Kannattaako hankkia piilolinssit?
Lseja joutuisi käyttämään kokoajan enkä tykkää pitää enkä työssäni jatkuvasti edes voi kun joutuu kosteissa tiloissa tekemään töitä linssit huurussa. Onko nuo piilarit kuinka työläät ja mitä maksaa?
Kommentit (25)
Piilarit helpottavat paljon elämää, eli eivät ole työläät alkuhankaluuksien ja totuttelun jälkeen. Toki jokainen kestää pitää piilareita vain tietyn aikaa eli silmät voivat rasittua muutamassakin tunnissa tai sitten joku pystyy pitämään kellon ympäri helpostikin. Ja riippuu toki ottaako kertakäyttö- vai kuukausilinssit. Ja niitä kuukaudenkin pidettäviä on erilaisia.. eli jotkut otetaan yöksi pois ja joitakin pidetään yöt ja päivät. Niin miten sulle itsellesi sopii. Mutta elämää helpottavat paljon. Voin todellakin suositella. Ja hinnat toki riippuvat siitä millaiset piilarit otat.
Tuollaiset yöt ja päivät pidettävät sopis parhaiten. Missähän luokassa mahtaa pyöriä suurinpiirtein hinnat ja kuinka usein ne pitää uusia
eikö ne ole kettumainen laittaa paikalleen oikein ?
Siitä kannattaa mennä jonkun optikon kanssa juttelemaan että millaiset ja miten usein pitää uusia, mutta hinnat on muutamia kymmeniä euroja ja siinä taitaa tulla kuusi paria yleensä.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 21:48"]eikö ne ole kettumainen laittaa paikalleen oikein ?
[/quote]
Ei ole. Jos vaan uskallat silmääsi koskea niin ei pitäisi olla vaikeuksia kuin muutaman kerran aluksi. Ja se linssi on kyllä viileä / kylmä mutta sitä voi lämmittää kädessä hetken ennen kuin sen silmään laittaa..
Kannattaa. Onhan nistä toki kuluja. Nesteet mm. Itselläni on moniteho silmälaseissa ja piilareissa.
Vain iltaisin käytän laseja. Muutoin aina piilarit. Hintahaarukka on laaja. Itselläni kk piilarit ja 6kk setti maksaa värillisinä 420€. Ihan peruskirkkaat on siinä 80-90€ 6kk. On myös toiset värilliset ja nekin on jotain päälle 200€ 6kk setti.
Piilareissa voi valita lähes rajattomasti mm aurinkolasit.
Kymmenisen vuotta olen piilareita ongelmitta käyttänyt. Netistä kun tilaa niin kuukausilinssejä saa alle viidenkympin puoleksi vuodeksi.
Laserleikkaus. Muutaman minuutin kestää ja sitten on helppoa :)
Itse vihaan silmälaseja. Muutama vuosi sitten kävin hommaamassa itselleni piilarit ja en voisi olla tyytyväisempi. En siis aiemmin käyttänyt silmälaseja vaikka olisi tarvinnut (no autolla ajaessa kyllä käytin) ja kun aloin piilareiden kanssa näkemään esim. puissa lehdet, niin aivan kuin olisi avautunut uusi maailma :D
Mielestäni piilarit eivät ole ollenkaan työläät. Tilaan piilarini netistä ulkomailta ja ne maksavat n. 40e/6kk. Siihen tietty nesteet päälle, jotka myöskin tilaan netistä halvimmasta paikasta ja ne ovat noin 10e/kk.
Mulla on kertakäyttölinssit, n. 30-40e/kk ja olen tosi tyytyväinen. Superhelppoa ja vaivatonta; aamulla linssit silmiin ja illalla roskiin.
En suosittele jatkuvaan käyttöön, mutta urheillessa ym. ovat ihan must. Googlaa sarveiskalvon hapenpuute.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:30"]Laserleikkaus. Muutaman minuutin kestää ja sitten on helppoa :)
[/quote]
Tämä! Käytin 10 vuotta piilareita ja sen jälkeen laserilla muutamassa minuutissa niistä eroon. Elämäni paras päätös tähän mennessä oli leikkaus, ei piilareitakaan voi yleensä käyttää vuosikymmeniä päivittäin.
Juu onhan se laserleikkaus hieno homma, mutta kaikilla ei vaan ole varaa kerralla laittaa paria tonnia sellaiseen.
mulla on kertakäyttö, kätevää, ei haittaa jos "tippuu" tmv
Kertakäyttöjä ostelen. Käytän silloin tällöin.
Menisin leikkaukseen, mutta jostain syystä näköni huononeminen ei ole pysähtynyt, vaikka ikääkin jo 35. Joka vuosi tulee siis vahvuutta pikkuisen lisää.... Piilarit ovat olleet hyvä ratkaisu, lasien lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 22:48"]Juu onhan se laserleikkaus hieno homma, mutta kaikilla ei vaan ole varaa kerralla laittaa paria tonnia sellaiseen.
[/quote]
Missä noin halvalla saa. Mulla makso 3500e.
Vaika kallista onkin niin ei ne silmälasit ja piilaritkaan ilmaisia ole. Leikkaus tulee halvemmaksi pitkällä tähtäimellä.
Jos kerran laserleikkaus kestää vain muutaman minuutin niin herää kysymys että mistä siinä maksetaan? Onko kyseessä taas tämä lääkärien itselleen petaama palkkataso? "Koska se vaatii vuosien ja vuosien koulutuksen." :D
Ei se laserleikkaus aina niin ihana ole. Miehelläni siitä jäi jälkeen pysyvät näkemisvaikeudet pimeässä ja hämärässä, valojen ympärillä näkyy näkemistä haittaavia halokuvioita... Hän on katunut kovasti laserleikkaustaan ainakin.
Piilolaseja ehdottomasti kannattaa ainakin koittaa, ei siinä mitään menetäkään jos ei sitten sovikaan.
Kannattaa. En haluaisi elää ilman.