Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

WTD-talo

Vierailija
19.07.2021 |

Nata ostamassa taloa?! Eipä kauaa viihtynyt Kruunuvuorenrannassa. Ja seitkytlukulainen rakennus, kuten muilla julkkisbloggareilla/influenssereilla.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kotini ja omistamani naapuriasunnon arvo on noussut yli 400 000 euroa parissa vuodessa." Lähde: Seiskan nettisivut.

Jotenkin todella, todella vaikea uskoa! Miten voisi olla mahdollista?

Minusta niiden loftien hinnat olivat tosi suolaiset jo alun perin. Kun eikö loftin idea ole se, että ovat valmiita asuntoja edullisempia. 

Hullu kysyntä on tietysti sekoittanut tämänkin, jolloin loftit ovat jopa kalliimpia kuin valmiit asunnot. Nythän taitaa olla Suomen kaunein koti -sarjassa joku tuon talon lofti ensi kaudella.

Vierailija
42/58 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittäjän (?) laatimissa papereissa helposti kellarit muuttuu 1. kerroksiksi. No tietäjät tietää, että juridisesti on kyse eri asiasta kuitenkin...

ohis, vaikka vähän hipasee

Virallisia asuinhuoneita sinne siis ei voi tehdä. Epävirallisia toki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välittäjän (?) laatimissa papereissa helposti kellarit muuttuu 1. kerroksiksi. No tietäjät tietää, että juridisesti on kyse eri asiasta kuitenkin...

ohis, vaikka vähän hipasee

Virallisia asuinhuoneita sinne siis ei voi tehdä. Epävirallisia toki. 

Paitsi jos on käyttämätöntä rakennusoikeutta jäljellä ja muut rakenteelliset asuinhuoneen vaatimukset täyttyy.

Vierailija
44/58 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hänestä sentään omakotitaloasujaa tule, vaan osti paritalon puolikkaan. Pyyntihinta on ollut 742k.

Miten paritalo ei ole OKT...?

Paritalo on lyhyin mahdollinen rivitalo.

Vierailija
45/58 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hänestä sentään omakotitaloasujaa tule, vaan osti paritalon puolikkaan. Pyyntihinta on ollut 742k.

Rivitalossa pitää olla vähintään 3 asuntoa. 

Vierailija
46/58 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki tuntuu hassulta tuo Natan, tai ylipäätään kenen tahansa, maallisen mammonan hamuaminen. Siis se, että tavoite elämässä on tehdä paljon rahaa ja menestyä. Mun tavoite on onnellinen, tasapainoinen elämä ja rakkauden antaminen ja saaminen. Mutta me ihmiset ollaan niin erilaisia. Jonkun mielestä mun tavoitteet on höhliä. Mulle riittää, että mulla on oma 140m² OKT, kiva työpaikka ja perhe. Natan kohdalla ehkä vaikuttaa se, että lapsuuden perhe oli köyhä niin haluaa tienata paljon ettei joudu toistamaan sitä. Minä esimerkiksi olen kasvanut vauraassa perheessä niin en vaan pistä rahalle niin paljon arvoa, koska ei se sinänsä mitään muuta paitsi tuo mukavuuksia, joita ei välttämättä edes tarvitse.

Vierailija
47/58 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvanut melko köyhässä perheessä, mutta elämän vastoinkäymiset ovat kaikki olleet sellaisia, että niitä ei olisi voinut rahalla ratkaista tai että rahasta olisi ollut yhtään mitään apua. 

Kyllä ymmärrän Natan raha-orientoitumisen kuitenkin, jokainenhan peilaa asioita omiin kokemuksiin.

Mutta itsekin kyllä sen verran ajattelen rahaa ja toimeentuloa, että tietty vakaus on hyvä olla. Että rahat riittää eikä esimerkiksi työttömyys olisi sellainen katastrofi, että kaikki järkkyisi asuinkuvioita myöten.

En siis niin paljon hingu rahaa ja varallisuutta, että viitsisin omistaa elämäni niiden kerryttämiselle. Jonkinlainen puskuri on säästössä eikä velkaa ole, mutta ei isommin omistuksia.

Vierailija
48/58 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko rivitalo OKT?

Vierailija
49/58 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko rivitalo OKT?

No ei tietenkään. Tuolla ylempänä joku kertoi Mayan asunnon pyyntihinnaksi.742k, Nata itse blogissaan kertoo, että pyynti oli 550 k.

Vierailija
50/58 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko rivitalo OKT?

No ei tietenkään. Tuolla ylempänä joku kertoi Mayan asunnon pyyntihinnaksi.742k, Nata itse blogissaan kertoo, että pyynti oli 550 k.

Vierailija
51/58 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänestä on kokoajan juttua Seiskan nettisivuilla? Etenkin nyt tähön remppaab liittyen?

Vierailija
52/58 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paritalo on aina osakeyhtiömuotoinen, eli seinänaapurin kanssa vastaatte kaikesta yhdessä. Jos seinänaapurisi lopettaa maksamisen omasta vedestä, lämmityksestä, kiinteistöverosta ym, sinä vastaat niistä yksin, tai taloyhtiö haetaan konkurssiin. Ok-talossa sinä päätät yksin kaikesta.

Vierailija
53/58 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paritalo on aina osakeyhtiömuotoinen, eli seinänaapurin kanssa vastaatte kaikesta yhdessä. Jos seinänaapurisi lopettaa maksamisen omasta vedestä, lämmityksestä, kiinteistöverosta ym, sinä vastaat niistä yksin, tai taloyhtiö haetaan konkurssiin. Ok-talossa sinä päätät yksin kaikesta.

No ei todellakaan ole paritalo aina osakeyhtiömuotoinen. Suurin osa ainakin 2000-luvulla rakennetuista on nimenomaan hallinnanjakosopimuksella jaettuja kiinteistöjä. Kumpikin vastaa omasta puolestaan ja omista kuluistaan.

Vierailija
54/58 |
05.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä se talo on, Marjaniemessä mutta tarkemmin missä?

Vierailija
55/58 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä alkaa tulla tosi ikävät vibat Natasta. Köyhien dissaaminen, teinien vanhempien haukkuminen (ilman omaa kokemusta on aina paras päästä sanomaan), muiden talojen haukkuminen. Kai aina menestyjille tulee tämä vaihe, että rakastutaan itseen, mutta alkaa enemmän olla surullista jo. Podcastiaan voi kuunnella enää vain silmiä pyöritellen.

Vierailija
56/58 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilasi ihanan Marjanimen kodin , jossa oli ainutlaatuiset marmorilattiat uima-allashuoneessa.

Vierailija
57/58 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Nata mitään itse tehnyt, vaan faija teki. Otti vaan kuvia, joissa teeskenteli tekevänsä. Ihan puutarha on nyt sitten pilalla, kun ei osannut hoitaa.

Vierailija
58/58 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin tila on matala asuinhuoneiksi ja kunnon ikkunoita ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi