Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-lehdillä ei ole enää mitään kunniaa? vanhukset tulilinjalla

Vierailija
20.07.2021 |

Olivat myyneet mummolleni puhelimitse ilmaisia lehtiä, tilauksen piti loppua parin lehden jälkeen mutta ei, lehtiä vain tuli. Sitten sähköpostiin oli tullut lasku, jota mummoni ei maksanut koska ei ollut tilausta tehnyt, vaan suostunut myyjän ilmaisiin näytenumeroihin. Nyt sitten tuli lasku maksumuistutuksen lisäkuluilla höystettynä.

Kävin kylässä ja maksoin pois, koska ei tuollaisten huijarien kanssa saisi mitään muuta kuin korkean verenpaineen ja tuhlattua aikaa. Samassa huomasin, että A-lehdet oli tilannut mummolleni myös toisen lehden samoilla verukkeilla. Pienestä eläkkeestä haluttiin lypsää firmalle 300 euroa vuodessa.
Ilmeisesti lisätty nyt puhelinnumero "höynäytettävissä oleva" listalle, koska ovat alkaneet soittelemaan lisää.

Kuvottavaa... Noinko vastuullinen media toimii?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi laki tulee joka velvoittaa lähettämään tilausvahvistuksen allekirjoitettavaksi. Esitys jätetty 17.2 ja ilmeisesti odottaa vahvistamista. Koskee kaikkea puhelinmyyntihuijauksia.

Ai on tulossa? Kerrankin järkevä lakialoite eikä mitään hihhulointia.

Vierailija
22/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa et ole tehnyt Robinson-kieltoa! Se pitää olla vanhuksilla AINA. Ei maksa mitään muuta kuin puhelumaksun.

Toinen asia on se että ei vanhus itse tajua mitä tekee. Ihan varmasti lehtimyyjä on sanonut että tämä on tilaus, mutta ei mummo sitä muista ja jälkikäteen selittelee vaan ilmaisista lehdistä. Apn ei kannata alkaa raivoten soittamaan lehtifirmalle - niillä on puheluista nauhoitukset. Ja ihan satavarmasti se mummeli tilaa sen lehden jos alatte sitä nauhoitusta kuuntelemaan!

Ei kai Robinson ole ilmainen vaan kaupallinen, eli joutuu pulittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomata, että Robinson-rekisteri on maksullinen palvelu. Minunko siis pitäisi maksaa siitä, että minua ja kotirauhaani ei häirittäisi?!

Ei homma ihan näin saa mennä, että viaton uhri joutuu maksumieheksi mutta pahantekijä ei.

Vierailija
24/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hitossa et ole tehnyt Robinson-kieltoa! Se pitää olla vanhuksilla AINA. Ei maksa mitään muuta kuin puhelumaksun.

Toinen asia on se että ei vanhus itse tajua mitä tekee. Ihan varmasti lehtimyyjä on sanonut että tämä on tilaus, mutta ei mummo sitä muista ja jälkikäteen selittelee vaan ilmaisista lehdistä. Apn ei kannata alkaa raivoten soittamaan lehtifirmalle - niillä on puheluista nauhoitukset. Ja ihan satavarmasti se mummeli tilaa sen lehden jos alatte sitä nauhoitusta kuuntelemaan!

Robinsoniin kuuluminen ei ole pakollista.

...yritykselle siis.

Siihen kuitenkin kuuluvat kaikki suuret lehtitalot ja melkein kaikki muut. Itselläni oli joskus Robinson niin joku sukkamyyjä soitti ja sitten joku paikallinen kattoremonttifirma . Se oli kaikkein koomisinta, kun kaupungin vuokratalossa asustelin silloinkin. 

Vierailija
25/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomata, että Robinson-rekisteri on maksullinen palvelu. Minunko siis pitäisi maksaa siitä, että minua ja kotirauhaani ei häirittäisi?!

Ei homma ihan näin saa mennä, että viaton uhri joutuu maksumieheksi mutta pahantekijä ei.

Se maksu on sen puhelun hinta, jotain pari euroa. Ei siinä vuosimaksuja ole

Vierailija
26/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se maksu on sen puhelun hinta, jotain pari euroa. Ei siinä vuosimaksuja ole

Tämä on periaatekysymys. Kenenkään ei pidä joutua maksamaan vaivaa eikä rahaa siksi, ettei tule häirityksi.

Vierailija
27/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusinut Robinson-palvelun kolmen vuoden välein, ei tule myyntipuheluita.

Pieni vaiva siihen nähden, että vastailisi turhiin puheluihin.

Vierailija
28/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi mitään maksullisia Robinsoneja, Asiakasmarkkinointiliitolta saa ilmaisen. Robinson on vain rahastusta! ASML:n automaattiin kun soittaa ja sanoo kyllä niin se on siinä. Itsellä toiminut tosi hyvin.

Vierailija
29/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi mitään maksullisia Robinsoneja, Asiakasmarkkinointiliitolta saa ilmaisen. Robinson on vain rahastusta! ASML:n automaattiin kun soittaa ja sanoo kyllä niin se on siinä. Itsellä toiminut tosi hyvin.

Eikä tarvi uusia kolmen vuoden välein.

Vierailija
30/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap raivoaa lehtifirmalle mutta oikeasti tulisi raivota vanhukselle. Se on sen lehden tilannut. Sitten toki ap:lle selittelee ja valehtelee että piti tulla vaan ilmaisia numeroita.

Vanhuksen tekemä sopimus tilauksesta löytyy kyllä lehtifirmasta, joka puhelu nauhoitetaan juuri heidän oikeusturvakseen.

Puhelinmyyjät vedättävät ihan huolella. Hyvin tyypillistä on määräaikaisen hinta-alennustilauksen jatkuminen normihintaisena toistaiseksi voimassa olevana. Vanhuksen taidot eivät riitä netin kautta perumiseen tai ei halua istua tunteja maksullisessa asiakaspalvelun jonossa.

Itse en enää vastaa myyntipuheluihin menee estolistalle välittömästi.

Vierailija
31/31 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap raivoaa lehtifirmalle mutta oikeasti tulisi raivota vanhukselle. Se on sen lehden tilannut. Sitten toki ap:lle selittelee ja valehtelee että piti tulla vaan ilmaisia numeroita.

Vanhuksen tekemä sopimus tilauksesta löytyy kyllä lehtifirmasta, joka puhelu nauhoitetaan juuri heidän oikeusturvakseen.

Puhelinmyyjät vedättävät ihan huolella. Hyvin tyypillistä on määräaikaisen hinta-alennustilauksen jatkuminen normihintaisena toistaiseksi voimassa olevana. Vanhuksen taidot eivät riitä netin kautta perumiseen tai ei halua istua tunteja maksullisessa asiakaspalvelun jonossa.

Itse en enää vastaa myyntipuheluihin menee estolistalle välittömästi.

Näin on. Ei varmasti yksikään puhelinmyyjä varmista, että vanhus varmasti ymmärtää mistä on kyse, tyyliin "tämä on tilaus", kuten tuolla joku väitti. Info voi olla piilotettuna muun puheen joukkoon niin, että sitä ei sieltä edes huomaa. SIvulauseessa, kun hehkutetaan ilmaista näytenumeroa, tai muun jutustelun lomassa, kun käytetään hyväksi vanhuksen yksinäisyyttä ja puhutaan mukavia. Härskiä toimintaa. Eikä ole mitään "tekevät vain työtään" perustetta. Jokainen, joka omasta suustaan päästää vanhukselle näitä huijarin puheita, on törkeä hyväksikäyttäjä. Ihan sama vaikka lukisi suoraan paperista. Kukaan ei ole siihen moraalittomaan huijarin hommaan pakottanut. Eikä kannata yrittää puhdistaa omaatuntoaan edes sillä, että tarvitsee perheelleen rahaa, kun itse vie vanhuksen pienestä eläkkeestä suuren osan johonkin huuhaalehteen! Mikään uusi juttu tämä ei ole. Olen asiakkaiden tilauksia perunut jo reilusti yli 10v sitten. Tasaiseen tahtiin niitä aina vaan eteen tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kolme