Kannattaako hankkia piilolinssit?
Lseja joutuisi käyttämään kokoajan enkä tykkää pitää enkä työssäni jatkuvasti edes voi kun joutuu kosteissa tiloissa tekemään töitä linssit huurussa. Onko nuo piilarit kuinka työläät ja mitä maksaa?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:40"]Mulla on kertakäyttölinssit, n. 30-40e/kk ja olen tosi tyytyväinen. Superhelppoa ja vaivatonta; aamulla linssit silmiin ja illalla roskiin.
[/quote]
Mistä ostat, kun on noin kalliit, 3 kk satsi maksaa minulle tuon.
Minäpä olen onnistunut vahingoittamaan toisen silmäni kertakäyttöpiilarilla kun onnistuin jättämään sen reiluksi vuorokaudeksi silmään :( Oma vikani, mutta kannattaa tosiaan ottaa ne käyttöohjeet vakavasti :)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2014 klo 02:22"]Jos kerran laserleikkaus kestää vain muutaman minuutin niin herää kysymys että mistä siinä maksetaan? Onko kyseessä taas tämä lääkärien itselleen petaama palkkataso? "Koska se vaatii vuosien ja vuosien koulutuksen." :D
[/quote]
Onko sinulla käsitystä paljonko yksi laserleikkauslaite maksaa? Se on noin miljoona euroa. Vaatii nykyhinnoillakin "muutaman" leikkauksen ennen kuin hankintahinta saadaan katettua.
Enkä väheksyisi taittovirhekirurgeja ollenkaan. He ovat täysin palkkansa ansainneet. Heitä ei ihan mistään AMK:n hoitotyön koulutusohjelmasta valmistu.
Joo, suosittelen minäkin. Olen kymmenisen vuota käyttänyt linssejä, aina kuukausilinssejä, mutta nyt ajattelin siirtyä päivälinsseihin tai ainakin kokeilla... Tilaan linssit melko halvalla netistä ja yksi optikkoliike myy nesteita edullisesti (voittaa jopa netin hinnat). Näillä olen hyvin pärjännyt. Hinnat tosiaan vaihtelevat paljon, esim. tooriset linssit ovat kalliimpia. Vaihtoehtoja on paljon: eri materiaalit, kosteuspitoisuus, hengittävyys...
Linssit eivät kuitenkaan sovellu kaikille, joten kannattaa varata piilolinssisovitukseen aika optikolle. Usen sieltä saa mukaan kokeilupaketin, jota voi kokeilla kotona. Silmään asettamiseen tottuu helposti, eikä sormi itse asiassa edes koske silmää missään vaiheessa, koska siinä on linssi välissä, käsihygieniä pitää muistaa! Jos käyttää kuukausilinssejä, niin matkoille pitää muistaa ottaa neste ja kotelo, nämä ovat joskus minultakin unohtuneet... :/ Jos ei halua nukkua linsseissä, ne pitää muistaa ottaa pois, mikä on välillä vähän rasittavaa, mutta ei hommaan mene kuin ehkä minuutti. Itse en halua nukkua linsseissä, koska silmät tuntuvat väsyvän ja vähän kuivuvan, ja jos erehdyn vaikka päiväunille linsseissä, niin heti on vaikeampi poistaa... Mutta voittavat kyllä lasit mennen tullen, voi käyttää kaikenlaisia aurinkolaseja, eikä enää koskaan huuruisia tai sadepisaroiden peittämiä silmälaseja! :D
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:55"]Kymmenisen vuotta olen piilareita ongelmitta käyttänyt. Netistä kun tilaa niin kuukausilinssejä saa alle viidenkympin puoleksi vuodeksi.
[/quote]
Minä en kuukaisilinssejä suosittele, parhaat on kertakäyttölinssit. Aamulla puhtaat lasit päähän ja nenoksi. T.40 vuotta piilareita käyttänyt