synnytysvinkit kehiin!?
Tässä kun odottelen että joko tämä synnytys käynnistyy, synnytyspelko nostaa päätään..
Ensimmäisen synnytys oli kaikkea muuta kuin mukava kokemus, mutta kuitenkin muisto siitä kivusta ja kauhusta on ehtinyt laimeta ja "unohtua"..
Nyt kun synnytysoireita on alkanut taas ilmetä, iski hirveä pelko ja ahdistus.. koko se miltei vuorokauden pituinen tuska palasi kovin elävästi mieleen :(
Nytpä siis tsempit ja neuvot kelpaavat!
Mikä auttoi sinua synnytyksessä?
Mitä ajattelit, mitä teit? mikä oli se kantava ajatus mikä auttoi kipujen yli? Mikä rauhoitti mieltä
Kommentit (22)
Vesi ja hyräily auttoivat minulla, samoin lantion keikutus supistuksen tullessa. Tee sitä mikä tuntuu parhaalta.ja ajattele että kipu on hyvästä ja synnytys on hetki hetkeltä lähempänä.
Kolmea ensimmäistä synnytystä en pelännyt ollenkaan, mutta kolmas synnytys jäi mieleen sen verran vaikeana (etenkin henkisesti), että neljättä odottaessani huomasin pelkääväni! Neljännen ja viidennen raskauden loppuaikana tein itse keksimiäni mielikuva- ja rentoutusharjoituksia lämpimässä kylvyssä, mistä varmaan oli jotain apua. Myös se auttoi, että synnytyksen alkaessa myönsin ääneen, että "nyt pelottaa", ja sen jälkeen yksinkertaisesti päätin olla rauhallinen - sanoin itselleni, että vauvaa pelottaa yhtä paljon ja että minun on oltava vahva ja aikuinen, jotta vauvalla olisi asiat hyvin.
Synnytyksen alussa ulkona kävely tuntui hyvältä; tiedän, että monista sairaaloistakin passitetaan alkuvaiheessa ulos kävelemään. Ja itse synnytyksen aikana polvillaan olo ja alaselän voimakas hieronta tai kuumalla suihkuttelu on ollut ehdoton kivunlievitys.
Kotiäitiys - elämänura ja elämäntapa!
http://kotona.munfoorumi.com/index.php