Kestävät kumisaappaat?
Ostin pari vuotta sitten nokian kontiot ja jo nyt vesi ei pysy ulkopuolella. Onko kellään kokemusta mitkä kumpparit kestäisivät edes hieman kauemmin käyttöä? Kunnollisista voisi kyllä jonkinverran maksaakin.
Kommentit (76)
Le Chameau. Ranskalaiset käyttävät vielä aitoa luonnonkumia pehmennysaineineen, niin eivät murru vuodessa parissa rikki.
Minullakin on parit Tretornit ja molemmat ovat olleet kestäviä ja jalassa mukavia käytössä.
Kannattaa myös googlettaa kalastajien ja eränkävijöiden kumpparimallistot. Mökkikäytössä erinomaiset.
”Nokialaisten” laatu laski kun tuotanto siirtyi ulkomaille. Luvin jostakin että saappaat eivät enää ole niin täyttä kumia kuin ennen. Vielä 90-luvulla esim. kontiot kestivät käyttöä. Yleensä pohja kului sileäksi ennen kuin saappaaseen reikä tuli.
Nämä ovat kestäneet minulla jo kuusi vuotta, hinta n. 79 euroa. Kevyet vaikka pohjassa naulaanastumissuoja.
https://www.sievishop.fi/sievi-kengat/sievi-light-boot-olive-s5-koot-39…
Täältä myös iso suositus Sievi Light boot saappaille. Ne on mulla käytössä joka päivä 4-6 tuntia navettatöissä. On siitä ainakin pari vuotta kun nuo saappaat ostin eikä tosiaan ole menneet miksikään päivittäisessä käytössä.
Osta Nokian Kontioista se ns. armeijan versio, joita puolusvoimat käyttävät.
Kestää, kestää, ei murru.
Harmittavan heikko on laatu nykyään. Kontioin kuitenkin niin ikoninen saapas Suomessa että mielellään niitä ostaisi/käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Täältä myös iso suositus Sievi Light boot saappaille. Ne on mulla käytössä joka päivä 4-6 tuntia navettatöissä. On siitä ainakin pari vuotta kun nuo saappaat ostin eikä tosiaan ole menneet miksikään päivittäisessä käytössä.
Voiko noilla kävellä pidempiä matkoja kuinka jouhevasti?
Vierailija kirjoitti:
”Nokialaisten” laatu laski kun tuotanto siirtyi ulkomaille. Luvin jostakin että saappaat eivät enää ole niin täyttä kumia kuin ennen. Vielä 90-luvulla esim. kontiot kestivät käyttöä. Yleensä pohja kului sileäksi ennen kuin saappaaseen reikä tuli.
Minkä luvin mitä?
omin luvin?
vai tarkoitatko LUIN.
Minulla on kahdet Kontiot, toiset olleet käytössä 5 vuotta, toiset vuoden. Hyvin kestää, kun mahdollisimman paljon käyttää. Kumisaapas hapertuu, jos se on vuoden komerossa ja käytössä vain kuukauden kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Le Chameau. Ranskalaiset käyttävät vielä aitoa luonnonkumia pehmennysaineineen, niin eivät murru vuodessa parissa rikki.
Onko näissä leveä lesti? Jotenkin häpeällistä, että Suomessa täytyy edes harkita ranskalaisten kumisaappaiden ostoa. Nokiat ovat nykyään aika paskat, mikäli omistaa vanhat kontiot niitä kannattaa vaalia kuin aarretta.
Sievi Light Boot.
On olleet lukuisina kesinä metsänistutustöissä - kuumassa helteessä ja kohtisuorassa paisteessa - eikä vieläkään ole reikiä. Eristävyys huononee, että talvella saa laittaa ylimääräisen parin villasukkia vs. muut kumisaappaat, mutta vesi pysyy ulkopuolella.
Lesti on melko pehmeä, että nilkalle näistä ei ole tukea mutta jos on tottunut kävelemään tämän tyylisillä niin nappiostos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä luvin mitä?
omin luvin?
vai tarkoitatko LUIN.
Kiitän kieliopillisesta konsultaatiostanne. Relaa vähän edes näin helteellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi ja suosittelen. Oli jossakin testikin vaellukseen niin oli kärkipäässä vert. "oikeisiin" vaellus kenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä luvin mitä?
omin luvin?
vai tarkoitatko LUIN.
Kiitos kohteliaisuudesta. Minua vaan jännittää millaisia oppilaita tulee kun koulut alkaa. Pojat aina kiusaavat tunnilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä luvin mitä?
omin luvin?
vai tarkoitatko LUIN.
Kiitos kohteliaisuudesta. Minua vaan jännittää millaisia oppilaita tulee kun koulut alkaa. Pojat aina kiusaavat tunnilla.
Kiitokseksi ohessa kasvatusopillinen konsultaatio. Kuten varmasti tiedätte liian voimakas ja ylhäältä-saneltu ohjeistus herättää kuulijoissaan reaktion. Siksi on tärkeää antaa pojille, noille pikku hirviöille, vaihtoehtoja. Vaihtoehdot ovat seuraavat:
1. Ette kiusaa
2. Itkette ja ette kiusaa.
Yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi ja suosittelen. Oli jossakin testikin vaellukseen niin oli kärkipäässä vert. "oikeisiin" vaellus kenkiin.
Kiitos sinulle vastauksestasi, tuntematon ihmisveljeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä luvin mitä?
omin luvin?
vai tarkoitatko LUIN.
Kiitokseksi ohessa kasvatusopillinen konsultaatio. Kuten varmasti tiedätte liian voimakas ja ylhäältä-saneltu ohjeistus herättää kuulijoissaan reaktion. Siksi on tärkeää antaa pojille, noille pikku hirviöille, vaihtoehtoja. Vaihtoehdot ovat seuraavat:
1. Ette kiusaa
Yksinkertaista.
Oliko teillä jotain sanottavaa kumisaappaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä luvin mitä?
omin luvin?
vai tarkoitatko LUIN.
Voe tokkiinsa, onhan miulla. Suapikaat ovannii hyvät ertyisest satteeel, jos ei halua jalakojen kastuvan. Jalat kannattaapi pittää kuivan.
1. Ette kiusaa
Yksinkertaista.
Oliko teillä jotain sanottavaa kumisaappaista?
Tretornit on olleet hyviä mulla ja lapsilla.