Piirakanpaistaminen ilman leivinpaperia,ONNISTUUKO?
Pitäs illalliseksi paistaa karjalanpiirakoita ja hitokseen ei oo leivinpaperia? Onnistuuko pelkän pellin päällä vai palaako kiinni? Vai pitäiskö laittaa öljyä pellille? Tosin mulla on vain oliiviöljyä.
nopeita vinkkejä, Kiitos!
Kommentit (14)
*piirakoiden. Luulin et oot paistamassa jotain marjapiirakkaa
Siis kitskalta. Onko piirakat itsetehtyjä vai valmiita (pakastettuja)?
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:49"]
Siis kitskalta. Onko piirakat itsetehtyjä vai valmiita (pakastettuja)?
[/quote]
valmiita pakastettuja. Ei oo lähellä yhtään kauppaa mikä olis auki kun meni klo.18.00 kiinni.
siis leivoitko itse vai ovatko pakasteita? eli jos raaka taikina, vaatis kyl sen paperin, mut jos pakasteita ei tarvi paprua. voit hiukan sipaista öljyä ( tai margariinia/voita) piirakan pohjaan.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:51"]siis leivoitko itse vai ovatko pakasteita? eli jos raaka taikina, vaatis kyl sen paperin, mut jos pakasteita ei tarvi paprua. voit hiukan sipaista öljyä ( tai margariinia/voita) piirakan pohjaan.
[/quote]
Itse tehdyissä ei nimenomaan saa käyttää leivinpaperia, koska se ei kestä niin kovaa lämpötilaa.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:49"]Siis kitskalta. Onko piirakat itsetehtyjä vai valmiita (pakastettuja)?
[/quote]
Siis kiskalta
leivinpaperi kestää kovat lämpötilat. siksi se on suunniteltu uuniin. paitsi tietenkin joku leivinuuni ja avotuli. mutta oletan että sähköuuni kyseessä. höh mitä neuvoja..
ja ap kysyi miten paistaa ILMAN paperia.. ja nyt tietenkin vängätään paperin käytöstä:).
Laita johonkin lasiseen piirakkavuokaan tai johonkin muuhun keraamiseen astiaan.
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="26.07.2014 klo 18:51"]siis leivoitko itse vai ovatko pakasteita? eli jos raaka taikina, vaatis kyl sen paperin, mut jos pakasteita ei tarvi paprua. voit hiukan sipaista öljyä ( tai margariinia/voita) piirakan pohjaan.
[/quote]
Itse tehdyissä ei nimenomaan saa käyttää leivinpaperia, koska se ei kestä niin kovaa lämpötilaa.
[/quote]
Olen käyttänyt itse tehdyissä leivinpaperia ja on kestänyt.
Tottakai onnistuu. Mikä vaan onnistuu ilman leivinpaperia. Miten luulette että ennenvanhaan on mitään maalaistaloissa paistettu?
Mun kotona (maalaistalossa) aina voideltiin pellit voilla, kun leivottiin piirakoita. (ja joo, osaan kyllä lukea että ei ole kyse itse leivotuista, mutta se ei ole nyt olennaista. Voi silti.)
Älä nyt vaan mitään oliivi-tai muutakaan öljyä siihen pellille laita. Luultavasti onnistuu ilman paperiakin, etkö voi hakea vaikka kitskslta.