normaalistikin, mutta erityisesti nyt korona-aikaan. Luvattoman huonolla tasolla on pöytien pyyhkiminen. Joskus katsoo, kun joku on pyyhkivinään pöytää, mutta rättiä ei levitetä niin että se pyyhkiminen kattaisi kuin muutaman ohuen vanan. Tai rätti on iljettävän märkä ja valmiiksi likainen. Tekniikka ei ole hanskassa.
Ehkä tällainen ei haittaa sellaisia, joilla kotona on likaista. Itse pidän pöydät siisteinä, joten iljettää mennä likaisiin kahviloihin ja ravintoloihin.