Miksi minulle ei myyty abc:llä lasten ateriaa? (en jaksa isoa annosta)
Yritin tilata lasten annoksen broileria ja perunalohkoja. Sain vastaukseksi ainoastaan "ne annokset on vain lapsille" Saman hinnanhan minä olisin siitä maksanut vaikka se annos olisi mennyt lapselle, niin eikö tuo nyt koitunut ainoastaan heidän menetykseksensä?
Kommentit (36)
Se päättää joka maksaa. Ei kannata tyytyä siihen ei vastaukseen vaan perustella kantansa. Ruokahävikkiin vetoaminen toimii joka kerta.
Siksi, että ravintolat tienaavat aikuisten annoksilla.
Lastenannokset ovat siinä kylkiäisinä, jotta perhe pysähtyy syömään (ja ravintola saa voittonsa aikuisten annoksista)
Jos on ollut lihavuusleikkauksessa tai on muu sellainen oikea syy, niin siitä saa todistuksen, jolla pitäisi saada lasten annos.
Eihän se velvoita. En tiedä, miten hyvin ravintolat sitä noudattavat.
Oletko ap lihava? Tuskin myyvät lihavalle, kun vaikea uskoa etteikö lihava ihminen jaksaisi syödä aikuistenkin annosta...
Meidän mökillä on isot annokset.
Meillä on aina auton takana pakasterasioita.
Kun mennään tänne syömään, otan pari laatikkoa mukaan.
Ei ongelmaa
Lapset harvemmin käyvät ihan keskenään syömässä, siksi heidän ateriansa voi myydä ilman katetta ja silti ravintola tekee tuottoa samalla myydystä aikuisten annoksesta. Pieniruokaisen aikuisen kohdalla sama ei toteudu. Ravintolat ovat yrityksiä eivätkä mitään hyväntekeväisyystoimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myydäänhän lihavuusleikkauksen läpikäyneille aikuisillekin lastenannoksia ja syy se ettei jaksa aikuisten annosta.
Miksei siis kuka tahansa aikuinen voi tilata sitä lasten annosta? Se tilaa aikuisen annoksen joka haluaa sen syödä.Ei kylläkään myydä.
Joissain paikoissa myydään, sitä varten on ihan sellainen korttikin (ei toki mikään virallinen asiakirja), jonka voi esittää "todisteena". Mitään pakkoa siihen ei kuitenkaan ravintoloilla ole.
Ei kai sinun olisi tarvinnut sanoa, että syöt sen itse. Jos kysyttiin, niin olisit sanonut, että se lapsi on tulossa.
Kylläpä on , tyhmää tuollanen käytös,. heillä kai on liikaa Asiakkaita , itse olen pyytänyt oman Paikkakuntasi ruokapaikasta lasten hampurilaisen ja olen saanut sellasen.
Ravintoloissa ylipäätään saisi olla vaihtoehtoina pieni tai iso annos. Ymmärrän toki että itse raaka-aineet tekevät hyvin pienen osan ravintolan kustannuksista, joten ne olisivat varmaan aika lähellä saman hintaisia. Tällä pystyttäisiin kuitenkin pienentämään hävikkiä, nyt kun tuntuu että monet ravintolat tekevät varmuuden vuoksi isoja annoksia jotta asiakas ei ainakaan jää nälkäiseksi. Monelle se taas on liikaa.
Ikinä ei ole ABC:lla kysytty minkä ikäinen syöjä on lasten annoksella.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin halunnut ostaa lastenlipun bussiin vaikka olen aikuinen. Eivät suostuneet myymään vaikka en minä bussissa enempää tilaa olisi vienyt kuin isokokoinen 15-vuotias poika.
Tuo nyt on taas tuloista kiinni.
Kung fu panda ei myy pientä annosta aikuiselle. Älytöntä. En syonyt heillä.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myytiin viikko sitten. Lisämaksu salaattipöydästä aikuiselle oli 3,50e.
Tämä pitää paikkansa. Aikuinen voi ostaa lasten annoksen, mutta tällöin siihen ei sisälly salaattipöytää, vaan siitä on maksettava tuo 3,50€.
- Liikennemyymälätyöntekijä
Oletko vähän päästäsi vajaa? Lapsi syö vähemmän kuin aikuinen ei siinä sen kummenpaa.
Olen töissä turussa abc.llä ja ne lasten annokset on kyllä selkeästi pienempiä ja se on hintaan katsottu mukaan. Myydään siis myös ihan aikuisille mutta salaattipöytä ei sisälly hintaan. Sait vain asiatonta palvelua.
Koska se on bisnes joka kannattaa.