Oletteko seuranneet punkstoo keskustelua?
Aikamoista settiä taas, järkkyä. Instasta löytyy, suuret määrät ahdistelukertomuksia. Tänään oli esim maikkarin aamussa, eilen lehdet kirjoitteli yms.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
T.V:llä on rankka päihdehistoria ekstaasikokeiluineen ja nähtävästi myös jonkinlainen rockmessias -kompleksi ollut päällä tuolta 2000-luvun alusta. Käynyt psykiatriset hoidot ja terapiat, minkä jälkeen sitten kuntoutunut musiikkia tekeväksi boheemiksi, jolla uralla sitten kovia kokeneena runopoikaressukkana etsiytynyt sitten nuorien tyttöjen seuraan ja mankunut näiltä seksiä.
Vapaudet pois tällaisilta. Punk In Finland -keskustelupalstan mukaan Yle poisti Facebookistaan kommentin, jossa kysyttiin, aikovatko he nostaa esiin myös toimittajansa toiminnan tämänaamuisessa punkstoo-jutussaan.
1976 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tämä on uutinen. Tietysti hyvä, että näitä tulee esiin jos se vaikka herättäisi ihmisiä tajuamaan jotain. Kuitenkin kun on nähnyt myös sen toisen puolen... näissä isommissa ja pienemmissä julkkispiireissä on aina pärskärpäsiä. Omassa nuoruuden 13-22 ikävuosien ystäväpiirissä oli muutama tällainen tyttö/nuori nainen, jotka ihan oikeasti juoksivat tiettyjen genrejen julkkisten perässä koti- ja ulkomaissa. Pääsivät kovien julkkisten kanssa ihan lehtikuviinkin ja heillä oli maine piireissä, että ovat julkkisten kanssa. Usein nämämiehet olivat 10-20v vanhempia. Näitä tyttöjä/naisia oikein ihailtiin piireissä. Osa pyörii yhä keski-ikäisinä tuolla skenessä, vaikka on perheet ym. Väitän, että kyllä se monilla aivan tietoista toimintaa jo teineistä lähtien.
Eri asia on sitten nämä traumatisoituneet, joille on tapahtunut ikäviä asioita. Ovat seurustelleet ja muiden ihailema stara onkin ollut kumppanina huono.
Samalla kun näistä kohistaan, niin Dannya ihaillaan mediassa vanhan liiton sonnina. Iskelmässä on vielä sedät suojassa.
Itse olen ollut ns. "bändäri"reilut parikymmentä vuotta sitten ja parinkin todella tunnetun (maailmanlaajuisesti) metallibändin henkilön kanssa harrastanut seksiä useamman kerran, kun ollaan keikoilla tavattu.
Mutta minua kohdeltiin aina hyvin.Ikävää näiden naisten puolesta, jotka ovat joutuneet kokemaan noita ikäviä juttuja.
Kadehdin sua. Itsekin teininä olisin niin halunnut seksiä jonkun rokkistaran kanssa, mutta en koskaan saanut.
Lehdet uutisoi vain yhdestä henkilöstä jonka niskaan koko ongelma kaadetaan ei kovin reilua.
Itse olen kuunnellut bändejä vain himassa eikä kukaan ole päässyt ahdistelemaan. Joka tapauksessa tapahtuu pieni maailmani romahtaminen, jos omista suosikkibändeistä (lähinnä metalliskene) paljastuu jotain p...aa.
Enpä juuri. Kävin katsomassa, mutta mistään ei voi tietää onko nuo todellisia juttuja! Kuka tahansa voi keksiä mitä vaan. Oli totta tai ei, sairaaksi menee tämä maailma, jos millä tahansa väitteellä voidaan tällaisia kohuja nostaa. Jossain vaiheessa näiltä menee myös pohja, joten siinä mielessä uskon pitkällä tähtäimellä myös oikeiden, todennettavissa olevien uhrien kärsivän tästä. Siinä mielessä harmi.
Hieman ihmettelen (tai surullisintahan on, ettei se edes ihmetytä), että yksikään iso suomalainen metallibändi ei sanallakaan ota omissa somekanavissaan kantaa metaltoossa paljastuneisiin asioihin edes yleisellä tasolla. Sama vaikeneminen, hyssyttely ja mitätöinti jatkuu.
Myös yksi iso suomalainen punkbändi, jonka taustalta löytyy kaikkea hyvin rumaa on kaikesta ihan hiljaa.
Olen niin kyllästynyt tähän. Päätin, että kulutan ainakin nyt toistaiseksi ainoastaan naisartistien tekemää musiikkia. En halua tukea omalta osaltani tuota p****aa millään muotoa.
Ja kyllä, minut itsenikin on näiden kitarajumalasankareiden toimesta r*****ttu kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla olin 15-vuotias, toisella 17. Molemmilla kerroilla asia käännettiin omaksi syykseni. Kukaan ei uskonut.
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmettelen (tai surullisintahan on, ettei se edes ihmetytä), että yksikään iso suomalainen metallibändi ei sanallakaan ota omissa somekanavissaan kantaa metaltoossa paljastuneisiin asioihin edes yleisellä tasolla. Sama vaikeneminen, hyssyttely ja mitätöinti jatkuu.
Myös yksi iso suomalainen punkbändi, jonka taustalta löytyy kaikkea hyvin rumaa on kaikesta ihan hiljaa.
Olen niin kyllästynyt tähän. Päätin, että kulutan ainakin nyt toistaiseksi ainoastaan naisartistien tekemää musiikkia. En halua tukea omalta osaltani tuota p****aa millään muotoa.
Ja kyllä, minut itsenikin on näiden kitarajumalasankareiden toimesta r*****ttu kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla olin 15-vuotias, toisella 17. Molemmilla kerroilla asia käännettiin omaksi syykseni. Kukaan ei uskonut.
Miksi helkkarissa pitäisi ottaa kantaa, kun ei voida tietää yhtään onko mikään edes totta?! Miten itse toimisit, jos joku esittäisi vaikka jostain naispuolisesta läheisestäsi samanlaisia väitteitä?! Alkaisitko pyytämään anteeksi, vai haluaisitko ennemmin, että asiat todella tutkitaan JA TODISTETAAN perinpohjin.
Asiat pitää hoitaa ainoalla oikealla kunnon tavalla: oikeusprosessin kautta. Ja siellä todistettavasti eikä tätä nykymaailman meininkiä, että itkuinen kertomus riitttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helkkarissa pitäisi ottaa kantaa, kun ei voida tietää yhtään onko mikään edes totta?! Miten itse toimisit, jos joku esittäisi vaikka jostain naispuolisesta läheisestäsi samanlaisia väitteitä?! Alkaisitko pyytämään anteeksi, vai haluaisitko ennemmin, että asiat todella tutkitaan JA TODISTETAAN perinpohjin.
Asiat pitää hoitaa ainoalla oikealla kunnon tavalla: oikeusprosessin kautta. Ja siellä todistettavasti eikä tätä nykymaailman meininkiä, että itkuinen kertomus riitttä.
Kuule ihan yleisellä tasolla voisi olla asiallista kommentoida alalla tapahtuvaa hyväksikäyttöä osoittaakseen tukensa sille, että näiden asioiden esille tuominen on tärkeää. Ei tuolla nimellä niitä tarinoita julkaista. Tarkoitus on avata silmät sille, mitä koko ajan tapahtuu. Mutta todistit omallakin viestilläsi sen, että ei näitä oikeasti haluta kuulla.
1976 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle tämä on uutinen. Tietysti hyvä, että näitä tulee esiin jos se vaikka herättäisi ihmisiä tajuamaan jotain. Kuitenkin kun on nähnyt myös sen toisen puolen... näissä isommissa ja pienemmissä julkkispiireissä on aina pärskärpäsiä. Omassa nuoruuden 13-22 ikävuosien ystäväpiirissä oli muutama tällainen tyttö/nuori nainen, jotka ihan oikeasti juoksivat tiettyjen genrejen julkkisten perässä koti- ja ulkomaissa. Pääsivät kovien julkkisten kanssa ihan lehtikuviinkin ja heillä oli maine piireissä, että ovat julkkisten kanssa. Usein nämämiehet olivat 10-20v vanhempia. Näitä tyttöjä/naisia oikein ihailtiin piireissä. Osa pyörii yhä keski-ikäisinä tuolla skenessä, vaikka on perheet ym. Väitän, että kyllä se monilla aivan tietoista toimintaa jo teineistä lähtien.
Eri asia on sitten nämä traumatisoituneet, joille on tapahtunut ikäviä asioita. Ovat seurustelleet ja muiden ihailema stara onkin ollut kumppanina huono.
Samalla kun näistä kohistaan, niin Dannya ihaillaan mediassa vanhan liiton sonnina. Iskelmässä on vielä sedät suojassa.
Itse olen ollut ns. "bändäri"reilut parikymmentä vuotta sitten ja parinkin todella tunnetun (maailmanlaajuisesti) metallibändin henkilön kanssa harrastanut seksiä useamman kerran, kun ollaan keikoilla tavattu.
Mutta minua kohdeltiin aina hyvin.Ikävää näiden naisten puolesta, jotka ovat joutuneet kokemaan noita ikäviä juttuja.
Tässä on vielä sellainenkin juttu, et osa ei varmana ole mieltäneet itseään silloin uhriksi millään tasolla, vaan ovat kokevat asian kuten sinä. (Toki olettaen, että ovat olleet tarpeeksi kypsiä eli ei mitään alaikäisiä esim.) Sitten 20 v myöhemmin alkaakin hävettää ja koetaan itsensä uhriksi ja aletaan syyttämään milloin mistäkin. Ei kanneta vastuuta omista päätöksistä ja valinnoista.
Varmasti noita rikoksia on tapahtunut. Mutta voin lyödä pääni pantiksi, että joukossa on noita, joilla oli kivaa, tarpeeksi ikää, kaikki valttikortit, saivat itse just mitä hakivatkin jne ja nyt vaan kaduttaa ja kaadetaan toisten niskaan.
Laitavasemmiston ahdisteluskandaali
Vuosia vuosia hiljaa hyväksytään ollaan mukana toiminnassa ja nyt kun asia on framilla heitetään kaverit suden suuhun ja seivataan oma pjärse. Näin se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule ihan yleisellä tasolla voisi olla asiallista kommentoida alalla tapahtuvaa hyväksikäyttöä osoittaakseen tukensa sille, että näiden asioiden esille tuominen on tärkeää. Ei tuolla nimellä niitä tarinoita julkaista. Tarkoitus on avata silmät sille, mitä koko ajan tapahtuu. Mutta todistit omallakin viestilläsi sen, että ei näitä oikeasti haluta kuulla.
Nykyään tuo "kyllähän tuota tapahtuu, joten pakko sen on olla totta" -argumentti on jo johtanut todella suurin ongelmiin. Se johtaa siihen, että AINA kun joku esittää väitteen aiheesta x, jonkun toisen pitää olla anteeksipyytelemässä, vaikka kukaan ei tiedä mitä on käynyt. Se mahdollistaa myös kamalat väärinkäytökset, sillä myös naiset osaavat olla aikamoisia petoja, kuten tiedät itsekin.
Ilmiön vahingollisuudesta ja vaarallisuudesta voidaan käydä, ja olisi hyväkin käydä, keskustelua. (Siis näistä sek rikoksista) Se on totta. Tällaiset ulostulot on kyllä vihoviimeinen keino. Kuka tahansa voi alkaa keksimään kenestä vaan nykyään mitä vaan. Ei näin.
Olen ollut joskus fanina metallibändien takahuoneessa jne. eikä kukaan ole koskaan ahdistellut millään tavalla! Enkä ole tällaista nähnyt koskaan siellä ainakaan tapahtuvan, en edes sinnepäin että joku olisi istunut jonkun sylissä tms.
Ja korostan että parikymmentä vuotta sitten, eli aikaa ennen "metoota" jne ^ !
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut joskus fanina metallibändien takahuoneessa jne. eikä kukaan ole koskaan ahdistellut millään tavalla! Enkä ole tällaista nähnyt koskaan siellä ainakaan tapahtuvan, en edes sinnepäin että joku olisi istunut jonkun sylissä tms.
Metalliporukoissa on ihan kunnia-asia, että käyttäydytään hyvin. Rokkijätkät sitten on osa aikamoisia sikailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kuunnellut bändejä vain himassa eikä kukaan ole päässyt ahdistelemaan. Joka tapauksessa tapahtuu pieni maailmani romahtaminen, jos omista suosikkibändeistä (lähinnä metalliskene) paljastuu jotain p...aa.
Vähän kauhulla odotan myös, että millainen ajojahti tästä seuraa. 30 vuotta metalliskenessä pyörineenä olen aina saanut naisena hyvän vastaanoton. Itseäni ärsyttää se, että metaltoon alle on niputettu sekä rokki että metalli, kun ovat ihan eri genrejä. Isoista festareista jossain Rockfestissä sitä sikailua on ihan liikaa, kun taas Tuskassa porukka osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T.V:llä on rankka päihdehistoria ekstaasikokeiluineen ja nähtävästi myös jonkinlainen rockmessias -kompleksi ollut päällä tuolta 2000-luvun alusta. Käynyt psykiatriset hoidot ja terapiat, minkä jälkeen sitten kuntoutunut musiikkia tekeväksi boheemiksi, jolla uralla sitten kovia kokeneena runopoikaressukkana etsiytynyt sitten nuorien tyttöjen seuraan ja mankunut näiltä seksiä.
Mun mielestä tää ei ole lainkaan totta. Mä "tunnen" hänet vuodesta 2002 alkaen ja olen nolla prosenttia yllättynyt tästä kaikesta. En tunne hyvin, mutta tunnen silti. Mä en ole koskaan näiden 20 vuoden aikana nähnyt hänen käyttäyvän naisia ja nuoria tyttöjä (14, 15 16v) kohtaan kuin epäkunnioittavasti, rajoja rikkovasti ja laittomuuden rajoilla. Ei mitään tietoa mitä on tapahtunut suljettujen ovien takana, en minä tiedä mitään. Mutta en ole yllättynyt, koska julkisestikin hän on täysi törppö. Toki myös "hyvä jätkä", komea ja hauska ja lahjakaskin, mutta nuorille tytöille vaarallinen mun mielestä.
Itse uskon että ihminen voi muuttua ja ketään ei pidä täysin lynkata, kun voi antaa mahiksen. Mutta ensin pitää myöntää vääryydet, pyytää anteeksi ja osoittaa muuttuneensa.
Ja jatkan että sehän tässä on myös suuri ristiriita miten joku voikin olla niin kiva ja tykätty tyyppi ja samalla käyttäytyä huonosti tietyissä tilanteissa. Ja kukaan ei sano mitään. Kyllä alalla nää jutut varmasti tiedetään, mutta alan tapa? Taiteilijoille annetaan löysää enemmän? Komeille ja hauskoille tyypeille annetaan anteeksi tai sitä pidetään ehkä vain karismaattisena käytöksenä? Tavallaan annetaan vuosien ajan vihreetä valoa ja taputellaan selkään ja nyt vasta huudetaan että "olet sika!!". En minäkään sanonut kenenkään törkykäytöksesyä kuin kevyesti pari kertaa "soo soo", vaikka olisi pitänyt tietysti sanoa kunnolla.
Siksi mä ehkä myös ajattelen et osa näistä tyypeistä voisi joskus muuttua, jos niille lätkästään nyt kunnolla faktat pöytään ja sanotaan et tämä ei saa jatkua.
Tänään Yle.n aamutv.ssä eräs nainen kertoi, miten esim. pahoinpitelyihin ei kukaan puuttunut vaikka osa näki mitä tapahtuu.
Tämäkin nainen lopuksi äänesti jaloillaan ja muutti pois noista piireistä, kun ketään ei kiinnostanut puuttua tai puolustaa hakattua.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se nyt suuri uutinen ole että tätä tapahtuu eri genrejen musiikkipiireissä, kuten varmasti lähes kaikilla elämän alueilla. Jo aikaisemmin mm. näyttelijät, urheilijat, stand up koomikot, poliitikot, ravintoloiden henkilökunta jne. ovat hiukan avautuneet ja lisää avautumisia saisi tulla, että hyväksyttävän käytöksen rajat tulisivat kaikille selviksi.
Punkpiireissä ahdistelu on ehkä suurempi uutinen siksi että punk-aatteeseen liittyy ihmisoikeuksien puolustaminen, eikä naisia alentava käytös oikein sovi siihen.
Punk on sitten muuttunut tiedostavien piirien jutuksi?
No eipä ihme, että ahdistelua pukkaa.
Metaltoo instaan oli juuri tullut todella vastenmielinen juttu, joka oli tapahtunut Tuska 2019 festareilla yleisössä. Voin Tuskassa vuosia käyneenä todeta, että 2019 festareilla oli aivan erilainen meininki kuin aiempina vuosina. Paikalla tuntui olevan sankoin joukoin jonkinlaisia rokkituristeja, jotka eivät olleet tulleet kuuntelemaan musiikkia, vaan viettämään festariviikonloppua, jossa kaikenlainen ällöttävä sekopääkäytös on sallittua.
Mutta minua kohdeltiin aina hyvin.
Ikävää näiden naisten puolesta, jotka ovat joutuneet kokemaan noita ikäviä juttuja.